تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 14158
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید

    عادت به خوردن صبحانه ای کامل، یکی از ارکان اصلی تغذیه سالم می باشد.به علاوه رعایت تنوع دراین وعده غذایی نیز حائز اهمیت زیادی می باشد، بطوری که توصیه می شود هرروز مواد غذایی متفاوت وگوناگونی رابرای صبحانه خود انتخاب وامتحان نمایید، یک روز نان وپنیروگردو، یک روز نان وپنیر وسبزی، یک روز عدسی ، روز دیگر عسل به همراه کره وحلوا ارده.احتمالاً می دانید که به حلواارده ، حلواشکری نیز می گویند ولی آیا می دانید ارزش تغذیه ای حلوا ارده چقدر می باشد؟ بهتر است هفته ای چند بار میل شود؟ وچه افرادی باید آنرا وارد برنامه تغذیه ای خودکنند؟

    تاریخچه حلوا ارده به دوران صفویه بر می گردد .اولین بارشاه عباس صفوی از شیخ بهایی در خواست نمودتا یک فرمول غذایی تهیه نماید که کم حجم باشد وبرای تغذیه سربازان مناسب باشد. او نیز غذایی متشکل از کنجد آسیاب شده وشیره کشمش را پیشنهاد نمود واین نمونه مقدماتی از حلواارده امروزی بود.محل اصلی کشت کنجد کشور هندوستان است که ازآنجا به سایر نقاط دنیا راه یافته است. درایران نیز مقداری کنجد کشت می شود که بیشتر آن برای تولید روغن وحلواارده مصرف می گردد. پایه تولید حلوا ارده ماده است به نام کنجد آسیاب شده بنام ارده است. ارده حاوی پروتئین، چربی ومقداری فیبر می باشد.بنابراین حلوا ارده خوراکی است که از کنجد آسیاب شده ( ارده) وشکر تشکیل شده واز خوراکی های مقوی وپرکالری وکم حجم محسوب می گردد.

     

     

            شیرینی حلواارده درقدیم عصاره کشمش بوداما بعدها با آمدن شکر به بازاذ، حلواشکری جای حلواارده را گرفت. از آنجا که جزء اصلی این ماده غذایی کنجد است، غذایی مقوی وپرخاصیت والبته پرکالری به شمار می آید.

    کنجدیکی از قدیمی ترین دانه هایی است که دربین دانه ها جزء سرشارترین منابع روغنی محسوب می گردد.دانه های کنجد به رنگ سفید، خاکستریوسیاه هستند ونوع سفید آن از مرغوبیت بیشتری برخوردار است. این دانه منبع غنی از پروتئین بوده وارزش غذایی بالایی دارد. هرقاشق غذاخوری آن تأمین کننده 14درصد از نیاز روزانه به کلسیم است. به علاوه با مصرف 50گرم از این ماده غذایی 25درصد از نیاز روزانه به اسد فولیک نیز تأمین می گردد.همچنین این دانه گیاهی منبع آهن نیز محسوب می شود. به همین دلیل خوردن آن به رفع خستگی به خصوص در آنهایی که دچار کم خونی فقر آهن هستند توصیه شده وبهتر ومناسب تر است با منابع افزایش دهنده آهن مانند آب پرتقال وانواع سبزیجات میل گردد.

    ارده نیز خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هروعده غذایی وبخصوص صبحانه می باشد که ماده اصلی وتنها ناده تشکیل دهنده آن  کنجد می باشد .ارده فاقد هرگونه افزودنی اعم از شیمیایی وغیرشیمیایی بوده وبه عبارتی صددرصد طبیعی است .

    ارده را به روشهای مختلفی می توان مصرف نمود . می توان آنرا بصورت خالص بدون هیچ گونه افزودنی با نان میل نمود ویا با مواد شیرین نظیر عسل، شیره انواع میوه ها مانندخرما، انگور ویا مربا مصرف نمود.

    افرادی که از رژیم غذایی خاصی تبعیت می نمایندویا دچار بیماری دیابت هستند می بایست درمورد مصرف آن احتیاط کنند . اما دانش آموزان وآنهایی که به کالری بیشتری نیازمند هستند می توانند از نان آغشته به آن درمیان وعده های صبح وعصر استفاده نمایند.

    اصول نگهداری حلوا ارده:

    حلوا ارده را می بایست در مکانی خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری نمود. به تاریخ مصرف آن با دقت توجه شود.این ماده غذایی به دلیل اینکه دارای کنجد بوده وکنجد ماده ای است سرشار از اسید های چرب اشباع نشده بسیار زود وسریع در مجاورت هوای گرم و تحت تأثیر نور خورشید ، چربی های آن با اکسیژن ترکیب شده وطعم بدی را به آن می دهند لذا لازم است حلوا ارده در جایی خشک وخنک وبه دوراز تأثیر مستقیم آفتاب نگهداری شود. درصورتی که از یخچال جهت نگهداری آن استفاده شود ویا محل مناسب دیگری به این امر اختصاص داده شود مدت بیشتری قابل استفاده می باشد. چنانچه پس از مدتی مقداری روغن بر روی سطح حلواارده مشاهده نمودید ، جای هیچ نگرانی نیست چرا که این ویژگی ذاتی حلواارده می باشد. این ماده روغنی ، همان روغن کنجد معروف بوده که سرشار از ویتامین است .شما می توانید قبل ار مصرف آن را مخلوط کرده ویا روغن آن را جدا کرده وبه عنوان روغن مایع مصرف کنید. ارده نیز همانند حلواارده باید در محلی خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان با حلوا ارده بیشترآشنا شوید
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت