تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 11595
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گرافیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ

    شرکت ماشین‌آلات چاپ شینو هارای ژاپن یکی از شرکتهای معروف در صنعت چاپ است. تولیدات جدید این شرکت از تکمیل‌ترین و جدیدترین ساخته‌های این کمپانی است که به زودی وارد بازار ایران می‌‌شود. بدنه و شاسی یک تکه‌ای که در این دستگاه به کار رفته از آلیاژی مخصوص ساخته می‌شود و باعث طول عمر بیشتر و کیفیت چاپ بالا خواهد بود.

    درباره قابلیت و ساختار این دو چاپگر می‌توان گفت که مجهز به سیستم کنترل از راه دور و سلیندر زنیک به صورت محوری و جانبی است. اتوماتیک بودن شست و شوی سلیندر و لاستیک چاپ، سیستم کج گیر گیره‌های سلیندر زنیک تحویل خودکار ورق‌های چاپ نشده و از ویژگی‌های دیگر این چاپگر هاست.یکی از مشکلات چاپ، ناصاف بودن یا نامنظم بودن ورق‌هاست. چاپگرها به طور خودکار ورق‌های ناصاف و نامنظم را پیدا کرده و از ورود آنها به دستگاه جلوگیری می‌کنند. نماینده شرکت درباره این مورد گفت: حذف ورق‌های ناصاف و نامنظم به طور خودکار و تجهیز دستگاه به سیستم هوای ضد الکتریسیته ساکن برای تغذیه روان ورق‌ها از ویژگی‌های منحصر چاپگرهاست.درواقع در این دستگاهها سعی شده تا موانعی که در حین کار باعث کاهش سرعت عملکرد و کاهش راندمان کار می‌شوند، به حداقل رسیده و در بسیاری موارد با تعبیه سیستم‌های خاص موانع حذف شوند. ویژگی چاپگرهای شینوهارا تقریباً یکسان است، اما بعضی ویژگی‌ها نیز اختصاص به هر دستگاه دارد.

    از جمله ویژگیهای shinohara ۷۵ سرعت عملکردی معادل ۱۵ هزار sph، ظرافت چاپ تا ۶/۰ میلی‌متر، نداشتن زانویی ۹۰درجه، دو نوع خشک‌کن شامل خشک‌کن دمنده و مادون قرمز و برش اتوماتیک و دقیق ورقه‌هاست که کار چاپ را به بهترین شکل انجام می‌دهند.توان این دستگاه shinohora۷۵)) از جهت جاگیری ورق و حجم چاپ هر ورق برای چاپ یک رو معادل ۷۵۰×۵۷۵ میلی‌متر و برای چاپ دو رو حداکثر اندازه ورق قابل جاگیری معادل ۷۵۰× ۵۸۵ میلی‌متر است که هر بار ۷۴۰×۵۶۵میلی متر آن چاپ می‌خورد. گذشته از این چاپ چهار رنگ قابلیت بسیار بالایی را داراست. shinohara۵۲ ویژگی‌های منحصر به خود را دارد که می‌توان به سرعت عملکردی برابر ۱۵هزار sphو قابلیت چاپ از۴تا ۶رنگ اشاره کرد.چاپگر shinohara۵۲ مجهز به سیستم خشک‌کن ur (‌ماوراء بنفش) علاوه بر سیستم دمنده و مادون قرمز است که این ویژگی کار خشک‌کن ورق‌های چاپ شده را تسریع کرده و کیفیت کارها چند برابر می‌شود .درباره حجم پذیرش کاغذ و نوع ورق‌های چاپی باید بگویم shinohara۵۲ قابلیت چاپ روی ورق‌های پلاستیکی را نیز دارد و برای استفاده در چاپ نمونه‌های تبلیغاتی را منحصر به فرد می‌کند. از جهت تغذیه ورق، حداکثر اندازه ورق قابل جاگیری در دستگاه برای چاپ یک رو برابر ۵۲۰×۳۷۰میلی متر است که فضای مفید چاپ هر ورق برابر با ۵۱۰×۳۶۰میلی متر است. حداکثر اندازه ورق قابل جاگیری در دستگاه برای چاپ دو رو برابر ۵۲۰×۳۷۰ میلی متر و فضای مفید چاپ هر ورق ۵۱۰× ۳۶۰ میلی‌متر است. اگر چه قیمت خرید چاپگرها بالا می‌باشد، اما قابلیت‌های منحصر به فرد چاپگرها توجیه مناسبی برای قیمت بالای آنهاست.

    غروب صنعت چاپ

    بی‌تردید می‌توان ادعا کرد که نبض فرهنگ هر جامعه در چاپ و نشر آن می‌تپد و اصولاً سطح و میزان کارهای چاپی در یک جامعه از شاخص‌‌های مهم توسعه‌یافتگی و پویایی فکر و فرهنگ جامعه به شمار می‌رود. صنعت چاپ، صنعت عظیم و با اهمیتی است که در اغلب کشورهای صنعتی و توسعه یافته جهان در پنج صنعت نخست جای گرفته است. اما در کشور ما صنعت چاپ در جایگاه درخور ارزش قرار ندارد و بعد از صنعت نساجی دومین صنفی است که دچار بحران شده و سیر نزولی را با سرعت بالا طی می‌کند . لذا با توجه به اینکه بعضی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و همسایه شمال غربی در ایجاد شهرک‌های بزرگ چاپ برای ورود به بازار بزرگ منطقه و بازار ایران سرمایه‌گذاری عظیمی کرده‌اند بدین دلیل ایجاب می‌ نماید تا نسبت به تشکیل مناطق ویژه چاپ، تغییر در مقررات و چگونگی این صنعت فرهنگی، مشارکت در خصوصی‌‌سازی چاپخانه‌های دولتی، لغو اخذ مجوزهای غیرضروری دولتی برای احداث واحدهای چاپی و همچنین کنترل مجوزهای جدید اقدام اساسی کنیم. امیدوارم وزیر محترم ارشاد که خود فرد فرهنگی و دلسوز است، راهکارهایی را برای مهار این بحران اتخاذ کند و در همین رابطه قولهایی را هم به انجمن‌های مرتبط با این صنعت داده است. احمد علی عزیزی یکی از مدیران چاپ و نشر که چهل سالی است عهده دار چنین وظیفه ای است و در صنعت چاپ اعتباری کسب کرده است، بخشی از معضلات آن را بر می‌شمارد و بر حل آن اهتمام می‌ورزد. یکی از مشکلات امروزی صنعت چاپ شاید مفهوم آن است که نسبت به گذشته تغییر کرده است شما چه تعریفی از چاپخانه و چاپ دارید؟ چه اندازه با این تعبیر موافقید؟

    صنعت چاپ یک کار فرهنگی و در واقع ماشینی است که دست‌اندرکار خلق آثار هنرمندانی مثل نویسندگان، نقاشان و دیگر اهالی فرهنگ است و همیشه باید دارای خطوط انسانی و به دور از هر گونه تخلف باشد. چون مستقیماً با فرهنگ در ارتباط است. شاید انتشار کیفی یک اثر کمک زیادی در ارتقاء فرهنگ داشته باشد. در طی چند قرن اخیر چاپ به مدرسه، دانش آموز و دانشجو معنای دیگری داد. با این همه صنعت چاپ در سال‌های کنونی رو به افول است.

    • آیا وزارت ارشاد کمک‌هایی به این صنعت کرده است؟

     

    مواد اولیه کاغذ ، مقوا ... در بازار کم است که باید ارشاد رسیدگی کند. از همه مهمتر اینکه وزارت ارشاد با این کار ضربه مهلکی به صنعت چاپ وارد آورده و آن هم ارائه مجوزهای بی ضابطه برای تاسیس چاپخانه است که به نظر من این قدر نیاز نبود. تعداد چاپخانه‌ها تا چند سال پیش حدود ۲۶۰ واحد بود که اکنون به حدود ۱۲۶۰واحد رسیده است. این مجوزهای بی رویه آسیب‌های جدی به این صنف وارد کرده است. وجود چاپخانه‌های متعدد نشان داده است که در سطح تهران کشش ندارد چون به تناسب آن ما بازار نداریم، اکثر ماشین‌آلات چاپ در روز ۲ الی ۳ ساعت بیشتر کار نمی‌کنند خیلی ضعیف عمل می‌شود و همین باعث مرگ این صنعت شده است. زمانی ما ۳ شیفت کار می‌کردیم اصلاً چنین اوضاعی را ما تجربه نکردیم و متاسفانه هر روز هم وضعیت بدتر می‌شود. متاسفانه هیچ کمکی از طرف آقایان نمی‌شود، پس وظیفه وزارت ارشاد چیست؟ شما تحقیق کنید که تعداد زیادی از چاپخانه‌ها ورشکسته شدند. کسانی که سالها برای این صنعت فرهنگی زحمت کشیده‌اند، با بی‌برنامگی از بین رفته‌اند. این افراد همه آدمهای فرهنگی و با آبرو بودند که الان به خاطر بدهکاری سنگین در زندانها به سر می‌برند واقعاً چه کسی پاسخگوی این افراد و در کل این صنعت است ؟
    به نظر با صدور جواز ایجاد شغل می‌شود؟ سیاست دولت ایجاد شغل است. 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ, مقاله در مورد تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ, تحقیق درباره تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ, مقاله درباره تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چالش های صنعت چاپ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت