تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 11808
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک

    ترانسفورماتورهای  مقاوم عامل  K

    هارمونیک های تولید شده توسط بارهای غیر خطی می توانند مشکلات حرارتی و گرمائی خطرناکی را در ترانسفورماتورهای توزیع استاندارد ایجاد نمایند . حتی اگر توان بار خیلی کمتر از مقدار نامی آن باشد ، هارمونیک ها می توانند باعث گرمای بیش از حد و صدمه دیدن ترانسفورماتورها شوند . جریان های هارمونیکی تلفات فوکو را بشدت افزایش می دهند . بهمین دلیل سازنده ها ، ترانسفورماتور های تنومندی  را ساخته اند تا اینکه بتوانند تلفات اضافی ناشی از هارمونیک ها را تحمل کنند . سازنده ها برای رعایت استاندارد یک روش سنجش ظرفیت، بنام عامل   Kرا ابداع کرده اند . در اساس عامل  K نشان دهنده مقدار افزایش در تلفات فوکو است . بنابراین ترانسفورماتور عامل  Kمی تواند باری به اندازه ظرفیت نامی ترانسفورماتور را تغذیه نماید مشروط براینکه عاملK بار غیر خطی تغذیه شده برابر با عامل K ترانسفورماتور باشد . مقادیر استاندارد عامل K برابر با 4 ، 9 ، 13 ، 20 ، 30 ، 40 ، 50 می باشند. این نوع ترانسفورماتور ها عملا" هارمونیک را از بین نبرده تنها نسبت به آن مقاوم می باشند.

     

    ترانسفورماتور HMT ( Harmonic Mitigating Transformer ) 

    نوع دیگر از ترانسفورماتورهای سازگار با هارمونیک ترانسفورماتورهای HMT هستند که ازصاف شدن بالای موج ولتاژ بواسطه بریده شدن آن جلوگیری می کند. HMT طوری ساخته شده است که اعوجاج ولتاژ سیستم واثرات حرارتی ناشی از جریان های هارمونیک را کاهش می دهد. HMT این کار را از طریق حذف فلوها و جریان های هارمونیکی ایجاد شده توسط بار در سیم پیچی های ترانسفورماتور انجام می دهد.

    چنانچه شبکه های توزیع نیروی برق مجهز به ترانسفورماتورهایHMT  گردند می توانند همه نوع بارهای غیر خطی   ( با هر درجه از غیر خطی بودن ) را بدون اینکه پیامدهای منفی داشته باشند، تغذیه نمایند. بهمین دلیل در اماکنی که بارهای غیر خطی زیاد وجود دارد از ترانسفورماتور HMT بصورت گسترده استفاده می شود .

     

    مزایای ترانسفورماتورHMT  :

    ·         می توان از عبور جریان مؤلفه صفر هارمونیک ها ( شامل هارمونیک های سوم ، نهم و پانزدهم ) در سیم پیچی اولیه ، از طریق حذف فلوی آنها در سیم پیچی های ثانویه جلوگیری کرد .

    ·         ترانسفورماتورهای HMT با یک خروجی در دو مدل با شیفت فازی متفاوت ساخته می شوند. وقتی که هر دو مدل با هم بکار می روند می توانند جریان های هارمونیک پنجم، هفتم، هفدهم و نوزدهم را درقسمت جلوئی شبکه حذف کنند .

    ·         ترانسفورماتورهای HMT با دو خروجی می توانند مولفه متعادل جریان های هارمونیک  پنجم، هفتم ، هفدهم و نوزدهم را در داخل سیم پیچی های ثانویه حذف کنند .

    ·         ترانسفورماتورهای HMT با سه خروجی می توانند مولفه متعادل جریانهای هارمونیک پنجم، هفتم ، یازدهم و سیزدهم را در داخل سیم پیچی ثانویه حذف کنند .

    ·         کاهش جریان های هارمونیکی در سیم پیچی های اولیه HMT باعث کاهش افت ولتاژهای هارمونیکی و اعوجاج مربوطه می شود .

    ·                      کاهش تلفات توان بعلت کاهش جریان های هارمونیکی .

    بعبارت دیگر ترانسفورماتورHMT باعث ایجاد اعوجاج ولتاژ خیلی کمتری در مقایسه با ترانسفورماتورهای معمولی یا ترانسفورماتور عامل K می شود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک, مقاله در مورد تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک, تحقیق درباره تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک, مقاله درباره تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ترانسفورماتور های سازگار با هارمونیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت