کاربر گرامی  خوش آمدید ... 

تحقیق مقاله چاپ دیجیتال

مشخص نشده
مشخص نشده
9
word
49 KB
11560
قیمت: ۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چاپ دیجیتال

    چکیده

    چاپ‌ دیجیتال‌ به‌ طرز‌ وسیعی‌ رشد‌ کرده‌ است‌ و‌ این‌ روند‌ ادامه‌ خواهد‌ یافت.‌ دست‌ بر‌ قضا‌ یکی‌ از‌ بهترین‌ جاهایی‌ که‌ می‌توان‌ در‌ آن‌ به‌ تکنولوژی‌ دیجیتال‌ دست‌ یافت،‌ اروپا‌ است. این‌ مقاله‌ به‌ درک‌ بهتری‌ از‌ تکنولوژی‌ دیجیتال‌ کمک‌ می‌کند،‌ به‌ سهم‌ آن‌ در‌ بازار‌ اشاره‌ می‌کند‌ و‌ در‌ عین‌ حال‌ به‌ فرصت‌ها‌ و‌ راه‌حل‌های‌ موجود‌ در‌ اروپا‌ هم‌ اشاره‌ دارد.

    مقدمه

    چاپ‌ دیجیتال‌ با عمری کمتر از یک دهه،‌ رشد‌ چشمگیری‌ در‌ بازار‌ چاپ‌ داشته‌ و‌ به‌ عنوان‌ مکمل‌ چاپ‌ افست‌ مطرح‌ شده‌ است.

    هر‌ روز‌ کاربردهای‌ جدیدی‌ برای‌ این‌ روش‌ چاپی‌ پیدا‌ می‌شود‌ و‌ دامنه‌ عمل‌ آن‌ را‌ طراحان‌ و‌ بازاریابان‌ و‌ کارشناسان‌ تبلیغات،‌ روز‌ به‌ روز‌ گسترش‌ می‌دهند.

    فن‌ آوری‌‌ چاپ‌ دیجیتال‌ نیز‌ با‌ شتاب‌ در‌ حال‌ تحول‌ است.‌ سازندگان‌ دستگاه‌ها،‌ تجهیزات‌ و‌ مواد‌ مصرفی‌ چاپ‌ دیجیتال‌ پیوسته‌ در‌ چالش‌ نوآوری‌ها‌ هستند‌ و‌ این‌ روند‌ به‌ سرعت‌ بیشتر،‌ کیفیت‌ بیشتر‌ و‌ قیمت‌ پایین‌تر‌ آنها‌ و‌ محصولات‌ چاپ‌ دیجیتال‌ منجر‌ می‌شود‌ که‌ در‌ نهایت‌ باز‌ هم‌ به‌ رواج‌ بیشتر‌ آن‌ دامن‌ می‌زند.‌ نمایشگاه‌ دروپا‌ 2008 ‌ عرصه‌ مهمی‌ برای‌ شرکت‌های‌ صاحب‌نام‌ در‌ زمینه‌ چاپ‌ دیجیتال‌ است.

     ‌از ‌زمان ‌پیدایش ‌نخستین ‌ماشین ‌چاپ دیجیتال ‌در ‌دهه ‌1980 ‌فروش ‌و ‌سفارش ‌در ‌عرصه ‌تجهیزات ‌دیجیتال ‌رو ‌به ‌فزونی ‌گذاشته ‌است.

     

    ‌‌موقعیت‌ ‌بازار ‌اروپا ‌از ‌زبان ‌ارقام‌

    حدود ‌87 ‌درصد ‌کارهای ‌چاپی ‌چهار ‌رنگ ‌در ‌تیراژهایی ‌کمتر ‌از ‌پنج ‌هزار ‌صفحه ‌صورت ‌می‌گیرد ‌که ‌خود می‌تواند زمینه ساز ‌پیشرفت ‌در ‌عرصه ‌شخصی‌سازی ‌چاپ ‌باشد. ‌(حدود ‌30 ‌درصد ‌کل ‌کارها)، ‌به ‌طور ‌کلی ‌بازار ‌جهانی چاپ ‌ ‌اکنون ‌3800 ‌میلیارد ‌صفحه ‌است ‌که ‌230 ‌میلیارد ‌صفحه ‌آن ‌متعلق ‌به ‌چاپ ‌دیجیتال ‌است. (200 ‌میلیارد ‌سیاه ‌و  ‌سفید ‌و ‌30 ‌میلیارد ‌رنگی)، ‌بنابراین‌ ‌پتانسیل ‌رشد ‌چاپ ‌دیجیتال ‌بسیار ‌ بالاست.

    چاپ ‌رنگی ‌دیجیتال ‌هم ‌سرنوشت ‌مشابهی ‌دارد ‌و ‌حدود ‌10 ‌برابر ‌رشد ‌خواهد ‌داشت.

    رابرت ‌کربیشلی ‌مدیر ‌روابط ‌عمومی ‌زیراکس ‌در ‌اروپا ‌در ‌توصیف ‌فرصت‌های ‌پیش ‌روی ‌چاپ ‌دیجیتال ‌می‌گوید: ‌<این ‌فرصت ‌شگفت‌انگیز ‌است ‌و ‌ما ‌نقاط ‌قوت ‌فراوانی ‌را ‌در ‌زمینه‌های ‌نشر ‌کتاب، ‌تبلیغات ‌با ‌پست ‌مستقیم، ‌چاپ ‌تجاری ‌و ‌تبلیغاتی ‌و ‌چاپ ‌بر ‌اساس ‌تقاضا ‌داریم.

    ‌از ‌دیگر ‌سو، ‌شخصی ‌شدن ‌چاپ ‌هم ‌به‌بروز ‌اپلیکیشن‌های ‌تازه ‌منجر ‌شده ‌و ‌برای ‌مشتریان ‌ما ‌فرصت‌های ‌جدیدی ‌به ‌وجود ‌آورده ‌که ‌عرصه‌های ‌بسته‌بندی ‌و ‌محصولات ‌مرتبط ‌با ‌عکس ‌را ‌هم ‌در ‌برمی‌گیرد.

     

    مهم‌ترین ‌روندها ‌برای ‌سه ‌سال ‌آینده ‌از ‌این ‌قرار ‌است:

    - ‌چاپ ‌بر ‌اساس ‌تقاضا ‌(12% ‌رشد ‌سالیانه)

    - ‌زمان ‌پیشبرد ‌کار ‌(33% ‌امور ‌ظرف ‌24 ‌ساعت ‌آماده ‌می‌شود)

    - ‌صفحات ‌رنگی ‌(تولید ‌چاپ ‌رنگی ‌27% ‌رشد ‌خواهد ‌داشت)

     ‌

    برندها؛ ‌انتخاب ‌راه‌حل ‌دیجیتال ‌

     ‌برندهای ‌عمده ‌علی‌القاعده ‌از ‌محصولات ‌خود ‌دفاع ‌خواهند ‌کرد. ‌آنها ‌هم ‌مثل ‌شما ‌درصدد ‌فروش ‌بیشتر ‌به ‌مشتریان ‌خود ‌هستند. ‌امکان ‌کنونی ‌چاپ ‌دیجیتال ‌که ‌فراهم ‌آوردن ‌سفارشات ‌در ‌تیراژهای ‌کم ‌بود، ‌به ‌عنوان ‌یک ‌راه‌حل ‌مورد ‌رضایت ‌به ‌خصوص ‌در ‌قبال ‌کاربردهای ‌ویژه، ‌جواب ‌داده ‌است.

    سرعت ‌بیشتر ‌در ‌چاپ ‌و ‌قدرت ‌انطباق ‌با ‌طیف ‌وسیعی ‌از ‌رسانه‌ها، ‌این ‌تکنولوژی‌ها ‌را ‌وارد ‌بازار ‌چاپ ‌بر ‌اساس ‌تقاضا ‌کرده ‌است. ‌این ‌تکنولوژی‌ها ‌در ‌بازار ‌کنونی ‌پرینترهای ‌دیجیتال ‌با ‌فرمت ‌کوچک ‌جا ‌افتاده‌اند. ‌این ‌روندها ‌بر ‌اساس ‌پیش‌بینی‌ها ‌در ‌آینده ‌هم ‌ادامه ‌خواهد ‌یافت. ‌بهترین ‌راه ‌برای ‌درک ‌این ‌مساله ‌دیدن ‌همکارانتان ‌و ‌تجارب ‌دست ‌اول ‌آنها ‌درباره ‌راه‌حل‌های ‌دیجیتال ‌موجود ‌در ‌بازار ‌است. ‌نمایشگاه‌های ‌تجاری ‌هم ‌می‌توانند ‌در ‌این ‌زمینه‌ها ‌تجارب ‌با‌ارزشی ‌در ‌اختیار ‌بگذارند.

    بسیاری ‌از ‌محصولات ‌هم ‌هستند ‌که ‌می‌توانند ‌کمک ‌دست ‌کسانی ‌باشند ‌که ‌بین ‌محیط‌های ‌افست ‌و ‌دیجیتال ‌در ‌حرکت ‌هستند، ‌علت ‌این ‌امر ‌پتانسیل ‌بالای ‌این ‌محصولات ‌در ‌ارایه ‌گردش ‌کارهای ‌باز ‌و ‌رنگ‌های ‌خوب ‌و ‌نیز ‌قدرت ‌انطباق آن‌ها ‌در ‌چاپ ‌بر ‌روی سطوح گوناگون  ‌چاپی ‌است.

    از ‌میان ‌خصایصی ‌که ‌در ‌فرمت‌های ‌کوچک ‌برای ‌چاپکاران ‌از ‌اهمیت ‌ویژه‌ای ‌برخوردار ‌است، ‌می‌توان ‌به ‌رزولوشن، ‌راندمان ‌تولید صفحه ‌در ‌دقیقه، ‌ظرفیت ‌کاغذخور، ‌امکان ‌انتخاب ‌در ‌چاپ ‌(مرکب ‌یا ‌تونر) ‌و ‌قابلیت ‌چاپ ‌به ‌پشت ‌و ‌روی ‌صفحه ‌(تکنولوژی ‌دوپلکس) ‌اشاره ‌کرد. با ‌در ‌نظر ‌گرفتن ‌این ‌قابلیت‌ها، ‌‌راه‌حل‌های ‌موجود ‌در ‌بازار ‌از ‌این ‌قرار ‌هستند: ‌

    - ‌ oce‌با ‌250 ‌صفحه ‌در ‌دقیقه ‌با ‌رزولوشن ‌‌ 0021*006dpi، ‌تکنولوژی ‌دوپلکس ‌و ‌ظرفیت سینی ‌تحویل ‌13800 ‌صفحه ‌

    - ‌ Xeikon‌با ‌160 ‌صفحه ‌در ‌دقیقه ‌با ‌رزولوشن ‌006‌ dpi، ‌تکنولوژی ‌دوپلکس ‌

    - ‌ HP‌با ‌68 ‌صفحه ‌در ‌دقیقه، ‌‌ 0021dpi، ‌تکنولوژی ‌دوپلکس ‌خودکار ‌و ‌ظرفیت سینی ‌تحویل ‌6700 ‌صفحه ‌

    - ‌ Xerox‌با ‌100 ‌صفحه ‌در ‌دقیقه،

     006*006‌ dpi‌و ‌ظرفیت ‌سینی تحویل‌ 30 ‌هزار ‌صفحه ‌

    - ‌ Kodak‌با ‌100 ‌صفحه ‌در ‌دقیقه، ‌006‌ dpi، ‌تکنولوژی ‌دوپلکس ‌و ‌ظرفیت  سینی ‌تحویل ‌71 ‌هزار ‌صفحه ‌

    این ‌ارقام ‌همه ‌به ‌چاپ ‌رنگی ‌مربوط ‌می‌شود. ‌همه ‌این ‌برندها ‌جز ‌ HP‌ از ‌تونر ‌استفاده ‌می‌کنند. ‌ HP‌ از ‌مرکب ‌مایع ‌استفاده ‌می‌کند.

    باید ‌گفت ‌طیف ‌سرعت ‌در ‌این ‌زمینه ‌بین ‌65 ‌تا ‌250 ‌صفحه ‌در ‌دقیقه ‌است. ‌ظرفیت ‌کاغذخور ‌هم ‌بین ‌6700 ‌تا ‌71000 ‌صفحه ‌است. ‌رزولوشن‌ها ‌بین ‌600 ‌تا ‌ 0021*006‌ dpi‌است ‌و ‌خروجی ‌ماهیانه ‌را ‌هم ‌می‌توان ‌بین ‌200 ‌هزار ‌تا ‌8 ‌میلیون  ‌پرینت  ‌اعلام ‌کرد. ‌افق ‌پیش ‌رو ‌از ‌افزایش ‌توان ‌تولید ‌و ‌گسترده‌تر ‌شدن ‌تکنولوژی ‌دوپلکس ‌خبر ‌می‌دهد.

    نیازی ‌به ‌گفتن ‌نیست ‌که ‌چاپگر های ‌دیجیتال ‌مورد ‌اشاره، ‌تنها ‌راه‌حل‌های ‌موجود ‌نیستند. ‌اما ‌با ‌این ‌همه ‌معرف ‌تکنولوژی‌های ‌برتر ‌موجود قلمداد می‌کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چاپ دیجیتال

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چاپ دیجیتال, مقاله در مورد تحقیق مقاله چاپ دیجیتال, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چاپ دیجیتال, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چاپ دیجیتال, تحقیق درباره تحقیق مقاله چاپ دیجیتال, مقاله درباره تحقیق مقاله چاپ دیجیتال, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چاپ دیجیتال, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چاپ دیجیتال
امتیاز کاربران: 

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول