تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی

تعداد صفحات: 26 فرمت فایل: word کد فایل: 14087
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی

     

    آسیب های استفاده از مواد آرایشی

    استفاده از مواد آرایشی ومحصولات مراقبتی پوست بخشی از عادات روزانه بیشتر مردم است. در کشورهای غربی بالغین بطور متوسط حداقل هفت محصول مراقبتی پوست را هر روز استفاده می کنند که شامل عطرها، مرطوب کننده ها، ضدآفتاب ها، پاک کننده های پوست، محصولات مراقبت مو، دئودورانت ها، ضد عرق ها، محصولات آرایشی مو، محصولات آرایشی رنگی و محصولات آرایشی ناخن می شود.

    بیشتر مردم مشکلات کمی از این محصولات را تجربه می کنند، اگر چه مشکلات می تواند یا از اولین استفاده های اندک و یا بعد از سال ها مصرف رخ دهد. همچنین بسیاری از مردم معمولاً می دانند کدام محصولات باعث مشکل می شوند اما عکس العمل های کشنده و شدید ممکن است نیازمند تشخیص مهارتهای یک متخصص پوست باشد.

    به طور مثال در ماتیک تماسی آلرژیک یک مشکل معمول است که با مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست دیده می شود، که شامل علائمی شامل قرمزی (تورم) خارش و تاول های حاوی مایع باشد. یا اینکه تماس تحریکی ایجاد شود، پوست سالم یک سد دفاعی عالی برای بیشتر موادی است که در مواد آرایشی یافت می شوند، اگر پوست خیلی خشک یا زخمی باشد شکاف این سد دفاعی را کمتر موثر می سازد. سوختگی، خارش و قرمزی ممکن است علائم ناشی از تخریب یک محصول باشد. حتی آب می تواند برای پوست خشک مخرب باشد.

    اما نگهدارنده ها در مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست دومین دلیل رایج مشکلات پوستی هستند. نگهدارنده ها از رشد قارچ ها و باکتری ها که باعث عفونت پوستی می شوند جلوگیری می کند و محصولات را از اکسیژن و تخریب های نوری محافظت میکند، مواد آرایشی حاوی آب باید دارای بعضی از انواع نگهدارنده ها باشد.

    در کرمهای مرطوب کننده موادی که از دست رفتن آب را کاهش می دهند یا متوقف می سازند حاوی پروترولازوم و روغن های معدنی و لانولین می باشند. موادی که سبب جذب آب در پوست می شوند شامل گلیسرول، پروپیلن گلیکول، پروتئین ها و بعضی ویتامین ها میباشند. این ترکیبات ممکن است باعث واکنش حساسیت زائی شوند.

    ضد آفتاب ها هم شامل مواد شیمیایی اند که نور را جذب یا منعکس و یا پراکنده می سازند. مواد شیمیایی جذب نور شامل استرهای PABA avobenzone, cinnamate هستند که می توانند باعث واکنشهای حساسیت زا شوند. ضد آفتاب های فیزیکی حاوی ذرات بسیار ریز اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند که نور را پراکنده ساخته و یا منعکس می کند. هیچ نوع حساسیت به ضدآفتاب های فیزیکی شناخته نشده است.

    تمیز کننده های پوست شامل صابون ها، شوینده ها، ژل های روشن، کف های حمام، که باکتری ها را از بین می برند آنها از عفونت جلوگیری می کنند اما استفاده زیاد از این محصولات می تواند باعث خشکی پوست شود که ایجاد پوسته ریزی، تخریب و خارش می کند.

    به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیر حساسیت زا، ضد آکنه و ضد کومدون باشد که محصول را کمتر حساسیت زا کند. محصول نباید منافذ پوست را بپوشاند و باعث آکنه شود.

    مواد آرایشی چشم نباید بین افراد مشترک باشد و بهتر است که هر سه یا چهار ماه عوض گردد، زیرا که امکان آلودگی باکتریایی موجود است.

    مواد آرایشی لب شامل رژلب و بوم لب می باشند. آنها لب های ترک خورده و خشک را مرطوب می کنند و از آفتاب محافظت می کنند. بعضی از رنگ های طولانی مدت روی لب باعث درماتیک تماسی آلرژیک می شوند.

    Cosmeceuticals محصولات مراقبت از پوست هسته که برای تشدید و بهتر سازی آرایش و صاف کردن پوست طراحی می شوند. این محصولات ممکن است عملکرد پوست را بهبود بخشیده و از پیری پوست جلوگیری کنند شامل الفاهید روکسی اسید مثل گلیکولیک اسید و تباهیدروکسی اسید مثل سالسیلیک اسید. هیدروکسی اسیدها پوست اندازی پوست را افزایش می دهند (از بین بردن پوست مرده) ظاهر پوست را صاف تر و شفافتر می کند و احساس نرمی را بیشتر می کنند. بعضی ویتامین ها مثل ویتامین A ممکن است ظاهر پوست را با بهینه کردن عملکرد پوست جوان تر سازد، اما آنها ممکن است پوست را خشک یا تخریب کنند و باید به طور مناسب استفاده شوند. متخصصین پوست می دانند این مواد چگونه باید استفاده شوند و می توانند رهنمودهایی برای بهترین راه داشتن پوست سالم به بیماران ارائه نمایند.

    ضد آفتاب ها از پیری پوست ناشی از نور آفتاب و سرطان پوست ناشی از آفتاب جلوگیری می کنند و بهتر است برای همه افراد با هرنوع پوستی به طور مناسب استفاده شوند.

    روژ لب:

    رژ لب یکی از پرمصرفترین مواد آرایشی است. در فرمولهای جدید روژلب، امروزه بیشتر از (ازین) یا مشتقات آن استفاده می شود و رنگهای مطلوب را به آن اضافه می کنند و حلال این ماده هگزامین گلیکول است که اخیراً به جای روغن کرچک که در سابق معمول بوده مصرف می شود. برای تهیه رنگ قرمز نیز از محلول کارمین و رنگهای تهیه شده از ماده قرمز دانه استفاده می شود. در زیر طرز تهیه 2 نمونه کرم رژلب آورده شده است.

    کرم رژ لب: فرمول شماره1 

    (جدول ها در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    متابولیسم سرب و مسمومیتهای ناشیب از آن نوشته: عباس صاحبقدم لطفی- مرکز انتشارات دانشگاه تربیت مدرس.

    فرهنگ جامع فرمولها و فرآورده های صنعتی – ترجمه و اقتباس، دکتر تقی قفقازی- مهندس مهران بختی- بشیر بختی.

    فرمولاسیون و تکنولوژی تولید فرآورده های آرایشی بهداشتی مولف و مترجم، مهندس سید اسدالله عمرانی.

    اسکوک و ست جلد دوم.

    2 مقاله نوشته شده در روزنامه همشهری.

    سایت اینترنتی www.google.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی, مقاله در مورد تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی, تحقیق درباره تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی, مقاله درباره تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اندازه گیری سرب در مواد آرایشی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت