تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 14071
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان

    نوجوانان عزیز ایدز بلای قرن را بشناسیم

    ایدز چیست ؟

    هنگامی که دنیا برنامه بهداشت برای همه تا سال ۲۰۰۰ را پیگیری می کرد و زمانیکه جهانیان ریشه کنی آبله را جشن می گرفتند و غلبه بر بسیاری از بیماریهای عفونی مانند فلج اطفال ،‌ دیفتری ، سرخک و کنترل بیماریهای واگیر را نوید می دادند ، ناگهان در سال ۱۹۸۱ نوعی بیماری عفونی ناشناخته در آمریکا ، اروپا ، آفریقا ،‌ استرالیا ، به نام ایدز گسترش یافت . با گذشت حدود ۲۰ سال و صرف میلیاردها دلار هزینه ،‌علیرغم بسیاری پیشرفتها هنوز دانشمندان موفق به کشف واکسنی برای پیشگیری و دارویی برای درمان قطعی آن نشده اند . با گسترش ایدز در آفریقای جنوبی و آسیا ، این بیماری هم اکنون بصورت جهانگیر درآمده است . تخمین زده شده که تا ابتدای سال ۲۰۰۱ حدود ۱/۳۶  میلیون نفر آلوده به ویروس ایدز در جهان زندگی می کنند و ۲۲ میلیون نفر بخاطر این بیماری جان خود را از دست داده اند .

    تنها در سال ۱۹۹۹ ، ۶/۵ میلیون مورد جدید به موارد آلودگی اضافه شده که حدود نیمی از آنها بین ۲۴-۱۵  سال سن دارند . پس شناخت این بیماری برای شما نوجوانان عزیز ضروری است .

    * عامل ایدز

    عامل بیماری ویروسی به نام ویروس نقص ایمنی انسان( Human Immuno deficiency Virus  HIV) که به سیستم دفاعی بدن حمله کرده و باعث اختلال در فعالیت آن می گردد . بیشترین سلولهایی که درگیر می شوند ،‌لنفوسیت ها هستند که جزء گلبولهای سفید می باشند .

     نام بیماری (  AIDS  ) از حروف اول کلمات زیر گرفته شده است و به معنی نقص ایمنی اکتسابی است :

    ( Acquired Immuno Deficiency Syndrome )

     

    * تشخیص

    تشخیص آلودگی به ویروس ایدز ، فقط با آزمایش خون میسر است که آن هم از زمان ورود ویروس به بدن انسان تا زمانی که شواهد آزمایشگاهی ظاهر شود ،‌ بین ۲ هفته تا ۱۶ ماه فاصله وجود دارد که به آن دوره پنجره گفته می شود . در این دوران فرد آلوده کننده است ولی هیچ یک ازعلائم بالینی و آزمایشگاهی متداول را ندارد .

    * ایدز چگونه سرایت می کند ؟

    * ویروس ایدز از سه راه قابل انتقال است :

    ۱ - تماس جنسی

    ۲ - از راه انتقال خون و فرآورده های خونی و استفاده مشترک از سرنگ و سوزن آلوده

    ۳ - از مادر به کودک

     

    ۱ - تماس جنسی

    ۸۰  درصد آلوده شدگان به بیماری ایدز در دنیا به دلیل برقراری روابط جنسی با افراد آلوده به این بیماری مبتلا شده اند

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان, مقاله در مورد تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان, تحقیق درباره تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان, مقاله درباره تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ایدز و نوجوانان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت