تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 14235
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی

     – ساختمان سازی

     

    مشارکت در امور شهری و روستایی:
    کنترل ساخت و ساز ساختمان ها در شهرها و روستاها از دو جهت حائز اهمیت است:
    1 – ساختمان ها دارای استحکام کافی باشند 2- موقعیت ساختمان به گونه ای انتخاب شوند که به زمین همسایه و خیابان و کوچه تجاوز نکند. نظارت مستقیم بر ساختمان ها توسط شهرداری ها اعمال می شود و شهرداری ها علاوه بر خدمات شهری شامل تمیز نگه داشتن شهر، ایجاد فضای سبزو پارک آسفالت کردن و جدول کشی کوچه ها و خیابان ها، نظارت بر کیفیت ساختمان سازی و کنترل ضوابط و معیارهای فنی را نیز برعهده دارند.

     

      رعایت نکات ایمنی در ساختمان سازی :

     

    توجه نکردن ساختمان سازان به نکات ایمنی همواره تلفات جانی و خسارات مالی در پی دارد. برخی ازاین خطرات عبارتند از :
    1 – سقوط اجسام و مصالح از ارتفاع (ساختمان در حال ساخت) روی سر شهروندانی که در حال رفت و هستند . برای جلوگیری از این گونه حوادث،‌پیمانکار باید با استفاده از داربست و توری، فضای امنی را برای رفت و آمد شهروندان فراهم سازد.
    2 – سقوط کارگران در حال کار، برای جلوگیری از این حادثه، کارگرانی که در فضای باز و در اتفاع کار می کنند، باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.
    3 – سقوط افراد در چاه های بی حفاظ

     

     

      آیا می دانید که وظیفه کلاف (شناور) در ساختمان چیست؟

     

    کلاف ها همانند استخوان بندی بدن انسان هستند که نیروهای ناشی از زلزله بر پیکره ساختمان را به زمین منتقل می کنند و از فروریختن دیوارها جلوگیری می نمایند. آئین نامه ها برای جلوگیری از خرابی ساختمان های آجری سازندگان این ساختمان ها را ملزم می کنند که از کلاف های بتنی یا فلزی استفاده نمایند.  

     

      ماکت سازی :

     

     

    ماکت یکی از ابزارهای کار مهندسان و نمونه کوچکی از چیزی است که می خواهند بسازند و آن را برای توضیح و توجیه در معرض دید قرار می دهند.
    برای افراد غیرفنی و کسانی که می خواهند در زمان کوتاهی درباره یک طرح اطلاعات جامعی کسب کنند، ماکت بهترین روش توضیح و توجیه ارائه کار است. ماکت سازی نیاز به آموزشی خاص ندارد و هر کس به میزان خلاقیت خود می تواند در آن مهارت بدست آورد. ماکت سازان ماهر، ماکت ها را از چوب ، یونولیت ، فوم ، پلاستیک ، مقوای مخصوص و گاهی از گل می سازند.
    شما هم می توانید با استفاده از مصالحی که در دسترس دارید، ماکت ساده ای بسازید.
    اگر مالت شما از جنس یونولیت یا فوم است، نمی توانید قطعات آن را با چسب های معمولی به هم بچسبانید. بلکه باید از چسب مخصوصی که مصالح را نمی سوزاند (حل نمی کند)، استفاده کنید، این نوع چسب ها در فروشگاه های نوشت افزار پیدا می شود.  

     

      راه سازی :

     

     

    راه ها شریان های حیاتی یک کشورهستند که مسافرت و حمل و نقل روی آن ها انجام می شود. پس باید آن ها را با دقت ساخت.
    راه ها نباید پیچ یا شیب تند داشته باشند. به همین دلیل، اگر مانع یا تپه ای در مسیر یک جاده یا راه آهن وجود داشته باشند که موجب تندی زیاد آن شود، باید مسیر راه را عوض کرد یا مانع آن را برداشت. در راه سازی اگر تپه ای را بردارند در اصطلاح به آن «خاک برداری» گفته می شود اگر خاک داخل آن بریزیم، «خاکریزی» گویند.
    اغلب در مسیر راه ها، رودخانه ها قراردارند که نمی توان آن ها را خاکریزی کرد. زیرا این کار مانع جریان یافتن آب می شود، در این گونه موارد از پل استفاده می گردد.  

     

     

      سؤالات واحد 6 – ساختمان سازی و راه
    1- در یک شهر مسؤولیت ساخت و ساز به عهده ی چه کسانی است؟

    ؟ نظارت مستقیم توسط شهرداری ها اعمال می شود. شهرداری ها نظارت بر کیفیت ساختمان سازی و کنترل ضوابط و معیارهای فنی را نیز برعهده دارند.  

     

      2 – آیا می دانید که وظیفه کلاف ( شناژ) در ساختمان چیست؟

    کلاف ها همانند استخوان بندی بدن انسان هستند که نیروهای ناشی از زلزله بر پیکره ساختمان را به زمین منتقل می کنند و از فروریختن دیوارها جلوگیری می کنند.  

     

      3 – در مورد ماکت سازی توضیح دهید؟

    ماکت یکی از ابزارهای کار مهندسان است و نمونه کوچکی از چیزی است که می خواهند بسازند و آن را برای توضیح و توجیه در معرض دید قرار می دهند.  

     

      4 – در راه سازی «خاک برداری» و «خاک ریز» چگونه تعریف شده است؟

    در راه سازی اگر تپه ای را بردارند در اصطلاح به آن «خاک برداری» و اگر جایی گود باشد و خاک داخل آن بریزند، خاک ریزی گفته می شود.  

     

      5 – انواع پل هایی که روی رودخانه ها ساخته می شوند را نام ببرید؟

    1. پل هایی که حالت خرپایی دارند. 2 . پل هایی که شکل قوسی دارند.  

     

      6 – برای جلوگیری از پیچ یا شیب تند راه ها باید چه کارهایی انجام داد؟

    اگر مانع یا تپه ای در مسیر یک جاده یا راه آهن وجود داشته باشد که موجب تندی زیاد آن شود، باید مسیر راه را عوض کرد یا مانع را برداشت.  

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ساختمان سازی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت