تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 14316
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: اقتصاد
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول

     

    صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که در سال جاری رشد اقتصادی ایران به شش درصد و تورم به 17/5 خواهد رسید.
    به گزارش ایسنا، تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول با عنوان «دورنمای اقتصاد منطقه ای خاورمیانه و آسیای مرکزی» حاکی از آن است که رشد اقتصادی ایران که در سال 85 معادل 4/9 درصد بوده در سال های 86 و 87 به شش درصد افزایش خواهد یافت.
    در همین حال تولید ناخالص داخلی اسمی  ایران در سال جاری 278 میلیارد و 100 میلیون دلار اعلام و پیش بینی شده که این میزان در سال آینده با گذر از مرز 300 میلیارد دلار به 324 میلیارد و 600 میلیون دلار برسد.
    صندوق بین المللی پول رشد تولید ناخالص داخلی بخش نفتی و غیر نفتی ایران در سال جاری را به ترتیب 2/1 و 6/5 درصد اعلام و پیش بینی کرد که این شاخص ها در سال 86 نیز در همین سطح باقی بمانند.
    صندوق بین المللی پول در ادامه به بررسی افزایش قیمت کالا ها و خدمات در ایران پرداخت و پیش بینی کرد که نرخ تورم کشور در سال جاری با ثبت رقمی  17/5 درصدی به بالاترین میزان خود خواهد رسید. در سال آینده نرخ تورم با اندکی کاهش معادل 16/7 درصد خواهد بود.
    در این گزارش آمده است: برخی از کشورهای منطقه از جمله ایران شاهد تورم دو رقمی خواهند بود زیرا در پی افزایش دستمزد ها و مشکلات عرضه ای، فشارهای تورمی شدت خواهد گرفت.
    این گزارش حاکی از آن است که نقدینگی در سال جاری و سال آینده به ترتیب رشد 48/8 درصدی و 32/1 درصدی خواهد داشت.
    در ادامه این گزارش تراز مالی دولت ایران در سال جاری منفی 1/2 درصد تولید ناخالص داخلی و در سال آینده منفی 0/8 درصد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده است.
    در همین حال مجموع بدهی های دولت در سال جاری 15/7درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود که در سال آینده شاهد کاهش این شاخص به 14/3 درصد خواهیم بود.
    پیش بینی شده است که در سال جاری صادرات معادل 94 میلیارد و 300 میلیون دلار و واردات برابر با 73 میلیارد و 900 میلیون دلار باشد که این شاخص ها در سال 87 به ترتیب برابر با 99 میلیارد و 200 میلیون دلار و 80 میلیارد و 900 میلیون دلار خواهد بود.
    ذخائر ارزی ناخالص رسمی نیز در سال جاری رقمی برابر با 76 میلیار دلار به ثبت خواهد رساند که در سال آینده این رقم به 92 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق بین المللی پول
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت