تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات

تعداد صفحات: 42 فرمت فایل: word کد فایل: 10742
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات

    تأثیر اقتصادی بازارهای الکترونیکی (بازارهای- e) را بررسی می‌کنیم.

    نمونه‌های بازارهای e تأثیر بازارهای- e بر ریو ساختار صنایع، فرق‌های هزینه خریدار و فروشنده برای بازارهای سنتی و الکترونیکی، تبعات منبع درآمد برای فروشنده‌ها و واسطه‌گرهای داد و ستد و تعیین کننده‌های موفقیت بازار- e را شناسائی و تحلیل می‌کنیم.

    مسأله کلی بیان شده این است که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای بازارهای الکترونیکی وجود دارند، یا آنها فقط سرگرمی موقتی می‌باشند؟

    (بازارهای الکترونیکی: اقتصاد هزینه داد و ستد؛ اقتصاد اطلاعات؛ ساختار صنعت؛ رفتار مصرف کننده؛ استراتژی (خط‌مشی) تجارت)

     

    1- مقدمه

    داد و ستدهای بازرگانی برای قرنها صورت پذیرفته‌اند، اما انقلابی در حال وقوع است که بازار را متحول می‌سازد.

    این تحول حادث می‌گردد زیرا رابطه بین سازمانها و مصرف‌کننده‌ها بطور فزاینده از طریق فن‌آوری اطلاعات الکترونیکی (IT) تسهیل می‌شوند.

    عموماً به این امر به عنوان بازرگانی الکترونیکی (بازرگانی-e) اشاره می‌گردد که جزء عمده بازرگانی- e بازارهای در حال ظهور به حد کافی درک نمی‌شود.

    در 1996 تعداد متضرهای (ضرر دیده‌ها) از تعداد سود برنده‌ها به نسبت 2 به 1 از بابت فعالیت‌های بازرگانی اینترنتی پیشی گرفتند (Rebello et al، 1996)

    سؤالی که از رشد جاری بازارهای الکترونیکی پدیدار می‌گردد اینست که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای خریداران و فروشنده‌ها جهت مشارکت در آنها وجود دارند، یا آیا آنها سرگرمی موقتی هستند.

    هدف این مقاله بیان نمودن این مسئله می‌باشد.

    کار گذشته بر روی رابطه نظری که عموماً براساس تحلیل اقتصادی هزینه داد و ستد (Williamson، 1985)، بین IT و طرز انجام داد و ستد است (بازارهای در مقابل سلسله مراتب) متمرکز گشته است.

    (Bakos، 1991، بنیامین و Wigand، 1995، Whang, Eurbaxani، 1991؛ Malone et al، 1987؛ Malone et al، 1989؛ Rokart، 1991).

    مطالعه ما شامل تحلیل اقتصادی بر مبنای هزینه، مشابه با کار قبلی است، اما بازارهای سنتی را با بازارهای الکترونیکی به جای بازارهای دارای سلسله مراتب مقایسه می‌کنیم.

    Williamson بیان می‌دارد که مؤسسات اقتصادی سرمایه‌داری (یعنی بازارها و سلسله مراتب) هدف اصلی و تأثیر اقتصادی‌سازی بر روی هزینه‌های داد و ستد دارند (Williamson، 1985)

    تز ما این است که در اکثر موارد، بازارهای الکترونیکی از مزیت‌های هزینه داد و ستد بر روی بازارهای سنتی بهره‌ می‌گیرند.

    به خاطر این مزیت‌های هزینه داد و ستد می‌توانیم رشد مداوم را در بازارهای بر روی خط شبکه در اکثر صنایع انتظار داشته باشیم.

    بخش‌های بعدی یافته‌های مطالعه ما را شرح می‌دهند.

    در بخش 2 چند نمونه بازارهای الکترونیکی را برای فراهم نمودن زمینه برای بخش‌های باقی ارائه می‌کنیم.

    بخشهای باقی تأثیر بازارهای- e را از سه منظر: خریداران، فروشنده‌ها و سایر سازمانهای همراه با داد و ستدهای بازرگانی شرح می‌دهند.

    در بخش 3 تأثیراتی را که بازارهای- e بر روی ساختارهای صنعت دارند شناسائی می‌کنیم.

    ساختار صنعت خرده‌ فروشی، ساختار صنعت برای بازارهای- e محصول غیردیجیتالی و ساختار صنعت برای بازارهای- e همراه با محصولات دیجیتالی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

    در بخش 4 خصوصیات بازارهای سنتی و الکترونیکی را از منظر خریدار ارزیابی می‌کنیم.

    تعدادی تبعات درآمدی برای فرشنده‌ها و سایر سازمانها از این تحلیل و نیز تحلیل از بخش قبلی استنتاج می‌کنیم.

    در بخش 5 فرق‌های بر مبنای هزینه، بین بازارهای سنتی و الکترونیکی را از منظر فروشنده مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

    در بخش 6 تأثیری را که بازارهای- e بر روی منابع درآمدی برای فراهم‌کنندگان محصول/خدمات، واسطه‌ گرهای داد و ستد، فراهم‌کنندگان خدمات اینترنتی (ISPها) و دولت ایالتی و فدرالی دارند مورد بحث قرار می‌دهیم.

    نهایتاً در بخش 7 چند عامل تأثیرگذار بر روی موفقیت بازارهای-e را شناسائی می‌کنیم و در بخش 8 نتیجه‌گیری‌های کلی خودمان را مورد بحث قرار می‌دهیم.

     

    2- بازارهای الکترونیکی: شرح و نمونه‌ها

    انتقال به سوی بازرگانی الکترونیکی انقلابی است زیر آن مرتبط‌سازی مصرف‌کنندگان به بازارهای الکترونیکی را دربر می‌گیرد و نه تنها به طور الکترونیکی داد و ستدهای سلسله مراتبی را در داخل و بین سازمانها پشتیبانی می‌نماید (عموماً به عنوان مسأله یکپارچه‌سازی داد و ستد اشاره می‌گردد) شمول مصرف‌کنندگان، علاوه بر فراهم‌کنندگان محصول/خدمات، بطور برجسته، بزرگی بالقوه تغییر را افزایش می‌دهد.

    قسمت قابل ملاحظه GDP هزینه‌های شخصی هستند (Stat-USA، 1998)

    رشد گذشته در سیستم‌های یکپارچه‌سازی داد و ستد این داد و ستدها را از دست داد.

    ماهیت انقلابی بازرگانی الکترونیکی انگیزه کافی را برای مطالعه بازارهای الکترونیکی جهت افزایش در فهم از تأثیر آنها بر روی مشارکت‌کنندگان بازاری، صنایع سنتی و جدیداً ایجاد شده و نیز به طور کلی اقتصاد فراهم می‌سازد.

    مدل فرآیند تجارت از منظر مصرف‌کننده متشکل از فعالیت‌هائی که می‌توانند به سه فاز گروه‌بندی گردند می‌باشد: تعیین پیش خرید، انجام خرید و تعامل بعد خرید (Whinston, Kalakota، 1996)

    هر یک از این فازها می‌تواند در بازارهای-e مکمل بطور الکترونیکی پشتیبانی شود، اما امروزه بازارهای-e عموماً تنها فعالیت‌های تعیین پیش‌خرید را پشتیبانی می‌نماید، گرچه آنها بیشتر به سوی انجام خرید حرکت می‌کنند.

     

    1-2- توصیف بازار الکترونیکی

    بازارهای الکترونیکی اساس بازرگانی الکترونیکی هستند.

    آنها بطور بالقوه تبلیغ، محصول، تحویل محصولات قابل دیجیتالی و سیستم‌های پرداخت را یکپارچه می‌نمایند.

    بازار الکترونیکی (یا سیستم بازار الکترونیکی) سیستم اطلاعاتی سازمانی است که به خریداران و فروشنده‌های مشارکت کننده امکان می‌دهد که اطلاعات درباره قیمت‌ها و ارائه‌های محصول را مبادله نمایند.

    به شرکت عمل کننده سیستم به عنوان واسطه‌گر اشاره می‌گردد که ممکن است مشارکت کننده بازاری، خریدار یا فروشنده، طرف ثالث مستقل، یا کنسرسیوم چند شرکتی باشد (Bakos، 1991)

    بازارهای- e روش الکترونیکی یا متصل به شبکه (on line) را برای تسهیل داد و ستدهای بین خریداران و فروشنده‌هائیکه به طور بالقوه پشتیبانی برای تمام مراحل در کل فرآیند اجرای سفارش تأمین می‌نمایند فراهم می‌سازند.

     

    2-2- نمونه‌های بازارهای الکترونیکی

    تعدادی بازارهای الکترونیکی برای خرید محصولات از CDها گرفته تا اتومبیل‌ها برای مصرف‌کنندگان فراهم هستند.

    در ذیل نمونه‌های کنونی محصولات و یا خدمات هستند که از طریق بازارهای الکترونیکی مهیا می‌باشند.

    گلها. Calyx و Corolla بازرگانی-e را برای تحول اساسی روشی که گلهای تازه چیده از تولیدکننده به مصرف‌کننده می‌رسند مورد استفاده قرار داده‌اند.

    بطور سنتی، زنجیره ارزشی که گلهای چیده عرضه شده را دربرمی‌گیرد عبارتند از پرورنده، واسطه‌گر برای حمل به عمده‌فروش و نهایتاً گل‌فروش

    از پژوهش گل فروش‌های بوستون در جولای 1995، قیمت، شامل هزینه تحول و مالیات، برای ترتیب نمونه‌ای گلها 60 دلار بود.

    Calyx و Corolla قادر به فراهم ساختن بازارهای الکترونیکی برای مصرف‌کننده‌ها جهت خریدن به طور مستقیم از پرورش دهنده‌های دارای گلهائی که با استفاده از فدرال اکسپرس ارسال می‌شوند قیمت تحویلی آنها 54 دلار می‌باشد.

    اکثر ین به خاطر حذف بعضی واسطه‌گرها بین پرورش‌دهنده‌ها و مشتریان است.

    قیمت پرداختی به شرکت فراهم کننده بازار الکترونیکی عموماً پایین‌تر از منافع صورت پذیرفته؛ واسطه‌گرهای عمده‌فروش و خرده‌فروش می‌باشد.

    اکثر این به خاطر حذف بعضی واسطه‌گرها بین پرورش‌دهنده‌ها و مشتریان است.

    قیمت پرداختی به شرکت فراهم‌کننده بازار الکترونیکی عموماً پایین‌تر از منافع صورت پذیرفته‌؛ واسطه‌گرها عمده‌فروش و خرده‌فروش می‌باشد.

    لباس: مشابه با نمونه گل چیده، نمونه صنعت پیراهن است.

    قیمت برای هر پیراهن کیفیت بالا در زنجیره ارزشی که شامل عمده‌ فروشی و خرده‌فروشی است 27/52 دلار می‌باشد.

    حذف این واسطه‌گرها هزینه (قیمت) را تا 45/20 دلار کاهش می‌دهد 62% می‌کاهد (بنیامین و Wigand، 1995)

    اتومبیل‌ها، شکر از وب جهانی (وب گسترده جهانی)، که خریداران ماشین نوع انتخاب‌های بیشتری، شامل دسترسی به اطلاعات با ارزش، مثل آنچه ماشین واقعاً می‌ارزد (به معامله‌گر) دارند.

    در نتیجه، مشتری‌ها به طور فزاینده با خط شبکه متصل (Online) و به معاملات بهتر مشغول هستند.

    آنچه که بیشتر اهمیت دارد این است که این روند توجه بعضی بزرگترین معامله‌گران ماشین، مؤسسات مالی و شرکت‌های بیمه را معطوف داشته است.

    بازارهای الکترونیکی که حالا وجود دارند مشتریان را قادر به خرید ماشین جدید، بیمه کردن آن و تحویل بدون اصلاً پاگذاری در معامله‌گری می‌نمایند (Calem، 1996)

    جستجوی فهرست معامله‌گران اتومبیل بر روی یاهو در آخر 1996 نشان داد که 79 معامله‌گر یا خدمات موجر مختلف در فهرست می‌باشند (یاهو)

    موسیقی: Matthew olim, Jason شرکت CD now را در طبقه زیر خانه خودشان در آمبلر پنسیلوانیا تأسیس کردند.

    سرگرمی جاذبه ایده مغازه الکترونیکی Cyberstore رسید که می‌تواند هر آلبوم جاز ساخت آمریکا و 000/20 وارداتی را ارائه نماید.

    خریداران سفارش‌هایشان را با CD now.com صورت می‌دهند که در عوض با توزیع‌کنندگان تماس برقرار می‌سازد.

    اکثر دیسکها در عرض 24 ساعت به مشتری داده می‌شوند.

    به درآمدهای تبلیغاتی افزایش می‌دهند و CD now در نظر دارد که 6 میلیون دلار فروش را در 1996 هدف قرار دهد و درآمد سال قبلی با 18% حاشیه‌های عملیاتی سه برابر نماید (Rebello و همکاران، 1996)

    کتابها: کتابها محصول دیگر هستند که مشتری‌ها از طریق اتصال به شبکه (Online) می‌خرند.

    یک کتابفروش بر روی وب Amazon-com Books می‌باشد.

    سایت آنها کتاب مورد توجه، کتاب روز، عناوین در اخبار، کتابهای برجسته و کتابهائی را که در این هفته بازارشان گرم است تبلیغ می‌کنند.

    بعضی کتابهای آنها به اندازه 30% تخفیف داده می‌شوند.

    با کلیک کردن بر روی عناوین کتاب و چند مؤلف، به اطلاعات بیشتر (مفصل) می‌توان دسترسی پیدا کردن (Amazon) دیگر نیازی به رفتن به کتابفروشی برای خرید کتاب یا پیدا کردن کتابفروشی‌های سفارش پستی از طریق تبلیغات چاپی نیست.

    همچنین احتمالاً تبلیغ وبی روانتر از تبلیغات چاپی می‌باشد.

    مجله‌های الکترونیکی (E-Zines): بدون هزینه‌های چاپی و توزیع، مجلات آن لاین وعده سودآوری سریع را داراست.

    حالا اکثر ناشران وبی مدل‌های تجاری خود را اصلاح نموده‌اند و سالهای زیان را قبل از برگشت سود انتظار می‌کشند، مدلی که بسیار نزدیکتر به انتشارات چاپی است.

    گرچه تحلیل‌گران و ناشران انتظار دارند که تبلیغات گرهای اصلی خواسته‌های آنها را در تبلیغات‌های وبی بالا برند، اکثر مجلات- e روش‌های جایگزین درآمد را کوتاه مدت اکتشاف می‌نمایند که شامل ضمانت‌ها، اتحادها و حتی حق اشتراکها می‌گردند.

    اکثر ناشران آن‌لاین حالا پیش‌بینی امیدوار کننده‌ای دارند که اینترنت نقطه کانونی رسانه‌ائی گشته است و تبلیغات گروه‌های عمده (اصلی) اینترنت را بهتر درک می‌کنند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات, مقاله در مورد تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات, تحقیق درباره تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات, مقاله درباره تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بازارهای الکترونیکی - تاثیر و تبعات
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت