تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 13111
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف

    از ابتدای تولد یک گاوداری صنعت خوانی اگر حیوان مورد نظر ماده باشد 60 روز در box انفرادی و اگر حیوان نر باشد55 روز در  box انفرادی نگهداری می گردد. بعد از این مدت زمانی گوساله های نر و ماده از شیر گرفته می شوند و به یک جایگاه دیگر منتقل می گردند مدت زمان نگهداری توام این گوساله ها 2 هفته می باشد تا کنترل های دامپزشکی برروی گوساله ها صورت گیرد مواردی چون فلق و اسهال و سایر بیماری ها. سپس این دسته از گوساله ها بدها بند دوم منتقل می شوند. مدت زمان نگهداری این گوساله ها در این  بهار  بند 5 ماه می باشد. پس از این مدت زمانی حیوانات نر و ماده از یکدیگر جدا می شوند. گوساله های نر را به بهار  بند گوساله های نر کوچک انتقال می دهند و بعد از یک برنامه پرواربندی چند هفته ای به قسمت نرهای بزرگ انتقال داده می شوند که این دامها بعد از کسب وزن مناسب به بازرا ارائه می گردند. حیوانات ماده را نیز ابتدا به بهار  بند تلیسه کوچک ( تاسن 10 ماهگی) منتقل می کنند سپس به تلیسه متوسط که تا سن 14 ماهگی در این بهار  بند نگهداری می شوند سپس از سن 15 ماهگی به بعد به بهار  بند تلیسه بزرگ منتقل می شوند که این بهار بند هر روزی به منظور تشخیص حیوانات ماده فحل توسط کارگران  کنترل می شوند. بعد از تشخیص فحلی حیوان مورد نظر تلقیح مصنوعی یا طبیعی می گردد و باز هم به همان بهار بند بازگردانده می شود. بعد از سپری شدن مدت آبستنی تلیسه نیز همانند گاوهای شیری دیگر به قسمت گاوهای خشک 20 روز منتقل می گردد تا جیره غذایی تنظیم شده برای این مرحله از آبستنی در اختیار دام قرار گیرد بعد از گذشت این مدت به بهاربند گاوهای خشک 40 روز انتقال داده می شود و از این لحظه به بعد گاو تحت مراقبت هایقبل از زایمان قرار می گیرد. و تقریبا 40 روز قبل از زایمان به قسمت زایمان منتقل می گردد. نکاتی که در زایشگاه باید رعایت شوند

    بستر مناسب ، بستهن باید لغزندگی داشته باشد

    آرامش ، زایشگاه باید دور از هیاهو و مزاحمت قرار داشته باشد

    تهویه مناسب بعد از زایمان گاوهای مورد نظر به بهار بند گاوهای تازه را منتقل می شوند و در این قسمت کنترل های بعد از زایمان صورت می گیرد. به عنوان مثال گاوها به منظور تشخیص جفت ماندگی کنترل می گردند همچنین در این دوره باید تغذیه گاوها به نحو احسن اجرا و کنترل گردد چون حیوان به علت استفاده از ذخایه بدنی احتیاج به تغذیه مناسب دارد و اگر تغذیه در این دوره به نحو احسن انجام نشود گاوها به pic تولیدی خود نخواهند رسید و این از لحاظ اقتصادی برای گاودار بسیار گران تمام خواهد شد. مدت زمان نگهداری گاوها در این بهاربند 2 هفته می باشد بعد از 2 هفته این گاوها به بهار بند گاوهای یک شکم منتقل می گردند. ولی گاوهایی که بیشتر از یک زایمان ارند بر اساس شیر تولیدی به بهار بند های مختلف انتقال داده می شوند که به شرح زیر می باشد :

    1-میان شیر : زیر 20لیتر در روز شیر می دهند

    پر شیر: که روزانه 20 تا 30 لیتر می دهند

    گاو های سوپر تولید : بین 30 تا 40 لیتر شیر می دهند

    گاوهای دولوکس : که بیشتر از 40 لیتر روزانه شیر تولید می کنند

    سالن شیردوشی

    قسمت های مختلف دستگاه شیر دوشی

    شیشه رکوردگیر

    پلت کولر

    پمپ

    خرچنگی

    جا خرچنگی

    یخچال

    بعد از هر بار شیر دوشی دستگاه را باسودو اسید می شوند. ابتدا دستگاه را با سود شستشو می دهیم به این دلایل که اگر ابتدا با اسید بشوییم لکه های پروتئین و چربی بر روی شیر باقی می ماند . شیر گاوهای که آنتی بیوتیک مصرف می کند برای مصرف گوساله بکار برده می شوند باید توجه داشت که شیر گاو به طور کامل گرفته شود.

    ترتیب شیردهی گاوها در شیر دوشی :

    صبح : الف ) میان شیر ب)پرشیر ج) سوپر د) دولوکس  ه) تازه زا  و) یک  شکم 

     ظهر : الف) پر شیر  ب) س.وپر  ج ) دولوکس  د)تازه زا ه) یک شکم

    شب: الف) میان شیر  ب) پرشیر  ج) سوپر  د) دولوکس  ه) تازه زا  و) یک شکم

    شستشوی دستگاه :

    ابتدا مخزن شیر را با آب شستشو می دهیم سپس وان 200 لیتری را پرآب کرده و 2 لیتر سود را داخل آن حل می کنیم سپس دسنگاه را روشن نموده و 15 دقیقه صبر می کنیم تا کاملا آب داخل دستگاه به چرخش در آید سپس دوباره وان را که حجم آن 200 لیتر است پرکرده و دوباره در مدار قرار می دهیم.

    سپس وان را با آب  تازه و 2 لیتر اسید نیتریک پر می کنیم و دستگاه را روشن می کنیم و 15 دقیقه صبر می کنیم. در انتها برای اینکه بدانیم مواد اسیدی خارج شده یک استکان آب تخلیه شده یک قطره فنل نتالئین می ریزیم اگر قرمز شد شستشو را دوباره انجام می دهیم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف , مقاله در مورد تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف , تحقیق درباره تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف , مقاله درباره تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نحوه قرارگیری و جابجایی یک گاو از ابتدای تولد تا زمان شیردهی در جایگاه های مختلف
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت