تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص)

تعداد صفحات: 30 فرمت فایل: word کد فایل: 10100
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مخابرات
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص)

    ماده1- نام

    نام شرکت پرمان ارتباط (شرکت سهامی خاص) است که در این اساسنامه شرکت نامیده می شود. شرکت طبق قوانین ایران به صورت شرکت سهامی خاص تشکیل گردیده است.

    ماده2- موضوع

    1-2 - موضع شرکت بدون قید محدودیت عبارتست از کلیه فعالیت های مربوط به ارتباطات الکترونیکی و موبایل، مکالمات تلفنی راه دور، تامین خدمات تلفنی موبایل جی اس ام، اینترنت و تلویزیون دیجیتالی و فروش و توزیع کلیه تجهیزات مربوطه.

    2-2 شرکت می تواند هر گونه اقدامات و فعالیت های مالی و تجاری و اقتصادی را که مربوط به موضوع شرکت بوده و یا برای به انجام رسانیدن موضوع شرکت مفید، مقتضی یا ضروری باشد، انجام دهد.

    ماده3- مرکز اصلی

     مرکز اصلی شرکت واقع در ایران، تهران، خیابان ولی عصر، خیابان شهید برادران شریف، شماره11، واحد 702 می باشد. هیئت مدیره می تواند در صورت لزوم محل شرکت را تغییر داده و در سایر نقاط شعب و نمایندگی تاسیس نماید.

    ماده4- مدت

    مدت شرکت نامحدود است.

     

    ماده 5- سرمایه

    1-5 سرمایه اولیه شرکت مبلغ 12000000 ( دوازده میلیون) ریال است که به 1200 (هزار و دویست ) سهم با نام 10000 (ده هزار) ریالی تقسیم شده و 100% (صد درصد) مبلغ سهام به نقد پرداخت گردیده است.

    2-5 سهام شرکا به سه طبقه تقسیم شده است:

    الف) سهام طبقه الف که 49% ( چهل و نه درصد) از سهام شرکت را تشکیل می دهد.

    ب) سهام طبقه ب 49% ( چهل و نه درصد) از سهام شرکت را تشکیل می دهد.

    ج) سهام طبقه ج که 2% ( دو درصد) از سهام شرکت می دهد.

    3-5 در صورت افزایش سرمایه شرکت، سهام جدید حاصل از افزایش سرمایه به همان نسبت های 49%، 49% و 2% تقسیم خواهد شد مگر این که در این اساسنامه به نحو دیگری مقرر شود یا مجمع عمومی فوق العاده سهامداران، تصمیم دیگری اتخاذ نماید.

    ماده 6- اوراق سهام و دفتر ثبت سهام

    1-6- اوراق سهام باید متحد الشکل و چاپی بوده و دارای ته برگ و شماره ترتیب باشد و به امضاء رئیس هیئت مدیره و مدیر دیگری که به این منظور از جانب هیئت مدیره انتخاب می شود رسیده و به مهر شرکت ممهور گردد. شرکت می تواند به جای صدور یک ورقه برای هر سهم به صدور یک یا چند اوراق سهام که هر یک نماینده مالکیت سهام متعدد باشد مبادرت نماید.

    2-6- تا زمانیکه اوراق سهام صادر نشده است، شرکت به صاحبان سهام گواهینامه موقت سهام خواهد داد که معرف تعداد و نوع سهام و مبلغ پرداخت شده آن می باشد. پس از پرداخت تمامی مبلغ اسمی سهام شرکت باید ظرف یکسال ورقه سهم صادر و به صاحبان آن سهم تسلیم و گواهینامه موقت سهام را باطل نماید.

    3-6- شرکت یک دفتر ثبت سهام که حاوی نام، نشانی، تعداد و نوع سهام هر یک از سهامداران باشد تهیه کرده و در مرکز اصلی شرکت نگهداری خواهد کرد. هر گونه تغییری در اقامتگاه سهامداران باید کتباً به شرکت اطلاع داده شود و در دفتر ثبت سهام وارد گردد و دفتر ثبت سهام توسط سهامدار یا وکیل یا نماینده قانونی وی امضاء گردد.

    4-6 در ظهر اوراق سهام باید تذکر ذیل درج شود که:

    نقل و انتقال سهام موضوع این ورقه سهم تابع محدودیت های مقرر در موارد 5 و 19 اساسنامه شرکت از حیث مالکیت طبقات الف، ب و ج بر سهام خواهد بود. هر گونه نقل و انتقالی که بدون رعایت محدودیت مذکور صورت بگیرد از نظر شرکت و اشخاص ثالث باطل و بلا اثر است.

    ماده 7- غیر قابل تقسیم بودن سهام

    سهام شرکت غیر قابل تقسیم است. صاحبان مشترک یک سهم باید نماینده ای را از میان خود انتخاب و کتباً به شرکت معرفی نمایند. از نظر شرکت نماینده مزبور صاحب اختیار تام جهت اعمال حقوق صاحبان مشترک از طرف آنان خواهد بود.

     

    ماده8- حقوق و مسئولیت صاحبان سهم

    1-8- هر صاحب سهم به نسبت تعداد سهام خود در مجامع عمومی حق رایی منطبق با مقررات این اساسنامه و حق شرکت در منافع و در صورت انحلال و تصفیه شرکت در تقسیم دارائی را خواهد داشت.

    2-8- هر سهم در مجامع عمومی دارای یک رای می باشد.

     

    3-8- مسئولیت صاحبان سهام محدود به پرداخت مبلغ اسمی سهامی که دارا هستند،
    می باشد.

    4-8- مالکیت سهم شرکت با قبول مقررات این اساسنامه و تصمیمات مجامع عمومی ملازمه دارد.

    ماده 9- انتقال سهام

    1-9 سهام شرکت بدون رضایت و تصویب مجمع عمومی شرکت قابل نقل و انتقال یا وثیقه گذاری نیست.

    2-9- هر گونه نقل و انتقال سهام بانام باید در دفتر سهام شرکت به ثبت برسد و مطابق مقررات قانونی مربوطه امضاء شود.

    ماده 10- افزایش سرمایه

    1-10- مادام که سرمایه شرکت تماماً تادیه نشده است شرکت سرمایه خود را افزایش نخواهد داد.

    2-10- مجمع عمومی فوق العاده می تواند سرمایه شرکت را به طرقی که در قوانین و مقررات جاری پیش بینی شده افزایش دهد. مجمع عمومی فوق العاده پس از استماع پیشنهاد هیئت مدیره و گزارش بازرس تصمیم به افزایش سرمایه خواهد گرفت. پیشنهاد هیئت مدیره راجع به افزایش سرمایه باید تضمین توجیه لزوم افزایش سرمایه و نیز شامل گزارشی درباره امور شرکت از بدو سال مالی در جریان و در صورتیکه تا آن موقع مجمع عمومی مثبت به حسابهای سال مالی قبل تصمیم نگرفته باشد حاکی از وضع شرکت از ابتدای سالی مالی قبل باشد. گزارش بازرس باید شامل اظهار نظر درباره پیشنهاد هیئت مدیره باشد. مجمع عمومی فوق العاده که نسبت به افزایش سرمایه اتخاذ تصمیم می نماید شرایط سهام جدید را در صورتیکه نسبت به صدور آن موافقت گردد و مقررات مربوط به فروش و پرداخت بهای آن را راساً تعیین یا اختیار آن را به هیئت مدیره واگذار خواهد کرد.

    3-10- تصمیم مجمع عمومی فوق العاده دائر بر افزایش سرمایه و شرائط و مقررات صدور و عرضه سهام جدید اعم از اینکه شرایط به وسیله خود مجمع یا هیئت مدیره تعیین شده باشد در روزنامه کثیر الانتشاری که آگهی های شرکت در آن مندرج می گردد منتشر خواهد شد.

    4-10- صاحبان هر طبقه از شهام در مورد خرید سهام جدید همان طبقه به نسبت سهامی که دارند، حق تقدم خواهند داشت. گواهینامه حق تقدم به وسیله پست سفارشی و در مورد سهامدارانی که در خارج از ایران امانت دارند. به رسید پست هوایی سفارشی جهت سهامداران ارسال خواهد شد. در واگذاری حق تقدم توسط سهامداران، رعایت محدودیت مقرر در اساسنامه از حیث مالکیت سهام طبقه الف و طبقه ب و طبقه ج الزامی است.

    ماده 11- کاهش سرمایه

     

    1-11 مجمع عمومی فوق العاده می تواند در هر زمان با رعایت مقررات و قوانین مربوطه تصمیم به کاهش سرمایه بگیرد. مجمع عمومی فوق العاده پس از استماع پیشنهاد هیئت مدیره و گزارش بازرس در مورد تقلیل اختیاری سرمایه تصمیم می گیرد مشروط بر اینکه بر اثر کاهش سرمایه به تساوی حقوق صاحبان سهام لطمه ای وارد نشود و سرمایه از حداقل قانونی کمتر نگردد. پیشنهاد هیئت مدیره باید تضمین توجیه لزوم کاهش سرمایه و گزارشی در مورد اوضاع مالی شرکت به شرح مندرج در ماده 2-10 این اساسنامه باشد. پیشنهاد مزبور حداقل 45 روز قبل از تاریخ تشکیل مجمع عمومی
    فوق العاده تسلیم بازرس خواهد شد. بازرس پیشنهاد هیئت مدیره را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را طی گزارشی به مجمع عمومی فوق العاده تقدیم خواهد داشت.

    2-11 تصمیم مجمع عمومی فوق العاده در مورد کاهش سرمایه ظرف یکماه در روزنامه رسمی کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن  درج می گردد منتشر خواهد شد.

    فصل دوم

     ماده 12- مجامع عمومی

    1-12- مجامع عمومی سهامداران بر دو نوع است. مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده. مجامع عمومی سهامداران می تواند در عین حال به طور عادی و فوق العاده تشکیل گردد.

    2-12- مجامع عمومی سهامداران در مرکز اصلی شرکت یا هر مکان دیگری در داخل یا خارج از ایران که توسط هیات مدیره تعیین شود، تشکیل می گردد.

    3-12- مجامع عمومی سهامداران بنا به دعوت هیئت مدیره تشکیل می گردد. دعوتنامه باید حداقل بیست (20) روز قبل از تاریخ مجمع از طریق پست سفارشی و در مورد سهامدارانی که در خارج از ایران اقامت دارند از طریق پست هوائی یا تلگراف و یا تلکس تائید شده به آخرین نشانی ثبت شده سهامداران ارسال گردیده و در روزنامه کثیر الانتشاری که آگهی های شرکت در آن مندرج می گردد منتشر گردد. فاصله بین نشر دعوتنامه و تاریخ تشکیل مجمع عمومی نباید کمتر از بیست (20) روز و بیش از چهل(40) روز باشد. دعوتنامه حاوی دستور جلسه، تاریخ، ساعت و نشانی کامل محل تشکیل جلسه و یک پیش نویس از تصمیمات متخذه خواهد بود.

    هر سهامدار می تواند موضوعاتی را برای درج در دستور جلسه مجمع عمومی نهایتاً تا 5 روز پیش از تشکیل جلسه، پیشنهاد دهد.

    4-12- چنانچه کلیه سهامداران شخصاً یا از طریق نماینده در جلسه حضور داشته باشند، نیازی به دعوت کتبی برای تشکیل جلسه مجمع عمومی سهامداران نخواهد بود.

    مجمع عمومی در چنین جلسه ای می تواند نسبت به کلیه موضوعات مطرح شده در جلسه، تصمیم گیری نماید.

    5-12- سهامدارانی که لااقل یک پنجم سهام شرکت را مالک باشند حق دارند از هیئت مدیره تقاضا نمایند که اقدام به دعوت مجمع عمومی بنماید. هیئت مدیره باید حداکثر ظرف مدت بیست (20) روز از تاریخ دریافت این تقاضا اقدام به دعوت مجمع بنماید. در صورت قصور هیئت مدیره نسبت به دعوت مجمع عمومی در مدت زمان مذکور سهامداران می توانند از بازرس شرکت تقاضا نمایند که اقدام به دعوت مجمع بنماید. بازرس مکلف خواهد بود ظرف ده (10) روز اقدام به دعوت مجمع نماید و در غیر این صورت سهامداران مزبور می توانند راساً و با توجه به مقررات مواد 3-12 فوق اقدام به دعوت مجمع عمومی بنمایند. در دعوتنامه باید عدم اجابت درخواست سهامداران توسط هیئت مدیره و بازرس تصریح گردد. دستور جلسه مجمع عمومی مذکور منحصراً شامل موضوعاتی خواهد بود که در تقاضای سهامداران از هیئت مدیره ذکر گردیده است.

    6-12- سهامدارانی که مایل به حضور در جلسه مجمع عمومی باشند باید قبل از تاریخ و ساعت تشکیل جلسه مجمع عمومی به شرکت مراجعه و با ارائه اوارق سهام یا گواهینامه موقت سهام ورقه ورود به جلسه را دریافت کنند. فقط سهامدارانی حق حضور در مجمع را دارند که ورقه ورود به جلسه را در دست داشته باشند. در کلیه مجامع عمومی ورقه حضوری حاوی هویت کامل، آدرس، تعداد سهام و تعداد آراء هر یک از سهامدارن حاضر در مجمع تهیه شده و به امضای سهامداران مزبور خواهد رسید.

    7-12- در کلیه مجامع عمومی حضور وکیل یا نماینده قانونی سهامدار مشروط بر اینکه وکیل یا نماینده قانونی سندی معتبر دال بر وجود سمت وکالت یا نمایندگی ارائه نماید به عنوان حضور سهامدار تلقی خواهد شد. فقط دارندگان سهامی که حق رای دارند می‌توانند اصالتاً یا بالوکاله در جلسه مجمع عمومی به نشانی مرکز قبلی شرکت ارسال شود. هر وکالتی که برای مجمع عمومی معینی داده شود برای کلیه جلسات تجدید یا تمدید شده آن مجمع نیز اعتبار خواهد داشت.

    8-12- مجامع عمومی توسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره خواهد شد. ریاست مجامع عمومی با رئیس هئیت مدیره و در غیاب او با نائب رییس هیئت مدیره خواهد بود مگر در مجامع عمومی که انتخاب یا عزل یک یا چند نفر از مدیران جزء دستور جلسه باشد و مجامع عمومی که توسط بازرس یا دارندگان یک پنجم سهام شرکت دعوت شده باشند که در این صورت رئیس مجمع با اکثریت نسبی آراء سهامداران حاضر درمجمع انتخاب خواهد شد. اعضاء ناظر از میان سهامداران شرکت انتخاب خواهند گردید ولی منشی ممکن است صاحب سهم نباشد.

    9-12- رای گیری در مجماع عمومی به صورت علنی خواهد بود مگر این که نصف به علاوه یک سهامداران حاضر در جلسه تقضای رای گیری به صورت مخفی نمایند. در هر حال‌ رأی گیری برای انتخاب مدیران به صورت علنی می باشد.

    10-12- سهامداران در مجامع عمومی عادی و فوق العاده به ازاء هر سهم خود دارای یک رای خواهند بود. هر صاحب سهم می تواند، حق رای خود را در مجمع عمومی عادی یا فوق العاده طی وکالتنامه ای به نماینده خود تفویض نماید.

    نمایندگان مزبور برای هر دوره زمانی قابل انتصاب بوده و صاحب سهم می تواند در هر زمان با ارسال اعلامیه ای به هیات مدیره، نماینده خود را تعویض نماید.

    11-12- هر گاه در مجمع عمومی تمام موضوعات مندرج در دستور مجمع مورد بررسی و اخذ تصمیم واقع نشود هیأت رئیسه با تصویب مجمع می تواند اعلام تنفس نموده و تاریخ جلسه بعد را که نباید دیرتر از دو هفته از تاریخ جلسه اول باشد تعیین نماید. برای مجمع دوم نیازی به دعوت از طریق نامه یا درج آگهی در روزنامه نیست. مجمع دوم با همان حد نصاب مجمع اول تشکیل گردیده و فقط درباره موضوعات دستور جلسه اول که مورد برسی واقع نشده اخذ تصمیم خواهد نمود. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص), مقاله در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص), تحقیق درباره تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص), مقاله درباره تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اساسنامه شرکت پژمان ارتباط (شرکت سهامی خاص)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت