تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 14132
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر

    کارت میکسر یک طرح جالب است که می تواند دستگاه صورتی را تکامل بخشد و آن را به یک سیستم صوتی کامل و به اصطلاح پرفشنال تبدیل کند . در وهله نخست این دستگاه به شما امکان می دهد که از آمپلیفایر صوتی خودتان به عنوان یک تقویت کننده میکرفن استفاده کنید . می دانید برای آنکه یک آمپلیفایر معمولی بتواند جریان ضعیف یک میکروفن را تقویت کند لازم است در ورودی آمپلیفایر یک “ پری آمپلیفایر مخصوص میکرفن ” تعبیه شود .

     

     امتیاز بسیار جالب این دستگاه پنج کاناله در این است که شما می توانید با اضافه کردن به آمپلیفایر مورد نظرتان همزمان جریان خروجی سه میکروفن را تقویت کنید . به این ترتیب شما قادر خواهید بود اصوات را از سه جهت ، سه زاویه و سه نقطه متفاوت با وضوح کامل دریافت کنید و برای تقوت به آمپلیفایر مورد نظرتان بدهید و واضح است که در این حالت صدائی که از بلندگوهای آمپلیفایر پخش می شود به مراتب پرعمق تر ، شفاف تر و پرتوان تر از حالتیست که تنها از پری آمپلیفایر معمولی ( یک کانالی ) برای تقویت میکروفن استفاده کرده باشید ، بویژه آنکه میزان صداهای هر یک از میکروفن ها را نیز
    می توان به دقت بوسیله ولومهای کنترل دستگاه تنظیم کرد.

    حال یک توضیح کلی و ریز به ریز را در این قسمت متذکر می شویم که از تذکرهای ساده تا تجزیه و تحلیلهای پیچیده را شامل می شود .

    مقاومتها پس از عبور از برد کوتاه شده و روی برد خوابیده شود و سعی شود که در مقاومتها اشتباهی صورت نگیرد ، چون دستگاه از حساسیت می افتد . قسمت دوم خازنهای می باشند که از خازنهای الکترولیتی و غیر الکترولیتی تشکیل شده است که باید توجه داشته باشیم که قطبهای مثبت و منفی خازنهای الکترولیتی اشتباه لحیم کاری نشود و یا برای ایجاد خازنهای بدون قطب طرفهای منفی را به هم وصل کرده و طرف مثبت آن را آزاد می گذاریم و یا اینکه برعکس که به این ترتیب قطبیت خازن را از بین می بریم .برای تلورانسها نیز هر چه تلورانس قطعات کمتر باشد به همان نسبت حساسیت دستگاه افزایش خواهد یافت .

    حال نوبت به ترانزیستورها فرا رسیده است . در این دستگاه چهار ترانزیستور سیلیکونی با تیپ منفی (NPN ) به کار رفته است که شماره های همه آنها یکسان است (C1222 ) و آنها را باید در محل خود لحیم بزنیم و باید ابتدا دقت کنیم که امیتر ، کلکتور و بیس آنها را بشناسیم ، چون با اشتباهی نصب کردن پایه های یکی از ترانزیستورها دستگاه دیگر جواب نخواهد داد و این را از این جهت متذکر می شویم که خود نیز دچار همین اشتباه شدیم و برای لحیم کاری پایه های ترانزیستور نباید پایه های آن را اصلاً کوتاه یا خم کنیم .لازم به ذکر است که این ترانزیستور کار تقویت صوتی – رادیوئی را انجام می دهد و همچنین در کار مخلوط کنندگی مشارکت دارد.

    حال نوبت به وصل ولوم می رسد که وظیفه زیر و بم کردن صدا را بر عهده دارد و پنج عدد ولوم می باشد که هر کدام مخصوص کانال مربوطه می باشد که این توضیحات و اتصالات مربوط به هر قسمت را در فصل بعدی توضیح خواهیم داد.

    فصل دو

    اتصالات مدار

    اتصال سیم های شیلد

        یک رشته سیم (شیلد) به ورودی MIC1  وصل می کنیم و توجه داشته باشیم که ( زره ) سیم شیلد به زمین وصل شود . ه این ترتیب سیمهای دیگر را نیز وصل می کنیم . یک رشته دیگر شیلد نیز تهیه می کنیم . در اینجا نیز سیم زره به شاسی دستگاه یعنی به GND  وصل می شود . موقع لحیم کاری سیم شیلد دقت کنید رشته های نازک زره به نغزی اتصال نکنند .

     

    منبع تغذیه

        این مدار طوری طراحی شده است که می تواند با ولتاژ های 9 ولت به بالا به خوبی کار کند . اگر از این دستگاه به طور مستقل استفاده می شود ، یعنی آن را داخل یک جعبه مستقل و مجزا نصب کنیم ، در این صورت لازم است که برای تغذیه آن یک باطری یا یک آداپتور مناسب ( مثلاً اداپتور 12 ولت 300 میلی آمپر ) تهیه کنیم . سیم مثبت منبع تغذیه قرمز رنگ می باشد که در سمت چپ قرار دارد و برای این منظور از سیمهای روپوشدار معمولی استفاده می کنیم .

    اگر می خواهیم این دستگاه را داخل جعبه دستگاه دیگری ( مثلاً یک آمپلیفایر صوتی ) نصب کنیم ، در این صورت نیازی به منبع تغذیه مستقل نداریم ، زیرا می توانیم سیمهای ولتاژ دستگاه را مستقیماً به آداپتور دستگاه مادر ( مثلاً آمپلیفایر ) وصل کنیم و جریان مورد نیاز را از این طریق تامین کنیم . چنانچه ولتاژ آداپتور دستگاه مادر بالاتر از 12 ولت باشد ، لازمست مقدار مقاومت R27  را مطابق شکل پایین تعیین و روی فیبر مدار چاپی جایگزین کنیم .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر, مقاله در مورد تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر, تحقیق درباره تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر, مقاله درباره تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشنائی با دستگاه میکسر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت