تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها

تعداد صفحات: 1 فرمت فایل: word کد فایل: 13975
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها

    تاریخچه کشف ویتامین ها  

    حدود 400 سال قبل جهانگردی به نام ماژلان تصمیم گرفت با کشتی دور دنیا را بگردد. در هنگام سفر طولانی مشاهده کرد که دهان ملوان ها زخم شده و ازلثه ی آنان خون جاری شده است و بعد مفصل های آنها باد کرد و چنان دردناک می شد که قابل تحمل نبود. نام این بیماری اسکوربوت است. وقتی که به جزایر فیلیپین رسیدند مقداری غذای تازه و مرکبات استفاده کردند مشاهده شده که بیماری برطرف شد و بعد دریافتند که کمبود ویتامین C موجب بروز بیماری اسکوربوت شده است.  

    نام ویتامین از واژه لاتینی (ویتا) به معنای زندگی گرفته شده و انواع مختلفی دارد که مهمترین آن ها ویتامین هاى A، B، C، D و E است و هر کدام از آنها هم به چند دسته تقسیم مى شوند. هر نوع ویتامین تاریخچه کشف خاصی دارد؛ اما نام گذاری و کشف اولیه آن اولین بار توسط در سال ۱۹۱۲ یک بیوشیمیست لهستانی به نام دکتر کاسیمیر فانک این ماده حیاتى انجام شد. او توانست چهار نوع ویتامین را کشف کند: ویتامین ضدبربرى، ویتامین ضدپلاگرا، ویتامین ضداسقربوت و ویتامین ضدنرمى استخوان، که البته امروزه این نام گذاری ها منسوخ شده است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه کشف ویتامین ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت