تحقیق مقاله رایگان فرانسه

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 14366
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم سیاسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان فرانسه

    سیاست

    حکومت این کشور جمهوری است. قوه مقننه از دو مجلس قانون‌گذاری (مجلس ملی با ۴۹۱ نماینده) که به واسطه انتخابات عمومی برای مدت ۵ سال انتخاب شده و (مجلس سنا با ۲۹۵ نماینده) که برای مدت ۹ سال انتخاب می‌شوند، متشکل می‌گردد. اعضای مجالس فوق به صورت غیرمستقیم و توسط نمایندگان مجلس ملی، شورای عمومی ایالات و شورای شهرداری‌ها انتخاب می‌شوند. رئیس جمهور می‌تواند با مشورت نخست وزیر مجلس ملی را منحل کند.

    نشان شعار ملی

    در کنار این قوا شورایی به نام شورای قانون اساسی متشکل از ۹ نفر وجود دارد که بر اجرای قانون اساسی نظارت دارد. این شورا بر اجرای انتخابات تا مرحله پایانی و اعلام نتیجه نیز نظارت کامل و استصوابی دارد. این ۹ نفر به این صورت انتخاب می‌شوند:

    سه نفر توسط رییس جمهور

    سه نفر پس از معرفی توسط رییس جمهور به رییس مجلس ملی (عوام) با رای مجلس

    سه نفر توسط مجلس سنا

    قانون اساسی فعلی کشور در سال ۱۹۵۸ تهیه شده‌است.

    فعالیت احزاب در فرانسه آزاد است. از جمله مهم‌ترین احزاب کشور فرانسه می‌توان به احزاب سوسیالیست، مجمع جمهوری‌خواهان (گلیستها)، حزب کمونیست، اتحاد دموکراتیک فرانسه و حزب رادیکال اشاره نمود.

    جهانگردی

    با ۷۰ میلیون توریست در سال ۱۹۹۸، فرانسه اولین کشور توریستی جهان، بالاتر از اسپانیا، آمریکا، ایتالیا، انگلستان، چین و مکزیک قرار دارد.

    در سال ۲۰۰۶، ۷۹٫۱ میلیون نفر گردشگر به فرانسه سفر کرده‌اند که این تعداد بیشترین در میان کشورهای جهان بوده‌است. درآمد فرانسه از این تعداد گردشگر برابر ۴۶٫۳ میلیارد دلار بوده‌است.[۴]

    هر ساله ۱۲ میلیون نفر فقط برای بازدید از موزه و کاخ لوور، موزه اورسی و کاخ ورسای به پاریس می‌آیند در حدود ۳۹۰۰ موزه، دهها میلیون نفر را در سال به خود جذب می‌کند. ۵ /۶ میلیون نفر سالانه از برج ایفل دیدن می‌کنند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان فرانسه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان فرانسه, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان فرانسه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فرانسه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فرانسه, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان فرانسه, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان فرانسه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فرانسه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فرانسه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان فرانسه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت