تحقیق مقاله پوستر

تعداد صفحات: 63 فرمت فایل: word کد فایل: 11154
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: هنر
قیمت قدیم:۲۳,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پوستر

    تاریخچه پوستر

    اگر ریشه واژه پوستر را بررسی کنیم می بینیم پوستر به معنای چاپار یعنی ارسال سریع آگهی و اعلان لغت پوستر که معنی آگهی، اعلان و دیوارکوب است. سرچشمه پوستر را به زمانی نسبت می دهند که در یکی  از ضیافتهای بزرگ بالتازار، آرشیتکت برزگ جهان، اندیشه و خواسته خود را با نوشتن صحبتهای مربوط به پیامبر بر روی آشکار کرد در دایره المعارف (کولیزر) آمده است که یکی از قدیمی ترین پوسترهای شناخته شده مجموع قوانین حمورابی است. د ردایره المعارف آمریکا از پوستری صحبت می شود که ا جنس پاپیروس و مربوط به 146 سا لقبل از میلاد است. در این پوستر مشخصات دو برده فراری از چنگ الکسلندر بزرگ و قول پرداخت پاداش در صورت پیدا کردن آنها وجود  دارد هنر های مدرن و بردزلی که خیلی معتمولی بود در خدمت (Poplowet children, Beautiful people) و مواد مخدر قرار گرفت. این مساله باهث شد که فرهنگ سنتی کنار گذاشته شو وهنر جدید و استیل گرافیکی جای آن را بگیرد. آفیش های بردزلی در اکثر فوشگاهها به فروش می رسید. در سال 1964 این مساله باعث شد مردم پوستر را یکاثر هنری خیلی ارزان و پیش پا افتاده به حساب بیاورند. مهمترین آفیش های این استیل مدرن به وسیله (مایکل انگلیش) و (مایکل ویموت) که شریک یکدیگر بودند در اینتر نشنال تایمز) منتشر شد.

    همچنین پتانسیل رو به رشد تولیدات صنعتی و ضرورت مبادله کالا میان کشوهای مختلف جهان سبب پیدایش و شکل گیری تبلیغات تجاری شد. گرچه در تبلیغ کالا و سرویسهای خدماتی که در (کلام) و (تصویر) نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند، لیکن درآغتز از آرم و رنگهای خیره کننده درتبلیغات اثری نبود. رفته رفته دراواسط قرن نوزدهم ویژگی های طرح های گرافیک و کلاسیک دچار تغییراتی شد. دراینزمان هدف عمد تبلیغات جلب افکار و توجه همگان برای خرید کالا و سبقت از رقبای ارائه کننده همان کالا بود، رقابت بین تولید کنندگان وعرضه کنندگان کالاها و خدمات به رقابت میان آگهی هایی که عرصه می کردند تبدیل شد. درواقع باید گفت آنچه که در این رقابت برنده یا بازنده می شود خود محصول نبود بلکه نحوه ارائه محصول بود این تلاشهای سبقت جویانه میان دست اندر کاران تبلبغات باعث شد اولاً تبلیغات ارائه شده از طرف تولید کنندگان به مکانیسم مؤثرتر ومفید تر منجر شد و ثانیاً نگرش به آن به شکل یک مسئله فرعی و کم اهمیت از بین رفته و به عنوان یک موضوع روانشناسانه مطرح می شود. هم چنین دراین زمان سعی می شد تا تأثیر بصری رسانه های تبلیغاتی را به شکل هدفدار افزایش دهند د راواخر پایان قرن نوزدهم طرحهای تبلیغاتی با روحی واقعاً زنده پا به عرصه وجود گذاشتند، طراحان ، زیادی با توجه به تحولات ایجاد شده در دهه بپنجاه به تقدیر و ستایش از ویژگیهای پوستر پرداختند. در این دوره علی رغم محدودیتهای آکار، پوستر که ابزاری حساس و با ارزش بود دیدگاههای هنرمند را در مورد واقعیات بیان می نمود. درنتیجه پوستر بدونه آنکه خطری متوجه هدایت اصلی اش بشود ویژگیهایی را کسب کرد که تا قبل از آن تنها مشخصات یکی از اشکال سنتی هنر را دارا بود. به این ترتیب پوستر از قید و بندها رها و محرک اندیشه وفکر شد ومحتوای آن نوع وسیعی از تعابیر و تفاسیر رابه وجود آورد. پوستر ، وسیله پیوند حرف و تصویر وتأثیر متقابل آنها شد. ارتباط متقابل این دو، ترکیبی بی همتا وابزاری پرکشش از ویژگیهای هنری با جذابیت اجتماعی وسیع بوجود آورد واختصار گریز ناپذیر همراه با امکان تعبیر وتفسیر، باعث تشویق بسیاری از هنرمندان د رانتخاب پوستر به عنوان تنها وسیله مهم اعتقادات هنری آنها شد. چنین دیدگاهی نسبت به چوستر دو جانبه بوده و کیفیت آن را تحت الشعاع قرار می دهد.

    تاریخ پوستر ار ابتدا تا کنون را می توان مانند یک منحنی صعودی تصور کرد که در دهه هفتاد به نقطه اوج می رسد. پوستر علیرغم ستیز و پافشاری برای خودمختاری د رمقایسه با دیگر شاخه های هنری همواره متکی بر پیشفتها، فعالیتهای کارگاههای هنری بوده است.

    چاپ اعلانات نیز در کنار چاپ کتاب و رساله و جزوات از جمله فعالیتهای چاپی بود. این اعلانات در اوراق کوچک یا بزرگ یکطرفه بود که غالباً چاپ آنها د رابعاد بزرگ به سبب خوانایی بیشتر وهم به منظور درمعرض دید عموم قرار دادن تا درمیادین شهر، بیشتر رواج داشت. بعضی از این اعلانات احکامی بودند که مقامات محلی صادر می گردند نظیر اعلانات، اعلامیه هایی بود که د رمورد بازی ها و نمایش ها و بازیگران نمایش ها چاپ می شد.

    اگر چه چنین به نظ می رسد که اولین بار واژه پوستر ازسال 1838 معمول شده است،اما واژه اعلانات طی قرون متمادی پیش از آن استفاده می شد. در آن روزها پیام صامت و مستتر این اعلانات غالباً با یک پیام آشکار و بلند یعنی فریاد منادی پیام «در حالی که از کوچه های ده یا شهر می گذشت وبا سطل آشکار یا شیپور وبا تمام قوا خود را بگوش مردم می رسانید» چاپ اعلانات علیه دولت، کشیشها و ارتش رواج یافته بود که این امر ضربه مهلکی بریا دولت و کلیسا بود.مقامات دولتی به فکر چاره جویی برای جلوگیری و کنترل اقدامات افتادند وبه همین منظور، فرانسیس اول پادشاه فرانسه در سال 1539 حکمی را صادر نمود که به موجب آن چنانچه کسی اقدام به چاپ اعلامیه ای بدون مجوز رسمی می کرد به مرگ محکوم می شد.

    نخستین پوستر ها، بعنوان ابزاری تبلیغاتی، از موفقیت چندانی برخوردار نبودند. عمده ترین نقش این پوسترها، اعلان رسمی و خب رسانی در مورد نمایشها بود. افرادی که درامر چاپ نشر کتاب فعالیت داشتند. تنها کسانی بودند که بطور مستمر از این پوسترها برای ارائه فهرست کتابهای منتشره خود و توانایی هایی خویش درامر چاپ استفاده می کردند.

    دراواخر قرن نوزدهم میلادی بر اثر تحولات مصور سازی و پیوند نزدیکی که بین نقاش و چاپ برقرار شده بود، پدیده تازه ای موسوم به پوستر یا آفیش یا پلاکات به وجود آمد. امروزه پوسترها مصور با بهره گیری از حروف متنوع، طراحی ، نقاشی وعکاسی به منزله نمونه های کاملاً پیشرفته ای از هنر گرافیک نوشناخته می شوند.

    سرچشمه های پوستر را همچون مصور سازی در گذشته های دور می توان جستجو کرد. نقوش برجسته آشوری وایرانی و رومی همگی به نوعی پوستر بوده اند، زیرا رویدادهایی را بروایت تصویر می کردند که درواقع تبلیغی برای دستگاه حاکمه بود. همچنین در مصر و روم باستان ساختن آگهی های همگانی یا اعلامیه های دیواری معمول بوده است. آگاهی همگانی چاپی از اواخر قرن پانزدهم میلادی ظاهر شد.

    پوسترهای نمایش اولیتن نمونه از آگهی های دیواری بودند که ضمن تحول، اصول و قواعد پوسترسازی را پی ریزی کردند. این آگهی ها مربوط به تماشاخانه های متعددی بود که دراروپاوجود داشت. پوسترهای مصور آن دوره علاوه برتبلیغ در مورد تماشاخانه ها، مغازه ها و حراجیها و وسایل حمل ونقل و در عرصه تبلیغ نیز رواج داشت. این پوسترها در آن زمان فقط برنگ سیاه چاپ می شد. درحوزه هنر پوستر دهه آخر قرن نوزدهم آثار تولوزلوترک بیش از دیگران می درخشید. پوستر مصور رنگی با نام هنرمند فرانسوی و ژول شره آغاز می شد.

    پوستر اعلانی است که مخاطب ویا بیننده درکمترین زمان بتواند موضوع آن را درک کند و در واقع پیام را به طور کامل به شخص انتقال دهد. مواردی از قلیل تکنیک نوآوری، صفحه آرایی، رنگ آمیزی و کمپوزسیون همگی د رموفقیت یک پوستر نقش به سزایی دارند.

    درروند تکامل تاریخی پوستر به عنوان یک هنر، سه مرحله متفاوت می توان تشخیص داد مرحله آغازین که دردهه اول قرن بیستم ادامه داشت شامل استفاده از پوستر تبلیغ کالاها ودستگاهها بود. مرحله بع کاربرد آن در اعلانهای سیاسی و آگاهی یافتن سیاستمداران بر اثر چنین وسایلی برای انتقال نظریاتشان بود، که با آغاز جنگ جهانی اول بیشتر شده و آخرین و مهمترین مرحله مربوط به آگاهی های فرهنگی و توریستی بود. پوستر ها در ابتدا درکشورهای اروپایی برای اعلان امکانات نمایش چون تئاتر، کاباره ها و کافه ها ویا اقلام تجمل مانند نوشابه های الکلی و سیگارها بود. بعدها برای کارهای بانکی و موسسات صنعتی مورد استفاده قرار گرفت.

    سومین مرحله شیوع پوسترهای تبلیغاتی درباره جهانگردی و پیشرفتهای فرهنگی است. درمورد جهانگردی باید گفته شود که هرچه دامنه این پدیده گسترش می یابد،نیاز به شناساندن جاذبه های گوناگون ان اعم از مناظر زیبای طبیعت، آثار باستانی و شهرهای دیدنی و نظایر آن محسوب تر می شود این نقش را پوستر به مهمترین وجهی بر عهده دارد.

    در اوایل قرن نوزده در برخی از کشورهایی اروپایی از نمایش استقبال کردند که به مشتریان قبضهایی داده می شد که به عنوان بلیط بود. بعدها این قبضها ابعادش بزرگتر شد به طوریکه آنها را روی دیوار نصب می کردند. بدین ترتیب نخستین آگهی های نمایش ظاهر شدند به مرور تصویر هم در آن ظاهر شد و ارتباط بین حروف و تصاویر مورد توجه قرار گرفت. بدین ترتیب بود که پوستر به صورت مصور ظاهر شد . اگر چه پوسترهای اولیه برای نمایش به کار می رفت و درجات دیگر از قبیل کتاب پوستر سازی توسعه پیداکرد.

    درقرن 20 شاخه ای از پوستر سازی به تبلیغات تجاری واقتصادی یافت و موضوع اصلی آن را سیگار ، اتومبیل، نوشابه ،لوازم الکتریکی تشکیل میداد که بیشتر جنبه مصرفی داشتند. در قرن 20 پوستر سازان حرفه ای ازنقاشان حرفه ای جدا شدند. این زمان بود که هنر گرافیک نوین استقلال خود را بدست آورد.

    از دهه دوم قرن 20 پوستر آمریکا واروپای غربی رواج پیدا کرد و بعداً به بقیه کشورها افزوده می شد هنر گرافیک بخصوص پوستر از مرزها می گذشت و وسعت پیدا می کرد.

    عناصر تصویری

    عناصر تصویری اعلان، بعد از قطع و جنس اعلان مورد توجه قرار می گیرند.

    تصویر ونوشته،عنصر اصلی اعلان هستند و شخصیت وجودی آن رامطرح می کنند. عنصر تصویر نقش اول و اساسی راداراست وزبان اصلی اعلان است.

    به طور کلی به اعلان با تصویر ساخته وشناخته می شود و موفقیت اعلان بستگر به چگونگی و طرز بیان تصویری آن دارد و طرز بیان تصویری به توانایی هنرمندانه طراح بستگی پیدا می کند و نقش سایر همکاران طراح مانند، عکاس، نقاش ، مجری ، وسام و چاپچی و ... فقط در جد رساتر کردن خلاقیت طرح است.

    نقش نوشته دراعلان درنهایت، دقیق تر کردن هدف تصویر و پیام آن است ونوشته باید به عنوان یکی از عناصر تصویری مطرح شود و در ترکیب بندی کلی به گونه ای چیده شود که نوشته اشاره به تصویر و تصویر اشاره به نوشته داشته باشد.

    ترکیب دو عنصر نوشته وتصویرباید طوری باشد که تصویر حرف بزند و نوشته تصویر می باشد و ایجاد چنین موقعیتی بستگی کامل به کارآیی فنی و تجربی و خلاقیت طراح دارد و درواقع این توانائی تکنیکی طراح استکه موفقیت یک پوستر را تضمین می کند.

    هر چه پوستر درآگاه کردن مخاطب وتشویق او نسبت به انجام مورد نظر موفق تر و دارای سرعت عمل بیشتری باشد، نشان از برگ برنده ای است که در دستان طراح است. همان برگ برنده ای که شرافت هنرمند، اعتبار آن را صد چندان می کند.

    اعلان های دیواری بر اساس موضوعاتشان می توان به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد که به توضیح مختصری ازآنها می پردازیم.

    پوسترهای تجاری

    پوستر های اجتماعی

    پوستر های فرهنگی

    پوسترهای تجاری:

    این ها اغلب برای معرفی کالاها وتشویق مردم به خریدار آنهاساخته می شوند. دراین نوع پوسترها، نه تنها تماشاچی مهم است بلکه پیروزی بر رقیبان نیز جزء شروطی است که پوستر را پوستر موفقی معرفی می کند. چه در بازار تجارت باید از رقیبان پیش گرفت و فروش بیشتر برابر است . با موفقیت و این سرعت عمل از خصوصیات بارز پوستر تجاری است.

    پوسترهای اجتماعی:

    این برنامه ها معمولاًاغلب نه در خدمت گروه خاصی ازمردم بلکه د رخدمت عموم آنهاست و سعی درایجاد یک آگاهی عمومی دعوت به همکاری و موضوعاتی ازاین قبیل که عمون مردم را در بر می گیرد دارد. اینگونه پوسترها کمتر دارای تاریخ مصرف هستد و دست طراح در اینگونه پوسترها برای ایجاد خلاقیت های متفاوت باز است.

    پوستر های فرهنگی:

    این پوسترها برای معرفی نمایشگاه ها فرهنگی هنری، موزه ها،مسابقات، فروش فیلم، کتب و نشریات و بازدید از انبیه تاریخی و طراح دراین گونه پوسترها امکان بیشتری برای ارائه طرحهای خویش را دارا است، زیرا محتوی موضوع به او این اجازه را می دهد. تا تعبیرات زیبای هنرمندانه خود را از مئوضوع مطرح کند وبا ذهن و تصویر زیبای هنرمندانه خود را از موضوع مطرح کند و با ذهن و تصویر تماشاچی رابطه معنوی تر را برقرار نماید. تماشاچی نیز به دلیل فراغت و علاقه معنوی وقت زیادی را برای دیدن آن مصرف می کند.

    اعلانهای فرهنگی را از نظر محتوا و داشتن اهداف مالی می توان به دودسته تقسیم کرد:

    اعلانهایی که مسئله فروش و جلب خریدار در آنها از اهمیت خاصی برخوردار است، مانند اعلان فیلم، تاتر،مسابقات ورزشی، کتب و نشریات و ... که طرز کار آنها به هر حال باید مفید تر از دسته دیگر باشد که چشمداشت عمده ای به منافع مالی از مصرف کننده موضوع ندارد.

    آن دسته از اعلان ها که به طور کلی و دقیق تر به آنها خواهیم پرداخت جزء همان اعلان های فرهنگی است، اما نوعی که اهداف مالی هم در آن مطرح است.

    اعلان سینمائی اگر چه مخاطب را از یک رویداد فرهنگی اگر ضد فرهنگی نباشد آگاه می کند، برخورداری از هزینه پرداختی مخاطبان را نیز مد نظر دارد که خوب می دانیم این هنر (سینما) با صنعت گره خورده است و صنعت با اقتصاد و این هنر بدون صنعت و پول دوامی نخواهد داشت، همچنان که صنعت و پول درمقام هنر بدون هنرمند و ذهن خلاق بی ارزش خواهد بود.

    رنگ درپوستر

    درطراحی پوستر می توانیم یک شبکه زیر بنایی داشته باشیم. مبحث مهم و پیچیده دیگر در طراحی پوستر انتخاب نوع رنگ است. ما ناظر دنیایی پوشیده از رنگ هستیم که توجه ودقت به این پدیده برای همه لازم است. به همان اندازه که رنگها برای ما جالب و ضروری است برای مردم ابتدایی نیز لازم و ضروری بوده است. ابتدایی ترین انسانها، کلبه های محقر خود را با انواع رنگها تزئین می کردند، ابزار آلات وظروف مورد نیازشان را با رنگهای گوناگون وبا شکوه آرایش می دادند.

    به طور کلی انسان درتمام دورانها با رنگ سرو کار داشته و به نحو شایسته ای از آن استفاده کرده است. مصریها؛یونانیها وایرانیها رنگ را به طریق مهختلف در زینت لباسها و تزئینات ساختمانها به کار می برده اند. به طور کلی رنگها از گذشته های دور تاکنون توجه انسان را جلب کرده و می کند. انسان کوشش می کند که اسرار و رموز رنگ را بشناسد و در نزدیکی خود به کار برد. منبع الهامات آن طبیعی است. رنگ در پوستر نقش بسیار مهمی دارد،زیرا می تواند چیزهای بسیاری را به بیننده القاء کند. به طور مثال قرمز برای جنگ، سبز را برای صلح و آبی را برای صلاح و آرامش به کار می برند. در سایر امور تبلیغاتی نیز رنگ، یکی از ارکان به حساب می آید.

    ژول شره که متأثر از نقاشان امپسرسیونیست بود پوستر های مصور رنگی در ارتباط با نقاشیهای تأتر و اپرا و کافه ها و. را طراحی کرد و از رنگهای درخشان امپرسیونیستها بهره برد. در پوسترهای او، پیکره ها بسیار پر حرکت به نظر می رسند که می تواند معرفی بر اوضاه متغیر و پر شتاب آن زماهن باشد. پوسترهای لوترک، دردهه آخر قرن نوزدهم طراحی شدند. لوترک که تأثیری که از دومیه آثار چاپی ژاپنی گرفته بود پوستر هایش را به صورت سایه گونه طراحی می کرد. مجموعاً 30 پوستر طراحی کرد که درشکل گیری روند پوستر تأثیر بسزایی داشت.

    رنگ به عنوان حاملی از یک سمبل می تواند به موضوعی اجتماعی اقتصادی و سیاسی اهمیت بدهد. دراین رابطه طراح گرافیک باید به مسائل روانی رنگها آگاهی کامل داشته باشد. هر جامعه ای برای خود و موضوعاتی که دراطرافش هست، رنگی را سمبل موضوعی محسوب می نماید. برای آگهی های دیواری معمولاً رنگهایی را در نظر می گیرند که از فاصله دور نیز گیرا باشند. به همین دلیل از رنگهایی که در مقابل هم ایجاد کنتراست می نماید، استفاده شایانی می شود. مثلاً سفید و سیاه، سبز و قرمز زرد و آبی، نارنجیو سرمه ای و غیره. قطع پوستر برای استفاده از رنگ حایز اهمیت است اگر اعلانی را فقط برای نصب کردن دریک اتاق طراحی می کنیم لزومی ندارد که از رنگ هایی که از فواصل دو قابل تشخیص هستند استفاده کرد و یا اینکه مثلاً برای یک آگهی در قطع بزرگ سر در سینما و . که خود باعث جلب توجه می شوند. لزومی ندارد ه از کنتراست های شدید استفاده کرد.

    درآگهی های تجارتی زمان فوق العاده کمتر شده و رنگ به مانندسایر عناصر، آگهر باید سریعتر عمل نماید. سطجح رنگها، درآگهی هرچه بیشتر تعدادی از آگهی ها را کنار هم ریو دیوار می چسبانند یایک سری پوستر با طرحهای مختلف کنارهم قرار گرفتن آنها یک زمینه کلی که سطح بیشتری را اشغال نموده خواهیم داشت. رنگ پوستر باید به نحوی باشد ه خود را از محیط اطراف جداسازد هم رنگ و هم والر بودن باعث می شود که زمینه آگهی کمتر به نظر برسد و فقط تصویر اصلی به چشم بخورد (نمایان شود).اثر جهت های رنگ بصورت مجرد در صفحه:

    افقی: احساس آرامش سکون مرگ و وزن، فاصله وسعت و غم را بیشتر القاء می کند واگر رنگ مورد نظر حسی مطابق با آن حالت باشد آن احساس راتشدید می کند.

    عمودی: ارتقاع و پهنا را نشان می دهد و همینطور گرما استقامت افراشتگی و طغیان را نیز القاء می کند اگر رنگ در ضخامت های مختلف به کار رود مثلاً بالا نازکباشند. حال اگر رنگهایی مناسب با آن به کار ببریم به شدت این خواص افزوده می شود.

    مورب: درحالت مورب ایجاد حرکت می نماید و اگر با افق و عمود زاویه 45 بسازد یعنی در حد میانه خود باشد، خنثی خواهد بود نه سرد است ونه گرم، نه امکانات جهت افق رادارد ونه امکانات جهت عمود راو نیز خاکستری ویاقرمز معتدل مناسب جهت مورب می باشد.

    مدور: جهت های مدور حرکتی به درون و مراکز ایجاد می کنند و باعث ایجاد تمرکز می شوند. جهت های خمیده سرد می باشد رنگ درقسمتهای مختلف صفحه: درکمپوزسیون، سمت راست صفحه جلو و سمت چپ عقب و عمق اشاره دارد سمت راست سنگین تر و سردتر و سمت چپ گرمتر و سبکتر است چپ به بالا میل می کند وراست به پایین و وسط کارتعادل دارد حال اگر رنگ سنگین و سردی را در قسمت راست قرار دهیم به سردی و سنگینی آن افزوده می شود پس نوع رنگ با عمق افزایش وبا کاهش اثرات قسمتهای مختلف صفحه می شود.

    فرم درپوستر

    عوامل متعددی از جمله[1]: حفظ تعادل ، ایستادن، حرکت کردن،ادراک حسی ونیروهای جنبشی آنکه دارای خصلتی فیزیولوژیکی هستند. برای فهم بصری ما از محیط اهمیت دارند.

    به عنوان مثال اهالی کوهستانها معمولاً از حیث جهت یابی درمناطق پست و کویری دچار اشکال می شوند یا اسکیموها که همواره در محیطی پهناور، یکنواخت و پوشیده از برق با اشعه فوق العاده زیاد ماوراء بنفش زندگی می کنند. در محیطهای دیگر بامشکل روبرو می شوند. محیط دید و شناخت افراد تأثیر بسیار دارد. ولی غلیرغم این اشکالات ناشی از محیط و فرهنگ که در نحوه دیدن موثر است، طبیعت بشر به گونه ای است که به ارتباط مابین ساختارکلامی و بصری تمایل دارد و دریافت اخبار واطلاعات به صورت بصری به سه گروه تقسیم دارد و دریافت اخبار واطلاعات به صورت بصری به سه گروه تقسیم می شود که کاملاً از همدیگر متمایزند. این سه گروه عبارتند از : اخبار «بصری» ،«سمبلیک» یا «رمزی» مانند زبان چینی، اخباربصری «بازنما» یا «شبیه ساز» از محیط خارج مانند: یک طرح واقعی (Real) و اخبار بصری و«انتزاعی» مانند آرام و پیکتوگرام.

    آگاهی بصری «دیدن» آغاز وبا سرعتی معادل سرعت نور کسب می شود و

    همواره به صورت جریانی مداوم و پرتحرک ارتباط میان انسانها و محیط اطرافش رابرقرار می سازد بشر هزاران سال است ه به عنوان بیننده، عمل و میزان دید گسترده ای پیدا کرده است، اما دردنیای امروز برای بیان مشاهدات خود نه تنها ازکلام بلکه از نیروی بیان تصویر استفاده می کند. گرچه دستیابی به نیروی شگرف بیان تصویری سبب دریافت کلیتهای پر تحرک بصری شده،لیکن پیمودن راه توسعه ورشد سواد بصری هنوز بسیار دشوار است . تأثیرات بصری، تناسب موضوعی و نوآوری، اجزای ظریف و اجتناب ناپذیر یک پوستر هستند.

     

    [1] - طراحی پوستر ،محمدزنگچیان

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پوستر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پوستر, مقاله در مورد تحقیق مقاله پوستر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پوستر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پوستر, تحقیق درباره تحقیق مقاله پوستر, مقاله درباره تحقیق مقاله پوستر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پوستر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پوستر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پوستر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت