تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth)

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 11778
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth)

    مقدمه

     

     
    سئوالی که ذهن بسیاری از ما را گاهی به خود مشغول میکنه اینه که بلوتوس چیه؟
     
    چنینن اسمی برای یک تکنولوژی قرن بیست و یکم خیلی عجیبه. اگر یک مقدار کنجکاو باشید و در مورد این اسم کمی تحقیق کنید متوجه میشید که نام یکی از پادشاهان دانمارکی Harold Bluetooth بوده .حالا چه ربطی بین این پادشاه و تکنولوژی امروز بوده؟
     
    هارولد بلوتوس تلاش بسیاری کرد تا جنگهای قبیله ای زمان خودش را خاتمه بده و تونست که قبیله ها را با هم متحد کنه و از آنجا که ایده تکنولوژی بلوتوس ارتباط و اتحاد بین دستگاههای مختلف می باشد از اسم این پادشاه دانمارکی برای نامگذاری این سیستم استفاده شد.بلوتوس روشی هست که به وسیله اون ما توانایی ارتباط بین وسایل مختلف را پیدا میکنیم بدون اینکه از سیم استفاده کنیم.
     
    . بلوتوس توسط شرکت اریکسون به بازار معرفی شد و پس از آن شرکتهای IBM و Intel نیز در ادامه راه بر روی این سیستم سرمایه گذاری نمودند و از آن در دستگاههای تولیدی خودشون استفاده کردند این مسئله در سال 1999 اتفاق افتاد ولی تا به امروز که اواخر سال 2006 هستیم هنوز این سیستم همه جانبه و شایع نشده زیرا انتظار میرفت که در بسیاری از دستگاههای روزمره امروزی از این تکنولوژی استفاده بشه به هر حال بیشترین استفاده از بلوتوس در موبایل ها بوده و معیاری برای برتری گوشی ها به شمار میرود.
    در حقیقت بلوتوس سیگنال های بسیار کم قدرت رادیویی هستند که دارای برد بسیار محدودی می باشند که به طور تخمینی این برد 25 متر اعلام شده است. بر خلاف سیستمهایی که برای ارتباط از سیم استفاده میکنند و نگرانی زیادی بابت امنیت در مورد آنها وجود دارد سیستم بلوتوس بسیار امن و مطمئن می باشد و از زمان فرستادن این امواج هیچگونه نگرانی بابت امنیت امواج منتشر شده وجود ندارد.امروزه دستگاههای مختلفی از بلوتوس استفاده میکنند که تعدادی از انها به شرح زیر هستند:
     
    گوشی های موبایل
    PDA (Personal Digital Assistants)
    کامپیوترهای قابل حمل و رومیزی
    پرینترها
    دوربین های دیجیتال
    کنترل های از راه دور که با سیستم IR(infrared) کار میکنند
    اتومبیل ها
     
    برخی از شرکتهای سازنده ماشین نظیر "بی ام و" و" آکورا" در حال استفاده از این سیستم برای کنترل گوشی های موبایل بر روی ماشینهای ساخته شده خود هستند و بعضی دیگر نیز برای شما امکان نصب بلوتوس درون ماشین را فراهم میکنند.
     
    با فناوری نوین بی سیم بلوتوث کاربران قادر هستند در حین راه رفتن و در خارج از منزل بدون نیاز به کابل و یا سیم رابطی به موسیقی ذخیره شده در رایانه و یا سیستم های دیگر گوش دهند.
    عینک های جدید مجهز به فناوری بلوتوث اخیرا به بازار عرضه شده است که کاربران علاقه مند به موسیقی را قادر می سازد تا بدون نیاز به کابل به موسیقی مورد نظر که در رایانه های شخصی خود در خانه می باشد ،گوش دهند. این فناوری نوین برای اسکیت بازان و افراد علاقه مند به پیاده روی طولانی مدت جذابیت بیشتری خواهد داشت.بهای این عینک های آفتابی بین 149 پوند تا 191 پوند می باشد.
    در بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی و پیشرفته در اروپا، مسئولین ارائه این فناوری پنج بلندگو بی سیم راه بدون اینکه هیچ کابلی به آنها متصل باشد را در پنچ گوشه سالن قرار دادند سپس پس از چند ثانیه صدای موسیقی راک مورد علاقه حضار توسط اسپیکر های 1 هزار و 600 دلاری با مصرف انرژی 240 وات فضای سالن را متحول کرد.در نظرخواهی ها حضار اعلام کردند: متوجه هیچ گونه تفاوتی بین اسپیکر های بی سیم و معمولی نشده اند و از نظر کیفیت هم با یکدیگر برابر هستند.به گفته یکی از ناظرین به زودی این فناوری نوین در بین تمامی کاربران محبوبیت خاصی پیدا می کند.
    برای اولین بار در هشت سال پیش طرح ارسال اطلاعات از طریق خطوط بی سیم بلوتوث توسط کارشناسان مورد آزمایش قرار گرفت به طوری که تبادل اطلاعات با فاصله مسافتی 100 متر یا 30 فیت از دستگاه ذخیره اطلاعاتی از جمله رایانه های شخصی امکان پذیر به نظر می رسید و اولین ابزار مجهز به این فناوری که به صورت تجاری در دسترس کاربران قرار گرفت "STAR TREK" بود که توسط کاربران تلفن همراه مورد استفاده قرار می گرفت.
    گفتنی است ،این فناوری نوین علاوه بر این ، قابل استفاده در منزل هم می باشد به طوری که دستگاه فرستنده خانگی بلوتوث 69 پوندی به کاربران این امکان را می دهد تا توسط استریو خانگی به موسیقی های ذخیره شده در دستگاه های MP3 و یا تلفن همراه گوش فرا دهند.کاربران همچنین می توانند دستگاه پخش صدا با کیفیت خود را با دو اسپیکر 60 واتی PARROT فرانسوی تعویض کرده و به موسیقی ذخیره شده در دستگاه های سیار با کیفیت بیشتری گوش دهند.از انجایی که این فناوری نوین ارزان بوده و طریقه استفاده از آن آسان می باشد در آینده نزدیک این خدمات نزد جهانیان محبوبیت ویژه ای کسب خواهد کرد.
    این موفقیت های کنونی با همکاری و تلاش پی در پی چند ساله شرکت های اریکسون ، شبکه های بی سیم ، اینتل ، موتورولا ، نوکیا و توشیبا به نتیجه رسیده است.این شرکتها این فناوری نوین را HARALD BLATAND نامیده بودند اما اخیرا نام آن به HARALD BLUETOOTHتغییر یافت.لازم به ذکر است ، ماهانه 10 میلیون دستگاه مجهز به فناوری بلوتوث به بازار عرضه می شود و تا پایان سال جاری تعداد ابزارهای مجهز به این فناوری بی سیم ، که در اغلب تلفن های همراه موجود می باشد به بیش از 1 میلیارد دستگاه خواهد رسید این در حالیست که این آمار در سال 2005 بذابر 500 میلیون دستگاه بوده است.کیفیت تبادل اطلاعات توسط این فناوری نیز بهتر شده است به طوری که مسافت تبادل اطلاعات از 10 متر به 100 متر افزایش یافته و سرعت آن هم سه برابر شده است.نسخه های آخری این فناوری قادر است اطلاعات را با سرعت سه گیگابایت در ثانیه مبادله کند.
    در چند ماه گذشته این فناوری بی سیم جدید با مشکلاتی مواجه شده بود به طوری که مایکرو ویو ها و تلفن های همراه موجود در منزل پخش صدا توسط اسپیکر های بی سیم را تا حدودی مختل می ساخت اما این نقص تا حدودی بر طرف شده است.
    به گفته مسئولین ، تا سال 2012 نیز تقریبا یک سوم از خودروهای جدید مجهز به فناوری بلوتوس خواهند بود این میزان در حال حاضر 3 درصد می باشد. این فناوری بی سیم در خودروها امکان تشخیص نقص و خرابی موتور را به رانندگان بی تجربه خواهد داد.
     

     

    همه چیز در مورد بلوتوث

     

    بلوتوث یک خاصیت و مشخصه صنعتی برای شبکه‌های بیسیم محلی laptop‌ها و گوشیهای تلفن همراه و (Personal digital assistants:PDAs))ارائه می‌‌دهد راهی برای اتصال و رد و بدل کردن اطلاعات بین وسایلی مثل کامپیوترها و دوربین‌های دیجیتال از طریق فرکانس رادیویی برد کوتاه امن و ارزان قیمت و قابل دسترس برای تمامی جهانیان فراهم کرده.
     
    بلوتوث از نام پادشاه دانمارکی (Harold Bluetooth Blatant) در قرن ۱۰ برگرفته شده او کسی بود که دیپلماسی را از جنگ به سمت گفتگو سوق داد مخترعان تکنولوژی بلوتوث فکر می‌کردند این نام مناسب برای تکنولوژی آنهاست که به وسایل مختلف اجازه می‌دهد نوعی گفتگو با هم داشته باشند.
     
    Bluetooth یک سیتم رادیویی برای مصارفی با توان پایین در یک برد کوتاه (۱۰ سانتی متر ۱۰ متر و ۱۰۰ متر)که توسط یک میکروچیپ ارزان طراحی شده است. بلوتوث برای گوشی موبایل Handset نمونه‌ای از بلوتوث به دستگاهها اجازه می‌دهد که با یکدیگر به گفتگو بپردازند به شرطی که هر دو در برد هم قرار گرفته باشند البته لازمم نیست که در یک اتاق باشند این برد حداکثر ۱۰۰ متر است که به کلاس توان محصول بستگی دارد سه کلاس توان وجود دارد :
     
    کلاس ۱: متر ۱۰۰ ۲۰mW ~۱۰۰dBm
    کلاس ۲: متر ۲.۵ ۴mW ~۱۰dBm
    کلاس ۳: متر ۱ ۰mW ~۱۰dBm [ویرایش]
    کاربردها و مصارف bluetooth
     

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth)

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth) , مقاله در مورد تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth) , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth) , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth) , تحقیق درباره تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth) , مقاله درباره تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth) , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth) , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله درباره بلوتوس ( Bluetooth)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت