تحقیق مقاله کلید ها

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 14199
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کلید ها

    کلیدهای محدود کننده کلید محدود کننده که کانالی میگرو سویچ نیز نامیده می شود کلیدی است که برای قطع و وصل یک حرکت خطی یا ورانی و یا تعویض جهت دوران یک متحرک بکار می رود ای کلید اهرمی دارد که وقتی دسته متحرک در آن برخورد می کند کنتاکتی را قطع می نماید. کنتاکت مزبور خود عامل و زمانی است برای ماشینی که هدف کنترل آنست. چنانچه از اسم این کلید بر می آید. کلید یاد شده برای محدود کردن حرکت متحرکها بکار می رود. مثلاً در یک جرثقیل سقفی که در چهار جهت حرکت می کند. وقتی قسمت متحرک به انتهای هر قسمت از مسیر خود می رسد. یک کلید محدود کننده مدار رفت را از کار انداخته و مدار برگشت ها مهیا می سازد در شکل زیر چند نمونه از این کلیدها آمده است. مطلب مهمی که در کاربرد این کلیدها باید مدنظر قرار گیرد. وضعیت کنتاکتها در موقع وارد آمدن نیرو به اهرم آنهاست. بعضی از این کنتاکت ها بسته بوده و با فرمان اهرم باز می‌شود.

    ساختمان قسمت های روشن و خاموش آنقدر ساده است که تشریح آن ضرورتی ندارد این شتی ها کنتاکتی دارند که در زیر آن فنری تعبیه شده و توسط اهرمی که با دست فشار داده می شود کنتاکت عمل می‌کند اعمال فشار کنتاکت بسته باشد آنرا خاموش stop می نامند، شتی خاموش که گاهی علامت روش O و ن یز با رنگ قرمز و مشخص می کنند. اگر در وضعیت عادی بدون اعمال فشار کنتاکت باز باشد. آن ماشین start می نامند، که آن را با علامت I یا رنگ مشکی نمایش می‌دهند.

    شتی هایی که هر دو عمل را با هم انجام می دهند، دوبل می‌نامند.

    برمتال نیز مانند کنتاکتور از دو قسمت فرمان قدرت تشکیل شده است.

    ولی برخلاف کنتاکتور در قسمت قدرت سه کنتاکت بسته دارد N.C دارد و در قسمت فرمان یک تیغه باز و یک تیغه بسته دارد. کنتاکت‌های بی متاد را به صورت شکل روبرو نشان می دهند. I اصول کار ؟؟ پایین معمولاً برای  به صورت مستقیم زیر کنتاکتور نصب می‌شود. برمتال رله رنج های مختلف و برای آلیراژ مختلف ساخته می‌شود.

    برای عمل رله، برمتال، بر اساس جریان نامی موتور تنظیم می‌کنند برای جریان های  به بالا رله های حرارتی روی ترانسفورماتور جریان توکار گذاشته اگر برمتال در مسیر خطی باشد برابر جریان موتور و اگر در مسیر فازی باشد  با 58/0 جریان نامی موتور که (در بحث مدار قدرت ستاره و مثلث توضیح داده خواهد شد)

    این رله از دو فلز و مختلف البس که ضرایب انبساط طول مختلف دارند تشکیل شده است به اطراف این فلز بهم چسبیده یک رشته سیم حامل جریان الکتریکی پیچیده شده است در موقع عبور جریان الکتریکی از سیم مزبور حرارت ایجاد شده موجب خم شدن بیتال شده رله عمل می کند اصول کار این رله در شکل نشان داده شده است. شکل ص 18 کتاب مدارهای الکتریکی و ص 94 کتاب تکنولوژی.

    این رله پس از حمل کردن یک فاصله به حالت اول در نمی آیند (بخاطر گرمی بیتال). لذا اولاً باید کمی صبر کرد و ثانیاً با دکمه مخصوص “RESET” که معمولاً قرمز رنگ است کنتاکت آنها را به حالت طبیعی درآمده.

     رله مغناطیسی: برای این منظور در مدارها به کار می رود تا مانند فیوز از مدار در مقابل اتصال کوتاه یا اضافه بار محافظت کند. با این تفاوت که فیوز می سوزد ولی کلید رله مدار جریان ها قطع می‌کند می‌توان آن ها را درباره وصل کرد طبق شکل مسیر جریان از منبع تغذیه شروع می شود و از کنتاکت هایی که توسط یک اهرم بسته شده‌اند می گذرد و پس از آن جریان از طریق یک الکترومغناطیسی به موتور می رود و دوباره به منبع تغذیه بر می گردد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کلید ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کلید ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله کلید ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کلید ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کلید ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله کلید ها, مقاله درباره تحقیق مقاله کلید ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کلید ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کلید ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کلید ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت