تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 13800
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌

     

    آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌ پروتئین داخل عروقی است که معمولا برای مقاصد درمانی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
    استفاده معمول آن در تثبیت حجم خون و اجتناب از خطر حمله قلبی است. همچنین در مواقع هموراژی ، سوختگی ها ، اعمال جراحی یادر صورت بروز نشانه های سوء تغذیه یا از دست دادن آب بدن ، عفونت های مزمن و بیماری های کلیوی و کبدی بکار می رود.
    به گزارش آر.ایکس.پی.جی ، یک محقق اسپانیایی تکنیک جدیدی را برای تولید آلبومین انسانی از گیاه توتون ابداع کرده است.
    بر اساس این مطالعه روش فوق تحت عنوان ترنسفورماسیون پلاستیدی در مقایسه با نوع هسته ای سطوح HSA را بیت 10 تا 100 برابر افزایش می دهد.
    در حال حاضر آلبومین انسانی از خون استخراج می شود اما کمبود ذخیره خونی آن در سراسر جهان محققان را بر آن داشته است تا در پی فرمول جدیدی برای تکثیر این پروتئین باشند. سیستم پلاستیدی استخراج مقادیر انبوه آلبومین را ممکن می سازد.
    تولید آلبومین از گیاهان با استفاده از این تکنیک با فرار ژن ها از طریق گرده افشانی مواجه نیست و به این ترتیب ژنوم پلاستیدها به نسل بعد منتقل می شود.
    مزیت گیاه توتون این است که تولید کننده عمده بیوماس است و دستکاری ژنتیکی آن به راحتی امکان پذیر است.

    محققان ایرانی با ژن‌های انتقال یافته از شتر، توتون حاوی آنتی بادی منوکلونال VHH تولید کردند.

    محققان دانشگاه تربیت مدرس برای نخستین بار موفق به تولید آنتی‌بادی منوکلونال VHH علیه آنتی‌ژن تومورهای سرطانی در گیاه توتون تراریخته شدند.

    دکتر مختار جلالی جواران، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس و مجری این طرح با بیان این مطلب افزود: در طرح تحقیقاتی تولید آنتی بادی منوکلونال VHH علیه آنتی ژن Muc1 که با همکاری پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه انجام شد،  موفق شدیم ژنی را که از شتر جداسازی شده بود، کلون کرده و به گیاه توتون منتقل کنیم که این ژن به نحو مطلوبی در گیاه بیان می‌شود.

    وی درباره مراحل انتقال ژن به گیاه توتون گفت: ژن‌های انتقال یافته که از شتر یک کوهانه و دو کوهانه جداسازی شده است،  پیش از این در دانشکده پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به مخمر و برخی از سلول‌های مملین منتقل و بیان شده بود و علاقمند بودیم که با انتقال این ژن به گیاه بتوانیم پروتئین نوترکیب را در گیاه بیان کنیم؛ بنابراین پس از آن که ژن کلون شد آن را به سلول گیاه توتون به عنوان گیاه مدل منتقل کردیم و از سلول‌هایی که ژن VHH را دریافت کرده بودند،  باززایی داشته و گیاه تراریخته را به دست آوریم. سپس از گیاهان تراریخته بذر تهیه کردیم که در حال حاضر گیاهان ترانس‌ژنیک در نسل‌های دوم و سوم هستند.

    دکتر جلالی در ادامه با بیان این که محققان کشورمان در زمینه تولید پروتئین‌های نوترکیب گیاه در مرزهای دانش هستند، خاطر نشان کرد: در برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه میزان آنتی ژن Muc1 به مقدار بسیار بالایی افزایش می‌یابد،  به طوری که میزان آن به صد برابر سلول‌های طبیعی می‌رسد. اگر آنتی‌بادی علیه این آنتی ژن ساخته شود،  می‌تواند در دو بعد تشخیص و درمان به کار رود؛ به نحوی که برای تهیه کیت‌های تشخیصی برخی از سرطان‌ها به ویژه سینه، کلون و ... کاربرد دارد و در زمینه درمان نیز، این آنتی بادی به دلیل عملکرد اختصاصی که در تشخیص آنتی‌ژن‌های موجود در سلول‌های سرطانی دارد،  می‌تواند پس از اتصال به ترکیبات دارویی یا مواد رادیواکتیو با ورود به بدن به طور اختصاصی در سلول‌های سرطانی تجمع یافته و محتوای دارویی خود را به صورت کاملا هدفمند و موثر در ناحیه تومور آزاد کند.

    وی تصریح کرد: با انجام موفق این پروژه تحقیقی امکان تولید انبوه و ارزان سایر پروتئین‌های نوترکیب گیاهی فراهم شده که هم اکنون دو پروژه دیگر در زمینه‌های تولید Tpa و اینترفرون گاما با همکاری انستیتو پاستور در حال اجراست و امیدواریم در آینده با حمایت سازمان‌های ذی ربط بتوان پروتیین‌های نوترکیب گیاهی در حجم انبوه و به قیمت ارزان تولید کنیم.

    . ۱۳۸۷

     

    تاریخچه سیگار :
    کریستف کلمب برای پیدا کردن راهی برای اثبات کروی بودن زمین به سرزمین های دور سفر میکرد و در این سفرها گام به سرزمینی نهاد که امروزه به کوبا معروف است.در کوبا بومیان برگهای گیاه توتون را درد اخل نی های استخوانی و یا در داخل نوعی چپق به نام “تاباکو”قرار می دادند که بصورت یک لوله توخالی Y مانند بود که قسمت دو شاخه آن در بینی جای می گرفت و سپس آن را می کشیدند و بدلیل بهره گیری از همین وسیله و واژه” تاباکو “بود که بعدا برگهای توتون بنام” توباکو” یا “تنباکو” شناخته و معروف شد.

     

     
    کریستف کلمب هرگز تصور نمی کرد این وسیله رفع خستگی بومیان امریکا که حتی در مراسم مذهبی نیز آن را می سوزاندند، روزی بلای خانمانسوز و نیرویی مرگ آفرین برای جوامع بشری سراسر جهان باشد.چون وی هنگام باز گشت به اسپانیا ، مقداری از برگها و دانه های گیاه توتون را به عنوان یک گیاه جادویی و عجیب به آن کشور آورد و این آغاز ورود توتون از امریکای مرکزی به اروپا بود.
    در ایران نیز در زمان شاه عباس اول، توتون وارد ایران شد و بتدریج بین مردم رواج یافت تا اینکه درسال ۱۳۱۶ هجری شمسی کارخانه دخانیات ایران با تولید سالانه ۶۰۰ میلیون نخ سیگار شروع بکار کرد و آن را به صورت انبوه در دسترس مردم قرار داد. در ایران سالانه ۵۰ هزار مرگ زود رس داریم که نقش مصرف دخانیات در بروز سکته و سرطان و بیماریهای ریوی مرگ زا در این تعداد مرگ و میر بسیار واضح و مشهود است. مشخص شده است که تنها ۵۰ در صد از سیگاریها پا به سن ۷۰ سالگی می گذارند و برای ۸۰ ساله شدن آنها ۸ درصد امید هست اما امید زندگی افراد غیر سیگاری تا سن ۹۰ سالگی ۳۰ در صد است.
    ● توتون ،قلیان ، چپق ، پیپ
    ▪ توتون
    ماخوذ از ترکی بوده و دارای برگهای پهن و درشت و گلهای سرخ یا سبز رنگ و ساقه ای یک متری است و از نظر تقسیم گیاه شناسی از گروه بادمجانیان است که در مناطق گرم و معتدل کره زمین می روید. ریشه عربی واژه توتون به “دخان ” ریشه انگیسی آن به تاباکو ، ریشه فرانسوی و آلمانی آن تاباک معروف است.
    امروزه توتون تنها به عنوان یک ماده دود زا مطرح نیست بلکه به عنوان گیاهی با خصوصیات ویژه در میان گیاهان ، و به عنوان ماده غذایی مورد استفاده قرار می گیرد . زیرا پروتئین و اسید های آمینه موجود در توتون بسیار بالاتر از سویا بوده و با پروتئین کازئین شیر برابری می کند و از توتون می توان برای تهیه پروتئین های مخصوص تولید انرژی بهره گرفت و چقدر خوب است که از توتون برای تغذیه و کالری در جهان استفاده کرد و نه برای مرگ ۱۰ میلیون سیگاری در سال.
    ▪ قلیان (غلیان)
    قلیان از فرهنگ عربی گرفته شده و به معنی جوشش است.در هندوستان “حقه” و در سوریه “نفس “و در ترکیه و عراق به نام “نارگیله “مشهور است.
    قلیان از ابتکارات ایرانیان است که در زمان شاه عباس ساخته شده و بعد به کشورهای دیگر رفته است.چون دود ناشی از قلیان در آب کوزه قلیان تصفیه می شود دارای عوارض کمتری نسبت به سایر مواد دخانی است . تنباکو هم نوعی توتون است که نم کرده آن را در “سر قلیان “می ریزند و می کشند.علت انتخاب نام ” نارگیله “برای قلیان نیز این است که گاهی “کوزه قلیان ” را از گیاه نارگیل یا یک نوع کدو می ساختند. افرادی که قلیان می کشند ، چون پک های طولانی و عمیقی می زنند به عوارض بیماری ریوی ، به ویژه برونشیت مزمن ، آمادگی بیشتری دارند.
    ▪ چپق :
    چپق از واژه ترکی چوپوق بوده است . چپق هم نوعی تدخین توتون است که دسته ای چوبی و سفالین دارد . معمولا چپق را که نوعی توتون نرم است در سر چپق می ریزند و دود می کنند.
    ▪ پیپ :
    پیپ در واقع همان چپق فرنگی است با دسته کوتاه و ظریف که برای تدخین توتون کار برد دارد.توتون پیپ دارای برش های عرضی بوده و آن را با اسانسهای مخصوص خوشبو می کنند.
    ● سیگار و سیگارت و سیگار برگ :
    منظور از سیگار یا سیگارت ، قرار دادن مقداری توتون در یک لوله استوانه ای که از جنس کاغذ می باشد. واژه سیگار که امروزه متداول است در حقیقت بر گرفته از همان سیگار برگ بوده و درست همان سیگاری است که بومیان امریکا در غلاف لفافه ذرت می پیچیدند.
    مواد سمی و سرطانزای توتون و دود سیگار از چهار هزار نوع ماده شیمیایی فرا تر است.از ترکیبات مختلف شیمیایی که در دود سیگار موجود است ، ۷ ماده اثرات سوء شدید و بیشتری در روی دستگاهای مختلف بدن دارد.
    ۱) نیکوتین :
    نیکوتین سمی شدیدا کشنده و ماد ه ای فرار است که به کمک حرات قابل تبخیر بوده ،نیکوتین همان ماده اعتیاد آور دخانیات است.نیکوتین سبب انقباض عروق داخل بینی و فلج شدن حرکات مژک های داخل مخاط سینوسهای بینی شده و در تشدید سینوزیت و التهاب نواحی گوش و حلق و بینی سهم بسزایی دارد.افزون بر آن ترشحات بیکربنات پانکراس (لوزالمعده) را نیز کاهش داده و سبب سوء هضم و جذب مواد غذایی می شود.مالیدن برگ توتون به پوست سر ، در گذشته جهت درمان کچلی به کار می رفت.پ
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌ , مقاله در مورد تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌ , تحقیق درباره تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌ , مقاله درباره تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آلبومین سرم انسان (‌HAS)‌
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت