تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: word کد فایل: 2263
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: تربیت بدنی - مدارس - ورزش
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس

    مقدمه

    اهداف اموزشی تربیت بدنی درهمه جنبه های : عاطفی، شناختی ،و اجتماعی و روانی موثر است . اما باید دارای هدف بندی ، طرح درس و برنامه ریزی کامل و صحیح باشد. تربیت بدنی و اموزش ورزشی در جهان اهمیت ویژه ای دارد و باید صحیح اموزش داده شود و این اموزش به روش علمی صحیح بستگی دارد. علوم ورزشی جزء لاینفک نظام اموزشی و تربیتی جهان امروزی است . ورزش باعث تفهیم بسیاری از فضائل به دانش اموزان است ، از جمله: احساس فدا کاری ، اعتماد به نفس، کار دسته جمعی و ..... میشود.

    اهداف تربیت بدنی در اموزش و پرورش :

    هدف ورزش در تعلیم و تربیت ، رشد در تمام ابعاد گوناگون همانند ذهنی، روانی، اجتماعی .... است. یک برنامه کامل تربیت بدنی همراه دیگر برنامه های اموزشی میتواند فرد به بلوغ جسمی ، روحی و روانی برسد. در فعالیت ورزشی فرد به انعطاف پذیری و سازگاری  بالا در گروه  میرسد  . کشش و گرایش افراد به ورزش با هم متفاوت اند. اگر فرد از لحاظ جسمانی دارای زمینه کافی باشد ، با اموزش صحیح مربیان ، میتواند جنبه ی قدرت و ورزیدگی خود را به کمال برساند. و این قدرت ورزیدگی موجب تحکیم سلامتی جسمی و روحی فرد میشود.

    اهداف عمومی تعلیم و تربیت :

    اهداف عمومی اموزش و پرورش و تعلیم و تربیت شامل رشد تمامی جنبه های رشد ادمی میشود . ارزش اموزش حرکتی و ورزش از طریق بررسی اهداف کلی تعلیم و تربیت و نزدیکی ان به اهداف اختصاصی بارزاست. بدون این ارتباط و نزدیکی این اهداف ، فعالیت های ورزشی وهدت خود را از دست میدهند. در جامعه ی ما نیز پرورش همه ابعاد مد نظر است. ( اجتماعی_شناختی_ اخلاقی و ...) این اهداف کلی هماهنگ کننده هستند .

    اهداف اختصاصی تربیت حرکتی و ورزش :

    نتنها این اهداف شامل حیطه ی روانی_حرکتی نمیشود بلکه اهداف شناختی، اجتماعی، عاطفی را نیز در بر میگیرد . اهداف از قبیل : شناختی ، تعامل اجتماعی ، شناخت خود، رفع خستگی و استرس .... . 

    مراحل رشد و تکامل کودکان 11 ساله ( مقطع ابتدایی) :

    رشد از تولد تا 6 سالگی تقریبا تند پیش میرود ، از 6- 12 سالگی کم کم کند میشود .
    وظیفه ی مربیان در این مقطع اطلاع از خصوصیات رشدی کودکان است . مربیان بدین وسیله میتوانند : به خواسته ها و نیاز های شاگردانشان اگاهی پیدا کنند _  کودکان سالم را از عقب مانده تشخیص دهند و نهایتا برنامه ریزی صحیحی برای تکامل رشد کودکان داشته باشند. 

    خصوصیات رشد و اهداف تخصصی تربیت بدنی در مقطع ابتدایی :

    الف) ویژگی های کلی دانش اموزان کلاس پنجم :

    در این سن دانش اموز از یک جهش ذهنی برخوردار است . ذهنیات کودک در این سن از شدت خاصی برخوردار بوده و سعی میکند هر چه بیشتر هوش خود را تقویت نماید و دنبال دلیل بگردد . کودک سعی میکند با اطراف خود ارتباط برقرار کند .

    در این سن دختران از پسران رشد بیشتری دارند و عضلات بدن سریع رشد میکنند .
    فعالیت های معمول این سن بیشتر شامل : شنا، شیرینکاری ها ، حرکات موزون ، بازی های قدرتی و.... میشود . 

    ب) اهداف تخصصی تربیت بدنی کلاس پنجم :

    شامل ویژگی روانی و جسمانی : افزایش حس کنجکاوی _ اموزش اولیه مهارت های ورزشی _ شناخت استعدادهای جسمانی _ و..... 

    ویژگی های رشدی سنین 6-11 :

    این دوره از نظر روانشناسان ، سنین گرایش به 2 دسته است. یعنی دوره ای که کودکان به پذیرفته شدن در گروه و تائید از جانب اعضای دسته و گروه توجه زیادی می کنند و بسیار تلاش می کنند تا خود را از نظر ظاهر و گفتگو و رفتار با دسته و گروه همسالان خود تطبیق دهند . به همین دلیل روانشناسان این دوره را سن همانند سازی معرفی کردند . همچنین این دوره از دیدگاه روانشناسان سن بازی نیز معرفی کردند ، چرا که زمانی که کورکان وارد مدرسه میشوند ، میزان باری انها نسبت به قبل کمتر میشود ، بلکه به ان دلیل که فعالیت های بازی در این دوره بسیار متنوع است ، بازی های این دوره خصوصیات دوره اول و ویژگی های دوره نوجوانی را با هم دارند. این دوره بسیار دارای اهمیت است زیرا خصوصیات  رشد  این دوره در مقایسه با مقاطع دیگر ، نمودی + و سازنده دارد و این پیشرفت برای معلمین و مربیان کودک اشکار است .  رشد در این دوره مراحل مشخصی دارد که اگر کودک از عهده تکالیف و وظایف موجود در هر مرحله بر اید ، به پختگی لازم در رشد دست خواهد یافت و در غیر این صورت رفتار ناپخته را از خود نشان میدهد . مهمترین مراحل رشد در این دوره :

    1_ یادگیری مهارتهای جسمانی لازم برای بازی های معمولی .

    2_ ایجاد یک نگرش ساده و مفید در کودک به عنوان یک انسان زنده و در حال رشد .

    3_یادگیری رفتار با همسالان .

    4_شروع  رشد نقشهای مناسب جنسی و اجتماعی مردانه و زنانه .

    5_یادگیری مهارت های اصلی خواندن ، نوشتن، و حساب کردن .

    6_ رشد مفاهیم لازم برای زندگی عادی و روزمره .

    7_رشد وجدان ،اخلاق، و معیارهای ارزشی .

    8_رشد نگرشها نسبت به گروهها و نهادهای اجتماعی.

    9_نیل به استقلال شخصی .

    رشد جسمی :

    این دوره از نظر رشد جسمی ، ارام و نسبتا یکنواخت است. این ارمش تا شروع بلوغ وی است ، یعنی 2 سال قبل از بلوق جنسی کودک . اما در این دوره تغییرات جسمانی فرد سریع است . مهمترین تغییرات عبارت است از: 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس, مقاله در مورد تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس, تحقیق درباره تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس, مقاله درباره تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تربیت بدنی در مدارس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت