تحقیق مقاله تب مالت

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 10694
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تب مالت

    چکیده

    هدف از بررسی بروسلوز در اطفال نشان دادن شایع‌ترین علائم بالینی و یافتن بهترین روش آزمایشگاهی جهت تشخیص بیماری و بررسی راه‌های شایع انتقال و چگونگی پیشگیری از آن و نهایتاً مقایسه روش‌های مختلف در مالی و یافتن مؤثرترین راه درمان است.

    روش تحقیق یک بررسی گذشته‌نگر می‌باشد که بر روی پرونده‌های بیماران بستری در بیمارستان بهرامی در طی سالهای 84-74 انجام شده است.

    در بین سالهای 84-74 تعداد بیماران بستری در بیمارستان بهرامی با تشخیص بروسلوز حدود 24 نفر بوده است.

    با توجه به مطالب مندرج شده در پرونده‌ها جنبه‌های مختلف بیماری ازجمله شیوع سنی- جنسی- نشانه‌ها علائم بالینی وسابقه مصرف لبنیات محلی غیرپاستورزیزه تست‌های آزمایشگاهی انجام شده تحت بررسی قرار گرفت و مهمترین یافته‌ها به شرح زیر است:

    بیتشرین شیوع سنی در بین بیماران بستری در این بیمارستان بین 8-7 سال بوده است کوچکترین بیمار 1 سال و بزگترین آنها 14 سال داشت.

    از نظر جنسی شیوع بیماری در جنس مذکر بیشتر بوده است حدود 15 نفر (5/62% مذکر) و 9 نفر (5/37%) مؤنت بودند.

    سابقه مصرف لبنیات محلی آلوده در 18 نفر از بیماران (75%) مشاهده شده است و 5 نفر از بیماران 8/20% سابقه هدف لبنیات را نمی‌دادند.

    از میان تظاهرات بالینی: تب، آترالژی- تعریق شبانه شایع‌ترین علامت و نشانه‌های بیماری بودند.

    از میان عوارض بیماری آرتریت- آنمی- لکوپنی از شایع‌ترین عوارض در بین این بیماران بودند. آرتریت مفاصل بزرگ شایع‌تر بوده است.

    از نظر تست‌های آزمایشگاهی: کشت خون در همه بیماران انجام شده و همه موارد منفی گزارش شده است با توجه به اینکه در بیمارستان کشت را فقط تا سه روز نگهداری می‌کنند. تست SAT رایت در همه بیماران انجام شده و نتیجه مثبت بوده است و فقط در 8 بیمار کمتر از 1:320 گزارش شده که با مثبت شدن آزمون 2ME تشخیص در این گروه مسجل شده است.

    تمام بیماران به استفاده از درمان آنتی‌بیوتیکی کوتریماکسازول- ریفامپین- آمینوگلیکوزید درمان شدند و موارد عود بیماری وجود نداشته است.

     

    تب مالت (Brucellosis)

    تعریف: بروسلوز، بیمای مشترک بین انسان و دام است که از حیوانات به انسان انتقال می‌یابد. بروسلاپارازیت حیوانات اهلی و انسانی بوده و در بدن میزبان در درون سلول جای دارد. فعالیت متابولیکی این باکتری ضعیف است. بروسلوز انسانی یا تب مواج یا تب مالت در ابتدا بصورت باکتری حاد و سپس به شکل مزمن از بیماری درمی‌آید که بسیاری از بافتها را گرفتار می‌سازد. بطور معمول بوسیله سقط جنین با باقی ماندن در رسم با اختلال باروری، اورکیت، اپیدیدیمت در میزبانهای اصلی حیوانی وتب و لرز و درد مفاصل، سردرد، دردهای عمومی در انسان مشخص می‌گردد.

    تاریخچه: عامل بیماری برای اولین بار درسال 1886 توسط «دیوید بروس» پزشک انگلیسی از طحال سرباز تلف شده از بیماری در جزیره مالت جدا گردید و میکوکوکوس ملی‌تنیس نام گرفت. در سال 1896«برنارد بانک» دامپزشک دانمارکی باکتری دیگری را از جنین سقط شده گاو پیدا کرد. در سال 1905 «ژامیت» پزشک اهل مالت با جدا کردن باکتری از شیر بز، رابطه بین بیماری انسان را با مصرف شیرخام با اثبات رسانید. در سال 1914 باکتری مشابهی از جنین سقط شده خوک بوسیله «راکوب تراوم» جدا گردید. در سال 1918 خانم اوانس میکروبیولوژیست آمریکایی شباهت کامل بیماری انسان و حیوانات را بررسی نمود. دو سال بعد «میرشا» به افتخار کشف اولیه بررسی این باکرتیها را بروسلا نام‌گذاری کرد. در سال 1928 «هودسون» خصوصیات بیوشیمایی و بیولوژیکی سه گونه اصلی «بروسلا ملی تنسیس»- «بروسلا آبورتوس»- «بروسلا سوئیس» را مشخص نمود.

    در سالهای 1956-1957-1968 بترتیب بروسلا اویس ازگوسفند، بروسلا نئوتومه از موش درختی و بروسلا کنیس از سگ جدا گردید.

    در ایران عامل بیماری در سال 1311 شمسی در انیستیتو پاستور بوسیله کشت خون انسانی و در سال 1323 در انیستیتو رازی از جنین سقط شده گاو و در سال 1329 در انیستیتو رازی از شیر بز و میش و در سال 1350 از جنین سقط شده خوک جدا گردید.

    اتیولوژی

    بروسلوز در انسان می‌تواند از یک از چهارگونه زیر ناشی شود: بروسلاملیتنسیس (شایع‌ترین و مهاجم‌ترین علت بروسلوز در سراسر جهان) که عمدتاً از بز، گوسفند، و شتر کسب می‌شود، بروسلا آبورتوس که از گاو سرایت می‌کند، بروسلا سوئیس که از خوک منتقل می‌شود، و بروسلا کنیس که از سگ انتقال می‌یابد. این باسیل کوچک و گرم منفی هوازی، یک انگل اختیای داخل سلولی، بدون اسپور، غیرمتحرک و بدون کپسول است که باعث عفونت مادام‌العمر درحیوانات می‌شود. خصوصیات رشد: کلنی‌های بروسلا در محیط کشت غنی بعد از 5-2 روز به صورت کوچک به قطر یک میلیمتر محدب، صاف، شفاف ظاهر می‌گردد. بعضی از انواع بروسلا در محیطی رشد می‌کنند که غنی از اسیدآمینه‌ها، نمک، گلوکز و ویتامین‌ها باشد. در آزمایشگاه نمونه‌هایی را که از انسان یا حیوان بدست می‌آورند در محیط خون‌دار یا آگار کشت می‌دهند. بروسلا آبورتوس برای رشد خود به 5 تا 10 درصد گاز کربنیک در هوا نیاز دارد. در بین کلنی‌های بروسلا معمولاً انواع صاف- خشن- مخاطی یافت می‌شود. انواع بیماریزا دارای کلنی‌های صاف و شفاف بوده که گاهی به انواع خشن و غیربیماریزا تبدیل می‌گردد تصور شده است که حساس یا مقاوم بودن خود در برابر بروسلا بوجود یا فقدان عاملی در سرم مربوط است. بدین صورت که در سرم حیوان حساس گلوبولین و لیپوپروتئین وجود دارد که تکثیر انواع خشن و غیربیماریزا را متوقف ساخته اما رشد و تکثیر انواع بیماریزا را تسریع می‌کند. این عامل در بدن حیوان مقاوم یافت نشده است و بنابراین امکان جهش سریع و تبدیل انواع بیماریزا به غیر بیماریزا وجود دارد. در آزمایشگاه وجود اسید آمینه د-آلانین در محیط کشت می‌تواند انواع بیماریزا را به غیربیماریزا تبدیل نماید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تب مالت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تب مالت, مقاله در مورد تحقیق مقاله تب مالت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تب مالت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تب مالت, تحقیق درباره تحقیق مقاله تب مالت, مقاله درباره تحقیق مقاله تب مالت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تب مالت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تب مالت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تب مالت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت