تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 14111
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم

    خلاصه :

    در این مقاله اثر کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم ها و برش های خطی در موش ها بررسی شده است . تحکام شکاف زخم در گروههای کیتوسان (cos),D-glucosamine (GL­c­NAc­­)]   N-acetyl –D-glucosamine و Chiti – aligosaccharide (NACOS) و کیتین ) بیشتر بود .

    فعالیت آنزیم های کلاژناز هم در گروه های کیتوسان بیشتر از گروههای کتین است .

    میزان تغییرات در مورد تجمع و استحکام و فعالیت آنزیم های کلاژ ناز در نمونه های مختلف زیاد نبود.

    دریافته های بافت شناسی رشته های کلاژن به صورت عمود بر خط برش در گروه های (NACOS,COS) رشد کردند و در گروههای کیتوسان تعدادی فیبروبلاست فعال شده در اطراف زخم دیده شد.

    در DD های بالا استحکام خط برش ترمیم یافته بیشتر است مچنین سمیزان فیبروبلاست های ظاهر شده اطراف زخم .

    مقدمه :

    کیتین و کیتوسان تعدادی خواص بیولوژیکی مفید در کاربرد هایی نظیر : 1- پوشش زخم ها 2- زیست سازگاری بالا 3-قابلیت زیست ستخریب پذیری 4- عامل انعقاد خون 5- عامل ضد عفونت 6- عامل تسریع در ترمیم زخم در این تحقیق روی اثر کیتین و کیتوسان روی ترمیم زخم کار شده و بهایننتیجه رسیده که این موارد ست های ترمیم و سلول های (PMN) Polymorphonuclear و فیبروبلاست ها و سلول های اندوتلیال رگ ها را فعال می کنند .

    وقتی کیتین و کیتوسان در بدن استفاده می شوند توسط آنزیم های کیتیناز و کیتوساناز خریب می شوند و متعاقباٌ به متومر و الیگومر هایشان تبدیلمی شوند .

    در تحقیقات گذشته ثابت شده که نه تنها کیتین و کیتوسان بلکه ایگومرها و منومرهای آنها نیز روی مهاجرت سلول های ساندوتلیان و فیبروبلاست ها اثر دارد  و منومرها و الیگومرهای آنهابر روی ترمیم زخم ها در محیط in-vivo  موثرند . هر چند که رابطه بین خواص شیمیایی و کیتین و کیتوسان و ترمیم زخم هستند شناخته نشده است .

    در تحقیق حاضر کیتین و کیتوسان با وزن های مولکولی مختلف و DD های مختلف آماده شده اند و اثر آنهاروی ترمیم زخم های برشی ایجاد شده در موشها آزمایش شده .  و همچنین استحکام زخم ترمیم شده و میزان آنزیم کلاژناز در بافت هم اندازه گیری شده که این دو عنوان شاخص برای ترمیم زخم هستند . 

    آزمایشات :

    در این تحقیق تین و کیتوسان توسط شرکت Sunfive + ژاپن ساخته شه است

    کیتین ( باوزن مولکولی 300KD ) و کیتوسان ( با وزن مولکولی 80KD ) ا میانگین سایز 5/3 میکرو متر بوسیله اکسید اتیلن استریل شدند و  در محلول بافر فسفات ( PBS با PH=7/2  ) با غلظت 10 میلی گرم بر میلی  لیتر معلق می شوند .  

    کیتین و کیتوسان به ترتیب شامل DD های کمتر از 10 درصد و بیشتر از 80 درصد هستند .  

    NACOS و COS به ترتیب از ترکیب [GLcNAcNAc5] و [GLCN1, GLCN6] بدست آمده اند . 

    الیگومرها و منومرها در محلول PBS با غلظت 10 میلی گرم بر میلی لیتر حلشدند و از فیلترهای با روزنه های 45/0 میکرو متر عبور کرده و استریل شدند .

    هر نموه با غلظت 1/0 تا 10 میلی گرم بر میلی لیتر با PBS تنظیم شد. 

    چهار نمونه مختلف deacetylation شده کیتین (dac) ( با 14% و 23% و 63% و 96% )  یک وزن مولکولی یکسان (50KD) بوسیله شرکت Sunfive تهیه شده و بصورت پودری با میانگین سایز 6 تا 8 میکرومتر استرل شده و به همان روش تنظیم کیتین و کیتوسان تنظیم شده است . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم , مقاله در مورد تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم , تحقیق درباره تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم , مقاله درباره تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اثر وزن مولکولی و DD کیتین و کیتوسان روی فرآیند ترمیم زخم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت