تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 12877
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی هوافضا
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی

    تلسکوپ ابزار نوری دقیقی است. ما به شما منجمان عزیز، در مورد این نوع سلیقه و انتخاب زیبایتان که احتمالاً هزینه ای هم برای آن صرف کرده اید تبریک می گوییم.

    لازم است که شما اطلاعاتی در رابطه با نحوه نگهداری و عملکرد آن هم بدانید تا اولاً و حداکثر عمر و دوام تلسکوپتان بهره مند شوید و ثانیاً از منظره های دل انگیز و واضح که شامل:

    کهکشانهای دوردست و ستارگان پرنقش و نگار وغیره استفاده میشود لذت ببرید در شکل مقابل برش عرضی از یک تلسکوپ بازتابی را نشان می دهد .

    نکته: هرگز با تلسکوپ به سوی خورشید نشانه نریود زیرا حتی نگاه آنی از درون آن صدمات جبران ناپذیری هم به چشمانتان و هم به تلسکوپ وارد می آورد.

    یادآوری: نور ستاره جسم دوردست در ابتدا وارد آینه مقعر می‌شود و بازتاب مخروطی شکل آن به روی سطح آینه ی ثانویه یا منشور تحت زاویه 90 درجه می شکند و به سمت دیواره لوله انتقال یافته و نزدیک فکور سر کانونی می شود سپس با چشمی تقویت می‌گردد در قسمت آخر با چشم رویت می شود. معمولاً چشمی بدون هیچ حرکتی به انتهای فکو سیر متصل می شود شکل مقابل.

    ما می توانیم با چرخاندن فکور سرکانون چشمی را با کانون آینه اصلی منطبق کنیم تا تصویری واضح ایجاد شود از آنجایی که می دانیم بزرگ نمایی تلسکوپ با تعویض چشمی تغییر می کند می توانیم چشمی ها را از فکو سر جدا کرده و چشمی های دلخواه دیگری به آن متصل کنیم البته برخی از چشمها به نام باربو وجود دارند که وظیفه اصلی آنها زیاد کردن ضریب بزرگنمائی است که از مجموعه چند عدسی تشکیل شده است که ممکن است تصویر را معکوس کنند.

    برای بدست آوردن بزرگ نمایی و مردمک خروجی تلسکوپ حتماً باید قطر آینه ی اصلی و فاصله کانونی آینه ی اصلی را بدانیم.

    (در فایل اصلی موجود است)

    نکته 1: هر چه فاصله کانونی چشمی را برای تلسکوپ کمتر انتخاب کنیم بزرک نمایی زیاد می شود و برعکس هر چه فاصله کانونی چشمی را زیاد انتخاب کنیم بزرگ نمایی کم می شود.

    نکته 2: منظور از مردمک خروجی تلسکوپ این است که در شب ، هنگام رصد، چون مردمک چشم انسان درتاریکی افزایش می یابد. می‌توانیم جهت رویت بهتر از کهکشانها و سهاجی های کم نور با قرار دادن چشمی های با فاصله کانونی زیاد جهت بزرگ نمایی کم، طوری مر دمک خروجی را تنظیم کیم که درست مطابق مردمک چشمان در همان تاریکی باشد.

    (معادله در فایل اصلی موجود است)

    مثال: چشم شخصی در هنگام شب فقط شش میلیمتر باز می شود فاصله کانون آینه اصلی تلسکوپ 2000 میلی متر و قطر آن 300 میلی متر می باشد فاصله کانونی چشمی را چه قدر اختیار کند تا حداکثر روشنایی از یک ستاره کم نور را رصد کند.

    (معادله در فایل ااصلی موجود است)

     

    یعنی باید فاصله کانونی چشمی 40 میلی متر باشد تا قطر مردمک خروجی تلسکوپ با قطر مردک چشم او یکسان شود. نکته:

    مادر مثال بالا به بزرگ نمایی کاری نداشتیم فقط هدف این است که نور ضعیف را تقویت کنیم البته بسته به نیاز و نوع کاربرد شما منجمین دارد اگر فرضاً بخواهید جزئیات و تفکیک اجسام مثل ماه و سیارات که نباز به بزرگ نمایی زیاد دارد یا رصد کنید حتماً باید با چشمی پرقدرت با فاصله کانونی کم جهت بزرگ نمایی بالا استفاده کنید که دراین صورت مردمک خروجی کوچک میشود. اما بدانید که اگر از مردمک چشم شما کوچکتر شود قدرت و روشنایی نور به همان نسبت ذکر شده کم می شود ولی جزئیات را بیشتر می کند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی, مقاله در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی, تحقیق درباره تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی, مقاله درباره تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل و نگهداری تلسکوپ های بازتابی نیوتنی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت