تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: روانشناسی

1- سبک یادگیری دیداری 65 درصد جمعیت را شامل می گردد. خصوصیات این نوع افراد به قرار زیر است: * با مشاهده و ترکیب تصاویر با اطلاعات، اطلاعات را بخاطر می سپارند. * برای برقراری ارتباط با دیگران و همچنین سازماندهی اطلاعات از تصاویر، نقشه ها و نمودارها استفاده میکنند. * معمولا برای به خاطر آوردن مطلبی چشمان خود را برای تجسم آن در ذهن خود میبندند. * معمولا افرادی مرتب و منظمی میباشند. ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

بهترین دانشگاه های تحقیقاتی و محصولاتشان بهترین دانشگاه های تحقیقاتی هزینه هایشان را فقط با دلارهایی که از شهریه دانشجویان دریافت می کنند، پرداخت نمی کنند. اگر آزمایشگاه هایشان چیزی اختراع کنند که مورد توجه عموم قرار گیرد – مانند گیتورید (1) یا نوآوری ای چون یک نرم افزار اینترنتی – معمولاً دانشگاه ها از سود حاصله سهمی می برند. در زیر نام تعدادی از دانشگاه های تحقیقاتی و محصولات ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهادی دولتی است که طیف وسیعی از فعالیت های فرهنگی و هنری در زمینه کودکان و نوجوانان در گستره وظایف آن قرار دارد. پیشینیه حدود چهار دهه حضور موثر و کارشناسانه در عرصه تولید فرآورده‌های فرهنگی نظیر کتاب،‌ نوار، فیلم و اسباب‌بازی و اعتماد دیرینه معلمان،‌ والدین و دانش آموزان به سودمندی محصولات متنوع آن سبب شده است تا نام و نشانه کانون از اعتباری ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: ریاضی

اهداف: دانش: 1- دانش آموز اضلاع مثلث را بشناسد. 2- دانش آموز شعاع دایره را بشناسد. مهارتی: 1- دانش آموز بتواند با پرگار کار کند. 2- دانش آموز بتواند با خط کش پاره خط را رسم کند. نگرشی: 1- دانش آموز به کار با پرگار و خط کش علاقه نشان دهد. الگو و روش تدریس: مشارکتی ، بحث گروهی وسایل مورد نیاز: پرگار، خط کش، گونیا، گچ سفید و رنگی، پاک کن فعالیتهای مقدماتی: سلام و احوالپرسی، حضور و ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

پژوهش یا تحقیق یک روند فعالانه، هوشیارانه و سامانمند برای کشف، تعبیر و بازنگری پدیده‌ها، رخدادها، رفتارها و فرضیه‌ها است. پژوهش همچنین برای استفاده از پدیده‌های موجود برای دست یافتن به راهکارهای عملی و فناوری‌ها به‌کار می‌رود. به طور معمول پژوهشگر نتایج پژوهش خود را در مجله‌های علمی ارائه می‌دهد. پژوهش در دو بعد «یافت پرسش پژوهش» و دیگر «پاسخ دادن به آن» می‌باشد. انواع پژوهش ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

سخنی زیبا از امام صادق (ع) ارزش و مقام معلم را خوب روشن می سازد0 حضرت می فرماید: ((تمامی جنبندگان روی زمین و ماهی های دریا و هر کوچک و بزرگ در زمین وآسمان خدا ، برای آموزگار خوب طلب آمرزش می کنند))01 معلم ، شاگردانش ، این امانت های الهی را از آلودگی ها و تباهی ها حفظ کرده و سعی می کند با تعلیمات خود و تربیت آنان ، زمینه رشد و کمالشان را فراهم آورد0 انتظار جامعه از افراد به ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

اصطلاح اختلال ریاضی در مورد دانش آموزانی بکار می رود که علیرغم داشتن هوش طبیعی،و سلامتی کامل در بینایی و شنوایی،در انجام مهارتهای محاسباتی ضعیف هستند. در این گروه کودکان نقص جدی در یادگیری مهارت های ریاضی از شناخت اعداد گرفته تا عملیات ریاضی و مسائل مربوط به ادراک فضایی و حل مسئله وجود دارد . معمولا این مشکل به حدی است که در تحصیل و زندگی روز مره مرتبط با مهارت های ریاضی ایجاد ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چکیده امروزه اهمیت فن نویسندگی برکسی پوشیده نیست . نویسندگی در سطح بالا مستلزم دارا بودن استعداد ویژه و سال ها کوشش و تحقیق و مطالعه و بسیار نوشتن است و اساس آن متکی بر ذوق ، خیال ، احساس و آفرینش و بسیار خواندن آثار نویسندگان بزرگ و موفق است . نوشتن امری اجتماعی است و یکی از ابزارهای ارتباط با دیگران است و یکی از مهم ترین راه هایی است که به یاری آن ، اندیشه ها ، احساسات و عواطف ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

معلّم معمار اندیشه ها به مناسب هفته بزرگداشت مقام شامخ معلّم معلم و شمع عنوان زیبایی است . وجه شبه خوب و ملموسی عرضه شده است . شمع و معلم هر دو نور افشان اند و هر دو روشنگر ؛ ولی با این تفاوت که شمع نور افروزی غیر مرید و معلم نور افشانی از طریق ادارک و فهم و اعمال اراده است . بین شمع و معلم تفاوت است : شمع را می سازند که بسوزد ، امّا معلم را می سازند که بسازند ، و چه تفاوت عظیمی ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسۀ نتایج حاصل با هدف های آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است که آیا فعالیتهای آموزشی معلم و کوششهای یادگیری دانش آموزان به نتایج مطلوب انجامیده اند به چه میزانی ارزشیابی پیش از آموزش ضمن آموزش پس از آموزش . که ارزشیابی شخصی تکوینی تراکمی نام دارد . هدف از ارزشیابی تکوینی آگاهی یافتن از میزان و نحوۀ یادگیری دانش آموزان برای ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

برخى فکر مى‌کنند اضطراب امتحان امرى غیر طبیعى و مانع یادگیرى است، اما اضطراب، در حد متعادل، قابل قبول و حتى ضرورى است. کارشناسان مى‌گویند اگر دانش‌ آموزان امتحان را ارزیابى نتیجه فعالیت یک ساله خود بدانند، راحت‌تر با این مسأله کنار مى‌آیند و اضطراب آنها تا این حد طبیعى است، اما وقتى بیش از حد دچار اضطراب شوند، این امر مانع یادگیرى آنها مى‌شود. گذشته از این، برخى والدین در ایام ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقام معلم اى تو مرا نادره آموزگار ، افسر زرین به سر روزگار ، روشنى جان من از جان توست خنده من از لب خندان توست. معلمى سوختن است ، سوختنى که مى‏سوزد ولى نمى‏سوزاند ، هدایت مى‏کند و گمراه نمى‏سازد ، آتش درونش برد است و سلام ، و دود او همچون عود ، و رایحه‏ اش جهانگیر. معلم چراغ هدایت و کشتى نجات است. معلم راهنماى خوبى‏ها و نیکى‏ها و هدایتگر و بیدار کننده است. معلمى ، همان‏گونه که ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

گسترش دیدی روشن و درست درباره معنی واقعی سواد باید نسبت به امیدواری های خیرخواهانه درباره ریشه کن کردن بی سوادی و لزوم گسترش سواد در سطح کل جمعیت جهان از الویت بیشتری برخوردار باشد. در طی دهه های اخیر، پژوهشگران موفق به کشف و معرفی بیش از 34 نوع سواد مدرن و مفید شده اند. از جمله سوادهای مفید و مدرن می توان: سواد فرهنگی، سواد اجتماعی، سواد سیاسی، سواد اطلاعاتی، سواد کامپیوتری، ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید. در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد. علامه شهید استاد مرتضی مطهری (رحمه الله) از همین طایفه مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله های رفیعی دست یافت تا ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

هدف کلی : رشد همه جانبه دانش آموزان در ابعاد اعتقادی ,‌اخلاقی ,‌علمی وآموزشی , هنری , اجتماعی و سیاسی از رسالتها وماموریت های خطیر نظام آموزشی می باشد واز آنجاکه دوره ی متوسطه یکی از حلقه های زنجیر آموزشی است که آموزش عمومی را به آموزش عالی پیوند می دهد در مقایسه با سایر دوره های تحصیلی از اهمیت , ویژگی وحساسیت خاص برخوردار است . این دوره به منظور ایجاد بستری مناسب برای تربیت ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

توسعه کیفی عوامل انسانی در عرصه های مختلف یک استراتژی کلیدی است و یکی از راهکارهای توسعه پایدار به حساب می آید . معلمان بعنوان عناصر اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در رشد کیفی آموزش و پرورش دارند به حساب می آید . معلمان بعنوان عناصر اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در رشد کیفی آموزش و پرورش دارند به حساب می آید . معلمان بعنوان عناصر اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در رشد کیفی آموزش و پرورش ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

تعریف و شناسایی شغل: روزنامه نگاری شغلی دسته جمعی است. محل کار هر روزنامه نگار در یک بخش معین و مخصوص می باشد روزنامه نگاران مثل اعضای یک گروه، باید با یکدیگر تعاون و تفاهم و هماهنگی کامل داشته باشند. نمونه وظایف و مسئولیت های شغل: روزنامه نگار از آگاه ترین افراد جامعه. باید به حساسیت شغل خود توجه داشته باشد و به عنوان چشم و گوش و زبان جامعه بیش از همه احساس تعهد و مسئولیت ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

رشته خیاطی همانطور که می دانید هنر خیاطی از دیرباز مد نظر وتوجه مردم به خصوص آریایی بوده است . هر سال با شروع سال نو انواع مدل و رنگ لباس های سال به فروشگاهه ای پوشاک عرضه می شود که زائیده قدرت خلاق هنرجویان و هنرآموزان رشته خیاطی و طراحی دوخت می باشد. از آنجا که هنرستانهااین امکان را به ما داده است که علاقمندان بتوانند در این رشته تحصیل نمایند لذا ازدانش آموزان محترم که سال اول ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

1. محدودتر و ساده‏تر بودن درس‏ها و محتواى علمى آنها. 2. آشنا بودن شما با سبک روش تدریس و نیز نحوه برگزارى آزمون و امتحاناتى که معلمین در آن دوران برگزار مى‏کردند. 3. وجود رقابت با همکلاسى‏ها. 4. فراهم بودن امکانات و شرایط مناسب روانى نظیر نزدیک بودن به منزل و محیط گرم و عاطفى خانواده و در نتیجه نداشتن دغدغه و نگرانى؛ نظیر دور بودن از والدین و غیره. 5. وجود انگیزه و علاقه زیاد ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

علت افت تحصیلی و روش های کاهش آن در مدارس شاید به جرئت بتوان گفت مهمترین عاملی که می تواند در نظام آموزشی ما اختلال ایجاد کند این است که دانش آموزان نمی دانند چرا و باچه هدفی باید مدرسه بروند که این موضوع به عدم اطمینان دانش آموزان نسبت به آینده شغلی آنها مربوط می شود. درخصوص افت تحصیلی در مدارس کشورمان با توکل بر خدا تحقیقات فراوانی از دانش آموزان، دبیران، والدین و کتب مربوطه ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ویژگیهای مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ) 1- مدیر مدرسه خوب دارای برنامه آموزشی و تقو یم اجرایی سالانه فعالیت ها و ...می باشد . 2- عوامل آموزشی مدرسه خوب با دانش آموزان دوست و رفیق هستند به نحوی که دانش آموز زیبا ترین احسا س را دراین محیط دارد. 3- دانش آموزا ن در کارهای گروهی و فعا لیت های آموزشی تربیتی مثل شورای دانش آموزی ،اقامه نماز، انجمن علمی و ... باعلاقه شرکت ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

یکی از شرایط اساسی مطالعه ، تمرکز حواس است . معمولاً دانش آموزان ، والدین یا معلمین از عدم تمرکز حواس شاگردان شکوه می کنند و همین امر باعث ایجاد افت تحصیلی در بین دانش آموزان ایرانی شده است . پس بر آن شدیم تا مطالبی چند جهت رفع این مسئله ارائه دهیم : 1- دانش آموز باید قبل از ورود معلم به کلاس ، آمادگی روانی و عصبی داشته باشد ، در غیر این صورت در تمرکز حواس خلل ایجاد می گردد . 2- ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: زیست شناسی

اطلاعاتی در مورد زیست دریا گرایش زیست دریا به بررسی و مطالعه خواص محیط آبی، بیولوژی آبزیان و فعالیت های آبزی پروری می پردازد. یعنی برخلاف دو گرایش علوم جانوری و علوم گیاهی که در آنها بیشتر موجودات خشکی زی مطالعه می شوند این گرایش جانوران و گیاهان آبزی را بررسی و مطالعه می کند. گرایش زیست دریا علاوه بر بررسی فیزیولوژی آبزیان به مطالعه اکولوژی دریا یعنی بررسی آلودگی آب دریا و ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

در فرآیند آموزش بطور کلی دو روش زیر متصور است 1) روش طبیعی در این روش فرد تا چهار، پنج سالگی توانائی قابل قبولی را در یادگیری زبان محیطی که در آن متولد شده و رشد کرده است بدست می آورد. در این روش هیچ سیستم کلاسیکی بر فرد تحمیل نشده و او فقط در تعامل با محیط اطراف خود این توانائی را بدست آورده و تا آخر عمر خودش از آن سود می جوید. 2) روش مصنوعی (مجازی) تمام روشها، منابع اطلاعاتی، ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت