تحقیق مقاله نانو ذرات نقره

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 13500
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نانو ذرات نقره

    این محلول را میتوان به عنوان داروی خوراکی استفاده کرد که در آن صورت ، محلول باید از ۸۰ % نقره عادی (فلز) و ۲۰ % یون نقره تشکیل شود، زیرا یونها در معده با اسید هیدروکلریک واکنش داده و نقره کلرید درست می شود .

     

    امروزه به کمک علم پزشکی، هر روز به تعداد بیماریهایی که قابل درمان می باشند، افزوده می شود. این کار به وسیله داروهایی انجام می شود که عوامل بیماری را از بین برده و سلامت را به انسان باز می گردانند.

    در راستای تحولات اخیر زندگی انسان، علم نانو تکنولوژی توسعه یافته و تقریبا ً در همه رشته های علمی، نشانه هایی از آن یافت می شود. محققان نانو تکنولوژی با فناوری جدیدی در رابطه با نانو ذرات آشنا شده اند که ممکن است نقش بسیار زیادی در پزشکی آینده ایفا کند. در فناوری نانوسیلور(Nano Silver )، یونهای نقره به صورت کلوییدی در محلولی به‌ حالت سوسپانسیون قرار دارند که خاصیت آنتی باکتریال ( ضد باکتری)، آنتی فونگاس ( ضد قارچ) و آنتی ویروس دارند.

    ● سوسپانسیون:

    به مخلوط کلوئیدی جامد در مایع سوسپانسیون گفته می شود. سوسپانسیون ها در حالت عادی ناپایدار هستند و با گذشت زمان ذرات آنها ته نشین شده و در اثر این پدیده فاز مایع از جامد جدا می شود. آب گل آلود نمونه ای از یک سوسپانسیون طبیعی است. هر چند این فناوری به تازگی مورد توجه زیادی قرار گرفته و رونق بسیاری پیدا کرده ، اما از آن در طب قدیم استفاده می شده بدون آنکه دلیل تاثیر آن شناخته شود وحتی در جنگ برای کنترل عفونت زخم سربازان از سکه های نقره استفاده می شده است . محلول های نانو سیلور از یونهای نقره در اندازه های ۱۰۰-۱۰ نانومتر (۹- ۱۰) تشکیل شده اند و در مقایسه با محلولهای دیگر پایداری بیشتری دارند. یونهای نقره به دلیل اندازه کمی که دارند، سطح تماس بیشتری با فضای بیرون دارند و تأثیر بیشتری برمحیط می گذارند.

    ● نانو ذرات نقره

    این محلول را میتوان به عنوان داروی خوراکی استفاده کرد که در آن صورت ، محلول باید از ۸۰ % نقره عادی  (فلز) و ۲۰ % یون نقره تشکیل شود، زیرا یونها در معده با اسید هیدروکلریک واکنش داده و نقره کلرید درست می شود که خاصیت خود را از دست می دهد. برای مصرف این دارو به صورت خوراکی بهتر است از محلولی با غلظت ۲۰ppm استفاده شود تا تأثیر بیشتری در بدن داشته باشد. از نانو سیلور به عنوان دارو می توان در درمان بیماریهای پوستی ،جوش و ... ، انواع جراحات و سوختگی ها، بیماریهای باکتریایی و قارچی ، بیماریهای گوارشی ، بیماریهای جنسی و ... استفاده کرد .

    نقره در ابعاد بزرگتر، فلزی با خاصیت واکنش دهی کم میباشد، ولی زمانیکه به ابعاد کوچک در حد نانومتر تبدیل میشود خاصیت میکرب کشی آن بیش از ۹۹ درصد افزایش می یابد، به حدی که می توان از آن جهت بهبود جراحات و عفونتها استفاده کرد. نقره در ابعاد نانو بر متابولیسم، تنفس و تولید مثل میکروارگانیسم اثر می گذارد. تاکنون بیش از ۶۵۰ نوع باکتری شناخته شده را از بین برده است.

    دو مکانیسم عمده نانو نقره ها عبارتند از :

    ۱) مکانیسم کاتالیستی :

    تولید اکسیژن فعال توسط نقره، این مکانیسم بیشتر درمورد کامپوزیت۲های نانو نقره ای صدق میکند که روی پایه های نیمه هادی مانند TiO۲ یا SiO۲ قرار گرفته می شود. در این وضعیت ذره مانند یک پیل الکتروشیمیایی۳عمل میکند و با اکسید کردن اتم اکسیژن، یون اکسیژن و با هیدرولیزکردن آب، یون OH- را تولید می کند که هر دو از بنیان های فعال و از قوی ترین عاملین ضد میکربی نیز می باشند.

    ۲) مکانیسم یونی:

    دگرگون ساختن میکروارگانیسم به وسیله تبدیل پیوند های SH به Sag . دراین مکانیسم ذرات نانونقره فلزی به مرور زمان یونهای نقره از خود ساطع می کنند. این یونها طی واکنش جانشینی، باندهایSH- را در جداره میکروارگانیسم به باندهای -SAg تبدیل می کنند، که نتیجه ای واکنش تلف شدن میکروارگانیسم است.

    ● خصوصیات نانو سیلور :

    ۱) تاثیر بسیار زیاد

    ۲) تاثیر سریع

    ۳) غیر سمی

    ۴) غیر محرک برای بدن

    ۵) غیر حساسیت زا

    ۶) قابلیت تحمل شرایط مختلف (پایداری زیاد)

    ۷) آب دوست بودن

    ۸) سازگاری با محیط زیست

    ۹) مقاوم در برابر حرارت

    ۱۰) عدم ایجاد و افزایش مقاومت و سازگاری در

    میکروارگانیسم

    از دیگر قابلیتهای نانو سیلور، اضافه شدن به الیاف، پلیمر، سرامیک، سنگ، رنگ و... ، بدون تغییر دادن خواص ماده است.

    ● موارد استفاده پلیمرهای نانو سیلور:

    ۱) شیشه شیر و پستانک نوزادان ،مسواک و برسهای بهداشتی حمام و ...

    ۲) ظروف پلاستیکی ( غذایی ، دارویی ، آرایشی )

    ۳) لوازم خانگی(یخچال، جارو برقی، ماشین ظرف شویی، سیستم تهویه و تصفیه هوا و رطوبت زا)

    ۴) مواد بسته بندی برای تازه و بهداشتی نگه داشتن مواد غذایی

    ۵) بدنه وسایلی که انسان مداوم با آن تماس دارد( گوشی موبایل ، کیبورد و ...)

    ● خصوصیات پلیمرهای نانو سیلور آنتی باکتریال :

    ▪ اندازه ذرات نقره کمتر از ۲۰ نانو متر است

    ▪ ۴۵۰ppm غلظت تقریبی

    ▪ مطابق با شرایط مختلف جوی

    ▪ آنتی اسید و آنتی آنیون

    ▪ سازگار با محیط زیست و غیر سمی

    ▪ بی ضرر برای انسان

    ▪ تاثیر داشتن روی باکتریها ، قارچها و... و خوشبو کننده

    ▪ قابلیت از بین بردن ویروسها

    ▪ صرفه اقتصادی و قابل رقابت از نظر عملکرد با دیگر فراورده ها

    این پلیمرها باید در محیط سرد و خشک و به دور از آفتاب نگهداری شوند که تحت این شرایط تا دو سال قابل نگهداری هستند.

    ذرات نانو سیلور را می توان به صورت پودر درآورد و در مواد و وسایل مختلف استفاده کرد ( مسواک ، خمیر دندان ) ، که در آن صورت به محض تماس ماده با آب ، نقره فعال شده و خاصیت آنتی باکتریال پیدا می کند. طی آزمایشی که اخیرا دانشمندان، روی درمان بیماران مبتلا به ایدز به وسیله نانو سیلور انجام داده اند، متوجه شدند که ویروسهای HIV نوع۱، به طور کامل از بین رفته اند و بدین ترتیب دانشمندان امیدوار شده اند که شاید بتوان این ویروس را به طور کامل از بین برد. نانو سیلور یک دستاورد شگرف علمی از نانو تکنولوژی است که در عرصه های مختلف پزشکی، صنایع مختلف مثل کشاورزی و دامپروری و بسته بندی، لوازم خانگی، آرایشی، بهداشتی، و نظامی کاربرد دارد. این فناوری از طریق کنترل فعالیت عوامل بیماری زا در خدمت بشر می باشد. از این رو، به لحاظ بازدهی بالا، عملی بودن ، و افزایش ظرفیت ها و مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی و سازگاری با محیط زیست و ماندگاری بسیار زیاد، در مقایسه با دیگر روشهای بهبود فرآوری و تولید ، ارجحیت دارد .

     

    نانو سیلور و اکسید تیتانیوم

    نانو فناوری، دستیابی به فناوری کار بر روی ذراتی با ابعادنانو متر می باشد که به نانو

    ذرات موسومند. دلیل انتخاب این مقیاس برای کار بر روی مواد، خواص خارق العاده ای است که

     در ذراتی با این سایز ظاهر می شود و امروزه بشدت مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است.

     

    کاربردها نانو سیلور و اکسید تیتانیوم

    فناوری نانو بسته به نوع محصول کاربردهای مختلفی دارد.

    1-     صنعت نساجی

    2-     صنعت پلیمر

    3-     صنعت سرامیک

    4-     صنعت رنگ

    5-     کشاورزی

    6-     صنعت دارویی، آرایشی و بهداشتی

     

    صنعت نساجی:

    الف: ویژگی ها

    آنتی باکتریال ، ضد قارچ و ضد ویروس

    کاهش بوهای نامطبوع

    آنتی استاتیک

    حفظ توازن بیولوژیکی پوست و طراوت بهداشتی محصول در جریان فعالیتهای ورزشی.

    پایداری خواص فوق  حتی پس از 10 بار شستشو

    ب – نوع محصولات 

    الیاف ( الیاف طبیعی و مصنوعی ، الیاف ظریف ، الیاف دو یا چند جزئی ، nanofiber و... )

    پارچه 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نانو ذرات نقره

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نانو ذرات نقره, مقاله در مورد تحقیق مقاله نانو ذرات نقره, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نانو ذرات نقره, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نانو ذرات نقره, تحقیق درباره تحقیق مقاله نانو ذرات نقره, مقاله درباره تحقیق مقاله نانو ذرات نقره, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نانو ذرات نقره, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نانو ذرات نقره ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نانو ذرات نقره
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت