تحقیق مقاله حسابرسی مالی

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 12194
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله حسابرسی مالی

    حسابرسی مالی

    هدف:

    اداره سرحسابرس کل باید از طریق حسابری ،‌نظارت و راهنمایی مطمئن شود که درآمدهای کشور به همان صورتی که برنامه ریزی شد،‌پرداخت می شوند و اینکه منابع کشور و اموال در وضعیت مالی دقیقی استفاده و اداره می شوند و بر طبق تصمیمات و اهداف مورد نظر انجام می گیرند. هدف حسابرسی های مالی کسب اطلاعات مربوط در مورد حسابهای حکومت مرکزی و معاملات و تصمیمات مربوط به مقرری ها می باشد که برطبق این اطلاعات حسابرسان قادر به ارائه نظر مطمئن و منطقی در مورد این امر می شوند که آیا حساب ها را می توان تضمین کرد و آیا صورت بندی ها پذیرفته شده هستند یا خیر.

    هدف حسابرسی مالی و محتوی حسابرسی عبارتند از: با حسابرس ها،‌اداره سر حسابرسی کل بررسی خواهد کرد که آیا صورت حسابهای مالی،‌تصویر درست و صحیحی از فعالیت مالی ارائه میدهند یا خیر که شامل موارد زیر است:

    تایید اینکه صورتحساب های مالی بدون خطا و از قلم افتادگی هستند.

    تایید اینکه آیا معاملات در صورتحسابهای مالی، تصمیمات و اهداف سازمان و آئین نامه های مرسوم را منعکس می سازند و اینکه آیا آنها با توجه به هنجارها و استانداردها برای مدیریت مالی در حکومت مرکزی قابل قبول هستند یا خیر.

    در زیر دوتا از اهداف حسابرسی را بیان می کنیم:

    هدف حسابرسی های مالی این است که حسابرسان را قادر به ارائه نظر تضمین معقول در مورد این امر بسازد که آیا صورتحساب های مالی و اطلاعات مالی دیگر کامل ، دقیق و قابل اعتماد هستند یا خیر. و هدف از پذیرش این است که حسابرسان را قادر به ارائه نظر معقول در مورد این امر بسازد که آیا پذیرش های موسسات  مستقل یا وزارتخانه در مورد حساب ها مبتنی بر موارد زیر هستند یا خیر:

    مطابق با قطعنامه های بودجه ای و اهداف آنها هستند یا خیر.

    مطابق آئین نامه های مرسوم می باشند یا خیر.

    با توجه به هنجارها و استانداردهای مدیریت مالی در حکومت مرکزی، قابل پذیرش هستند.

    مفهوم و محتوای حسابرسی

    وظایف اصلی مربوط به حسابرسی مالی که درقانون سرحساب کل در مورد حسابرسی مالی آمده است شامل موارد زیر می باشند: اداره سرحسابرس کل به صورتحساب های مالی دولت مرکزی وتمام صورتحساب های مالی که توسط ادارت دولتی یا ارگانهای دیگر و یا مراجع قدرت ارائه شده اند و قابل حسابرسی هستند رسیدگی می کند که این موارد شامل شرکت ها و ادارات دولتی، موسسات دولتی با توانائیها وقدرتهای خاص، سرمایه گذاری های دولتی یا نهادهایی که این قانون ویژه برای آنها قابل اجرا است،‌می باشند. اداره سر حسابرس کل همچنین از طریق حسابرسی در جلوگیری و کشف بی نظمی ها و اشتباهات نقش دارد و همچنین می تواند به اداره دولتی توصیه کند که از خطاهای آتی و از قلم خوردگی ها جلوگیری کند.

    OAG به صورت حساب های مالی دولت مرکزی و تمام حساب های ارائه شده توسط ادارت و موسسات دولتی رسیدگی می کند. صورتحسابهای مالی حکومت مرکزی، جمع آوری از تمام حساب های ادارات ، ارائه میدهد‌و OAG با روشهای حسابرسی خودش به این حساب هارسیدگی می کند. حسابرسی حسابهای مشخصی شامل اطمینان از پذیرش صورت بندی ها و ارائه حسابرسی مالی از صورتحساب های مالی هر نهاد و موسسه مشخصی می باشد.

    حسابرسی حسابداری

    حسابرسی حسابداری یعنی شیوه هایی که برای تایید اینکه حساب ها قابل دقیق و قابل اعتماد هستند، لازم هستند. این امر مستلزم این است که اطمینان حاصل شود که هزینه ها و درآمدها ،‌سهام و دارائی ها از هر نوعی در حسابهای مطابق با قوانین قابل اجرا ثبت شده اند.

    همانگونه که هیات نظارت و حسابرسی مسئول حسابری و بررسی صورتحساب ها است،‌OAG نیز یک حسابرس خارجی بوده و حسابرسی مالی را موازی با حسابرسی هایی انجام میدهد که توسط هیات های حسابرسی دیگر اعم از خصوصی و عمومی اجرا می شوند.

    در مقایسه  با حسابرسی اجرایی، حسابرسی مالی به موضوعاتی محدود می شود که به حسابهای یکسال فردی مربوط می شوند.

    وظایف حسابرسی مالی شامل ارزیابی این موارد نمی شود که آیا اهداف پیشنهادی بودجه و نیازهای عملکردی به این موضوع مربوط هستند یا خیر. میزان جزئیات در توصیف اهداف و نیازهای عملکردی و اجرایی از وزارتخانه ای به وزارتخانه ای فرق می کند و ممکن است تا حدی به نشانه های مدیریت بستگی داشته باشد که در هر وضعیت شخصی به آنها اولویت داده شده است. بعلاوه عنصر اصلی در آئین نامه ها و مقررات مدیریت مالی این است که مدیریت و نظارت و بررسی نهادها و سازمانها باید مطابق با ویژگیهای مجزای فردی باشد برای مثال بر ارزیابی خطر و جنبه مادی مبتنی باشد. در برخی موارد ممکن است شناسائی اهداف و نیازهای اجرایی در اسناد و مدارک بودجه کار مشکلی باشد.

    پذیرش صورت بندی

     

    اصطلاح پذیرش ( Compliance) در اصل حسابرسی های مالی اطلاق
     می شود،‌پذیرش تا اندازه ای به آزمایش و بررسی وزارتخانه و نهادی مربوط می شود که اهداف اجرایی را بدست آورده اند و همچنین به اهدافی که در قطعنامه ها و تصمیمات مربوط به بودجه برای سال حسابرسی مورد بحث آمده اند،‌دست یافته اند. پذیرش تنها محدود به داده های مربوط به دور حسابداری مورد بحث از چند سالی که ممکن است از تخصص تا اجرا و گزارش دهی گذشته باشد،‌نمی شودو در این مقاله ها به کلمه entity یا نهاد و موسسه مستقل بر می خوریم که برای توصیف و بیان نهادی به کار می رود که حسابرسی شده بدون توجه به اینکه آیا نهاد دولتی است یا نهادی است که دارای مشکل متفاوتی از سازمان است. این اصطلاح همچنین در مواردی استفاده می شود که واگذاری و تخصیص حسابرسی به روش دیگری اجباری و الزامی شده باشد برای مثال از طریق قانون یا توافقنامه. 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله حسابرسی مالی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله حسابرسی مالی, مقاله در مورد تحقیق مقاله حسابرسی مالی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حسابرسی مالی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حسابرسی مالی, تحقیق درباره تحقیق مقاله حسابرسی مالی, مقاله درباره تحقیق مقاله حسابرسی مالی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حسابرسی مالی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حسابرسی مالی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله حسابرسی مالی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت