تحقیق مقاله یکسو کننده موج

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 14124
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله یکسو کننده موج

    مقدمه :

    مدار یکسو کننده

     مدارات یکسو کننده دیودی : مداراتی هستند که جریان متناوب را تبدیل به جریان مستقیم می کنند عنصر اصلی این مدارات دیود می باشد زیرا دیود در یک جهت هدایت کرده و ودر سوی دیگر قطع می باشد و بطور کلی از دو نوع یکسو کننده استفاده می شود . الف : یکسو کننده نیم موج ب : یکسو کننده تمام موج یکسو کننده های تمام موج نیز به دوروش ساخته می شوند . 1 - یکسو کننده تمام موج با دیود دوبل 2 – یکسو کننده تمام موج با دیود پل مدارات یکسو کننده نیم موج : با توجه به ولتاژ مورد نیاز از یک ترانس کاهنده ولتاژ و یک دیود ومقاومت بار ( یا مصرف کننده ) تشکیل شده است طرز کار این یکسوساز بدین ترتیب است که در نیم سیکل دیود درگرایش مستقیم بوده و جریان را از خود عبور می دهد ودر نیم سیکل دیگر دیود سد راه جریان می شود اشکال این یکسو کننده در کم بودن میانگین بازدهی ولتاژ است . که بیش از 318/0 ولتاژ ثانویه ترانس نمی شود و نیز از نیم سیکل حذف شده هیچ استفاده ای ندارد و اگر شکل موج خروجی را با شکل موج ورودی یکسو کننده مقایسه کنیم می بینیم در حدفاصل نیم موج حذف شده ولتاژ خروجی صفر می باشد . همچنانکه از بررسی شکل موج ملاحظه میشود ولتاژ خروجی یک هنوز یک ولتاژ مستقیم نیست و شکل موج یک ولتاژ پالسی و یا ضربان دار از خروجی قابل مشاهده است و مسلماً جریان حاصل از این ولتاژ نیز همان جریان پالسی ضربان دار خواهد بود جهت تبدیل این جریان ضربان دار به یک جریان مستقیم ا زیک خازن با ظرفیت خیلی بالای الکترولیتی 1000 میکرو تا ............ استفاده می شود تا در زمان حضور پیک ها خازن شارژ شده ودر زمان نیم سیکل حذف شده از انرژی ذخیره شده در خازن استفاده شود.

     

    یکسو کننده تمام موج

    (شکل در فایل اصلی موجود است)

     

    یکسو کننده های تمام موج نیز به دوروش ساخته می شوند .
     
    1 -  یکسو کننده تمام موج با دیود دوبل 2 -  یکسو کننده تمام موج با دیود پل

     

     

    یکسوکننده های تمام موج با دیود دوبل :
     
    در این نوع یکسو کننده از دو عدد دیود و یک ترانس با خروجی سه سر که سر وسط نسبت به دروسر کناری 180 درجه اختلاف فاز داشته باشد ودوسر طرفین ترانس نسبت به پایه وسط باید کاملاً متعادل باشند یعنی دامنه وتوان و بازدهی هردو سیم پیچ یکسان باشد .

    (شکل در فایل اصلی موجود است)

     

    همچنانکه از مدار و شکل موج های آن استنباط می شود میزان بازدهی این یکسو کننده دوبرابر یکسو ساز نیم موج می باشد . بنا براین در مدارات با مصرف جریان زیاد ازمی توان از این یکسو کننده استفاده نمود .
    مزیت این یکسو ساز نسبت به یکسو کننده های نیم موج هم در بازدهی و هم در کم شدن ریپل می باشد زیر همچنانکه در مقایسه دو شکل موج یکسو ساز نیم موج و یکسو ساز تمام موج مشخص می شود فرکانس یکسو ساز نیم موج 50 هرتز و فاصله دو نیم سیکل از هم به اندازه 20 میلی ثانیه بدون خروجی می باشد در حالیکه فرکانس خروجی یکسو سازهای تمام موج 100 هرتز می باشد و بدلیل داشتن اختلاف فاز دوسر طرفین ترانس هر دو نیم سیکل در کنار هم قرار گرفته موجب افزایش بازدهی دوبرابر نسبت به یکسو سازنیم موج می شود .

     

    - یکسوکننده تمام موج(دو پالس):
    با استفاده مناسب از یکسوکننده ها در مدار ثانویه، جریان طی نیم سیکل در همان جهت نیم سیکل مثبت، از تیوپ اشعه ایکس می گذرد. بدین خاطر می توان گفت همیشه هدف تیوپ  اشعه ایکس مثبت و فیلامنت همیشه منفی خواهد بود. در هر لحظه فقط دو یکسوکننده در مدار قرار می¬گیرد و در هر نیم سیکل جریان نقطه دریک جهت از تیوپ اشعه ایکس عبور می کند.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله یکسو کننده موج

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله یکسو کننده موج, مقاله در مورد تحقیق مقاله یکسو کننده موج, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله یکسو کننده موج, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله یکسو کننده موج, تحقیق درباره تحقیق مقاله یکسو کننده موج, مقاله درباره تحقیق مقاله یکسو کننده موج, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله یکسو کننده موج, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله یکسو کننده موج ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله یکسو کننده موج
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت