تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT)

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 11805
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT)

    به دلیل  این که ولتاژ  ورودی  پست  متناسب با ولتاژ  وسایل اندازه گیری و منبع تغذیه رله ها و مدارهای کنترل نمی باشد از ترانس ولتاژ استفاده می کنند . این ترانس بصورت موازی در مدار قرار می گیرد و ولتاژ 66 کیلو ولت  ورودی را  به 105 ولت  به منظور  اندازه گیری  ولتاژ  و تغذیه  رله ها و مدارهای کنترل تبدیل می کند.

     

    ترانس جریان (CT)

    ترانس جریان به صورت سری در مدار قرار می گیرد که بسته به کد آن ، جریان را به نسبت 600 به 5  یا 1200 به 5 تبدیل می کند .  

     

    اندازه گیری  مستقیم جریان های زیاد ، مستلزم داشتن وسایل  اندازه گیری بسیار حجیم و گران قیمت بوده و حفاظت در مقابل چنین جریان هایی مستلزم استفاده از رله هایی با طرح های بسیار متفاوت می باشد .

     

    با بکار بردن  ترانس جریان ، این  امکان به  وجود می آید که وسایل اندازه گیری معمولی و دستگاه های استاندارد ، به کار برده شده و نیز  موجبات حفاظت افراد ، دستگاه های سنجش و وسایل کنترل در مقابل ولتاژهای زیاد فراهم گردد .

     

    از طرف دیگر ، استفاده  از ترانس جریان سبب می شود که بتوان وسایل سنجش را در فواصلی بسیار دورتر از مدارهای اصلی ، نصب نمود .

     

    به  هر حال ، کار  اصلی  ترانس جریان ، کاهش  مقدار جریان  سیستم  به  مقدار مناسبی است و این امر ،  با از بین بردن  ضرورت تماس مستقیم با ولتاژهای قوی همراه می باشد .

    سکسیونر

     

    سکسیونر وسیله قطع و وصل سیستم هایی است که بدون جریان هستند به عبارت دیگر  سکسیونر  قطعات  و وسایلی را که  فقط  زیر  ولتاژ  هستند  از  شبکه جدا می سازد .

    سکسیونرها در انواع های تیغه ای ، کشویی ، دورانی ، قیچی ای وجود دارند که در پست نی ریز  از سکسیونر  دورانی استفاده شده است . این  سکسیونر به جای یک تیغه بلند و یک کنتاکت ثابت دارای دو تیغه دورانی می باشد که با برخورد آنها به هم  ارتباط الکتریکی برقرار می شود . در این نوع کلید حرکت تیغه ها به موازات  سطح  افقی  بر سطح  محور پایه ها انجام می گیرد که بصورت یک فاز می باشند. به طوری که درموقع قطع ویا وصل سکسیونر پایه ها حول محور خود در جهت  خلاف  یکدیگر  به  اندازه 90 درجه می چرخند و باعث قطع و وصل کنتاکت ها می شوند .

     

     

     

    دژنگتور

    دژنگتور کلیدی است که می تواند در موقع لزوم جریان عادی شبکه و در موقع خطا جریان اتصال کوتاه وجریان اتصال زمین ها ویا هر نوع جریانی با هر اختلاف فازی را سریع قطع کند .

     

    دژنکتور موجود در پست نی‌ریز از نوعSF6  می‌باشد که با گاز SF6 خنک می‌شود.که گاز داخل آن جرقه را خاموش می‌کند و اگر دژنکتور زیاد داغ شود مانع از منفجر شدن آن می‌شود.

     

    مکانیزم قطع و وصل آن از نوع شارژ فنری می‌باشد که از داخل تابلو کنار خودش و همچنین از داخل اتاق فرمان کنترل می‌شود.

     

     

     

    جعبه مارشالینگ

     

    تابلویی است که کلیه سیم‌های حامل فرمان که از اتاق فرمان و چه از دستگاه‌ها وارد آن می‌شود.

     

     

     

    ترانس

     

    ترانس واقع در این پست برای تبدیل 66 به 20 کیلو ولت می‌باشد. این ترانس دارای یک تانک روغن می‌باشد که به آن کنسرواتور می‌گویند. برای حفاظت از ترانس رله بوخهلتس را قرار می‌دهند در داخل رادیاتور ترانس روغن وجود دارد که روغن آن به طور طبیعی و به صورت حرارت جریان می‌یابد و هوا هم بوسیله فن روغن را خنک می‌کند.

     

    برای گرفتن رطوبت روغن داخل ترانس از سلیکاژن استفاده می‌کنند زمانی که ولتاژ ترانس کم یا زیاد بشود بوسیله تبچنجر تعداد سیم‌پیچ‌های ثانویه ترانس را کم یا زیاد می‌کنیم که تبچنجر این ترانس روی عدد 14 می‌باشد.

     

    در این پست از یک ترانس کوچکتر تبدیل 20 کیلو ولت به 220 ولت استفاده شده که برای مصرف داخلی خود پست می‌باشد.

    اتاق فرمان

     

    در اتاق فرمان تعدادی تابلو وجود دارد که شامل تابلوهای آلارم ترانس 1 و 2 و … می‌باشد و دارای کنتور برای اندازه‌‌گیری است. در اتاق فرمان کنترل روی دستگاهها صورت می‌گیرد.

     

    در اتاق دیگری تابلوهایی با دژنکتور کشویی وجود دارند که هر تابلو برق را به هر منطقه از شهر می‌فرستد.

     

    باطری‌خانه

     

    این پست دارای 105 باطری 2/1 ولت می‌باشد که به هم سری شده‌اند و با هم 125 ولت DC تولید می‌کنند. این باطری‌ها همیشه زیر شارژ می‌باشند و آب باطری‌ آنها بازی می‌باشد. باطری‌خانه قلب ایستگاه می‌باشد و اگر برق به هر دلیلی قطع شود, قطع و وصل کلیه کلیدها را توسط همین باطری‌ها انجام می‌دهند.

     

    ستهای 400-230 کیلو ولت

    برعکس پستهای 132- 63 کیلوولت ، بخش محدودی از تجهیزات پستهای 400-230 کیلوولت در داخل کشور ساخته می شد . ترانسفورماتور ،‌ دژنکتور و سایر قطعات مورد نیاز این پستها ،‌ که حدود 60% قیمت کل را شامل می شد ، را در کشور نمی ساختیم . نکته مورد توجه در بحث انتقال تکنولوژی این است که باید در حجم انبوه مذاکره کنیم . بعنوان مثال با خرید یک ژنراتور نمی توان تقاضای انتقال دانش فنی کرد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT)

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT), مقاله در مورد تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT), تحقیق درباره تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT), مقاله درباره تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ترانس ولتاژ( PT)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت