تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس

تعداد صفحات: 23 فرمت فایل: word کد فایل: 10729
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: هنر
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس

    مقدمه:

    در این مقاله به بررسی پوستر های رزماری تیسمی می‌پردازیم. در این راستا ابتدا زمینه کارهای او بررسی می‌شود و ویژگیهای سبک بین‌الملل طراحی حروف مطرح می‌گردد. سپس رویکرد او به این سبک بررسی می‌شود.

    برای توصیف کارهای او از ابزار پرسشنامه استفاده می‌شود تا قطع پوسترها، ویژگیهای محدوده در آثار او، شیوه بازنمایی آثار، میزان بکارگیری نقوش فیگوراتیو، عناصر تجریدی و اقلام نوشتاری، غلبه رنگی ، اشباع رنگی، تیرگی و روشنایی و اهداف پوسترها در آثار او مشخص شوند. بسیاری او را از هنرمندان پست مدرن می‌دانند که واکنشی اعتراضی در مقابل فرم‌گرایی خشک و تسلط بی چون و چرا و پالودگی ساختگی مدرنیسم داشت. و رویکردی به سبک بین‌الملل طراحی حروف سرزنده و شهودی بود.

     

     
    چکیده:

     

    پژوهش حاضر به بررسی پوسترهای «رزماری تیسی» با هدف معرفی او به عنوان یکی از افراد تأثیرگذار در به کارگیری آموزه‌های پست مدرنیسم در سبک سویس پرداخته است. از آنجا که نحستین اطلاعاتی که از یک نشانه دریافت می‌شود، اطلاعاتی در مورد زمینه آن نشانه است. در بخش اول پژوهش، ویژگیهای سیاسی و اجتماعی محل تولد ، زندگی و کار این هنرمند ارائه شده است وسپس زمینه‌های اصلی پیدایش مکتب سویس که شامل چهار جنبش هنری ساختاگرایی د استیل ، با هاوس و طراحی حروف نوین است، بیان شده است. سپس نگارنده ویژگیهای «سبک بین‌المللی طراحی حروف» را مطرح کرده است و در ادامه به رزماری تیسی که از پیش قراولان نسل جدیدی از طراحان گرافیک سوئیس بود که تلاش کردند محدودیتهای سبک کاملاً نظام مند و مقابل پیش بینی طراحی حروف بین‌المللی را به چالش بکشند و با تأثیر از آموزه‌های پست مدرنیسم رویکردی سرزنده‌تر و شهودی‌تر دست پیدا کند، پرداخته است.

    در بخش دوم : پژوهشی توصیفی انجام گرفته است و بدین منظور پرسشنامه‌ ای برای دستیابی به اهداف پژوهش طراحی شده است که شامل موارد زیر است.

     

     

    قطع پوسترها، ویژگیهای محدود ، شیوه بازنمایی آثار ، میزان بکارگیری نقوش فیگوراتیو، عناصر تجریدی و اقلام نوشتاری ، غلبه رنگی ، اشباع رنگی ، تیرگی و روشنایی و اهداف پوستر.

    تعداد 25 پوستر از آثار رزماری تیسی مربوط به سالهای 1956 تا 1993 که به عنوان مجموعه پوسترهای او در کتاب او در مات وتیسی به چاپ رسیده‌اند توسط این پرسشنامه آزموده شدند و برای بدست آوردن شاخصه‌های عناصر تصویری ، متغیرها در ماتریسها قرار داده شدند.

    با توصیف نتایج آماری مشخص شد. قطع همه پوسترها معمول  و بصورت عمودی است. اکثر محدوده ها عینی و تمامی محدوده ها شکلی هندسی دارند. شیوه بازنمایی غالب پوسترها طراحی گرافیک بوده است. در همه آثار مجموعه‌ای از واحدهای نشانه‌ای تجریدی بکار رفته است.

    عنصر سطح در تمامی پوسترها وجود داشت. غالب پوستر ها حروف تایپی بدون سریف داشتند. حروف بیشتر پوسترها، دو یا سه پوینت متفاوت داشت. رنگهای گرم غالب بودند و در بیش از نیمی از پوسترها روشنی غلبه داشت اکثر پوسترها برای مقاصد فرهنگی و هنری طراحی شده بودند.

    «رزماریسیتی[1]» در سیزدهم فوریه سال 1937 در زوریخ به دنیا آمد و در همان شهر به زندگی ادامه داد، و بکار مشغول شد. دوره آموزش مقدماتی را در مدرسه طراحی زوریخ گذراند. و سپس به مدت 4 سال کار آ‌موزی طراحی گرافیک بود. او از سال 1968 با زیگفرید او درمات[2] (متولد 1926) در یک استردیو شریک می باشد. او تا کنون سه مرتبه برنده بورس تحصیلی فدرال سوئیس شده است. از سال 1974 عضو اتحادیه بین المللی طراحان گرافیک می باشد و از سال 1992 به عضویت باشگاه مدیران هنری نیویورک درآمده است. در سال 1986 نفر اول یازدهمین بینال بین المللی پوستر و رشو شد و مدال طلای این بنیال را دریافت کرد. و در سال 1988 جایزه اول مسابقه پوستر و تصاویر گرافیکی کیلر وش[3] سال 1990 را از آن خود کرده است.

    در سال 1989 نفر دوم مسابقه ایده برای اسکناسهای جدید سوئیس شده در سال 1990 مدال نقره تولوز لوترک را در ششمین سه سالانه اِسن از آن خود کرد. همچنین او در مسابقات و جشنواره های زیادی از اعضای هیأت داوران بوده است. از جمله مسابقه پوستر صدسال ا تومبیل «در اشتوتگارد آلمان در سال 1985 و سومین مسابقه بین المللی طراحی داشنجوی هرب لو بالین در سال 1987 در نیویورک. و مسابقه طراحی حروف آلمان در سال 1987 و پنجمین دو سالانه پوستر درفورت کالینز ایالت کلرادو آمریکا در همان سال. مسابقه پوستر در سال 1991 آلمان. و سومین سه سالانه پوستر تویاما در سال 1991 در کشور ژاپن و تصاویر گرافیکی برای کیلروش در سال 1992 کیل آلمان،‌ و ششمین نمایش باشگاه مدیران هنری در نیویورک در سال 1992 در بهترین پوسترهای سویس سال در برن در سال 1993 .

    همچنین او در سال 1992 در آمریکا سخنران مهمان در مدرسه طراحی در ایسلند بود.

    در سال 1993 به عنوان استاد مهمان به دانشگاه ییل و دانشگاه طراحی گرافیک نیوهاون آمریکا دعوت شد. تیسی در نمایشگاههای متعددی نیز شرکت کرده است. که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    نمایشگاه گرافیک دیداری در نیویورک در سال 1966. نمایشگاه مرکز بین المللی هنرهای مربوط به طراحی حروف در اشتوتگارد آلمان به سال 1967 و ووپرتال آلمان در سال 1968 گالری پلکان مانیسیپال ترداسکول در هاف سال آلمان 1972، و نمایشگاه پوستر گردشگری شهرهای ایتالیا در سال 1982. پیکر بندی برای دانشگاه رد اوفنباخ آلمان در سال 1984 گالری پوستر باشگاه میگرس در برن به سال 1978. موزه پوستر ورشو به همراه دو برنده یازدهمین دو سالانه پوستر ورشو در سال 1986 موزه بین المللی هنر های مدرن توکیو به عنوانی یکی از بیت طراحی ژاپنی، آمریکایی و اروپایی در سال 1990 و گالری رینهولد براون نیویورک در سال 1992 (اودرمات، 1993: 175 و 174) در بررسی آثار یک هنرمند، آگاهی از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که او با  آنها درگیر بوده اهمیت بسزایی دارد. «ژولان بارت» نخستین معنایی را که از هر تصویر به دست می آید. معنای اطلاعاتی می دانست یعنی معنایی که درباره زمینه، اطلاعاتی به تماشاگر می دهد» (پهلوان، 1384: 51) جرج در سال 2004 در مورد سویس می گوید.

    زمینه های پیدایش مکتب سویس:

    سبک سویسی که به سبک طراحی حروف بین المللی هم معروف است، پس از جنگ چهانی دوم در سویس شکل گرفت. «این سبک که بر نوآوریهای مربوط به ساختار گرایی، داستیل، باهاوس و طراحی حروف نوین دهه 1930 مبتنی بود. تلاش داشت تا اطلاعات پیچیده را در قالبی ساختار یافته و منسجم ارائه دهد.»

    (لیونیگ استون، 1383)

    پس از جنگ جهانی اول هنرهای دیداری مانند دیگر عرصه های هنری رشد کردند و ارنست کیلر[4]  «از چهره های شاخص در پیشبرد طراحی گرافیک سویس و سبک طراحی حروف بین المللی [است] پس از آموزشهای مقدماتی به عنوان استادکار چاپ سنگی، بین سالهای 1912 تا 1914 در لایپریک به عکس طراحی حروف پرداخت. در سال 1918 به مدرسه هنر و صنایع زوریخ پیوست تا به آموزش طراحی تبلیغات بپردازد».

     (پیشین : 156)

    او برای بیش از سی سال [تا 1956] در مدرسه هنر و صنایع زوریخ به تدریس گرافیک مشغول بود. استعداد او بیش زا همه در پوسترهایش نمایان بود. وی طراحی هایش را در سطوح گسترده، با اداراکی عالی از کشش بصری و منطق هنری بدون نقص اجرا می کرد. رنگ و فرم هر دو بیانگر سوژه بودند و در حد اقل ممکن بکار می‌رفتند. وی حروف را با دستان خود می نوشت و به ندرت از حروف استفاده می کرد.

    (براکمن، 1971 : 265)

    «هانس ارنی[5] با استعدادترین طراح سویسی، طراحی کتاب و پوستر می کرد، مشخصه کارهای وی موقعیتهایی با بافت زمانی- فضایی متنوع و در ترکیب با ساختارهای هندسی است. بدین ترتیب ارنی عنصر جدیدی را به ارتباط تصویری افزوده است.»

    (پیشین : 265)

    ساختار گرایی روسی[6]:

    شکل گیری این جنبش هنری در مدت زمان اندکی پیش از انقلاب بلشویکی 1917 روسیه آغاز شد «انقلاب اکتبر (1917)، پایه های این جنبش جدید را استحکام بخشید، و هدفهای اجتماعی آن را مشخص نمود.

    (پاکباز، 1383 : 820)

    «این گروه هنرمندان در تلاش برای تعریف مجدد نقش هنرمند و مشارکت در «ساخت» دولت کمونیستی جدید، مفهوم «هنر برای هنر» را تحکیم بخش سوپره ماتیسم بود به کنار نهادند» (لیونیگ استون، 1383 :107)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس, مقاله در مورد تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس, تحقیق درباره تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس, مقاله درباره تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بررسی پوستر های « رزماری تیسی » و تأثیرگذاری آن در کاربرد آموزه ‌های پست ‌مدرنیسم در سبک سویس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت