تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص)

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 14672
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فلسفه و اخلاق
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص)

    مهربانی و عطوفت از صفات حضرت محمد(ص) است

    حضرت محمد(ص) با برخورداری از ویژگیهایی چون عدالت، مهربانی، بخشش و تواضع به عنوان رحمت برای جهانیان به مقام عظیم نبوت مبعوث شد .

    به گزارش خبرگزاری مهر پایگاه اطلاع رسانی صید الفوائد عربستان با درج مقاله ای به بررسی و تشریح ویژگی های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) اقدام کرده است .

    در این گزارش به سوره انبیاء آیه 107 اشاره شده است که خداوند می فرماید "ما تو را جز رحمت برای جهانیان نفرستاده ایم" و یا هنگامی که پیامبر مشرکان را فراخواند به آنها گفت "من تنها برای رحمت مبعوث شده ام" .

    تمامی آیات و روایتهایی که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده حاکی از آن است که آن حضرت در مورد مسئله رحمت آورده است که هر کس که به دیگران رحم کند خداوند به او رحم خواهد کرد، یعنی اگر کسی در زمین رحم کند خداوند در آسمان به او رحم می کند.

    حضرت محمد (ص) از نظر اخلاق بهترین خلق را دارا بود و در همه حال با تمام مردم با عفو و مهربانی برخورد و آنها را مورد لطف قرار داده و می بخشید. 

    تواضع حضرت محمد (ص) تا اندازه ای بود که با همه مردم چه فقیر، چه غنی، چه بنده و چه آزاد

     

    با مهربانی و فروتنی برخورد  و از کبر و غرور و نخوت دوری می گزید .

    همانگونه که در روایتها از او منقول است، مانند بندگان می نشست و مانند بندگان غذا می خورد و در همه امور تواضع را رعایت می کرد. پیامبر در زمینه دوری از کبر اظهار داشت "کسی که در قلبش ذره ای کبر و نخوت باشد وارد بهشت نمی شود." از تواضع پیامبر بود که هر دعوتی را قبول می کرد و حتی نان جو را به عنوان هدیه ای در کمال تواضع و فروتنی می پذیرفت.

    در گفتار پیامبر اکرم (ص) آمده است که بسیار زیبا و شیوا سخن می گفت نه چندان سریع که کسی نتواند آ نرا حفظ کند و نه چندان آهسته و منقطع که شنونده سخن او را درک نکند.

    حضرت محمد (ص) در همه شرایط عدالت را رعایت می کرد آن را به منظور اجرای فرامین الهی حتی برای نزدیکان خود نیز به کار می بست و هیچ گاه به خاطر خویشاوندی عدالت را زیر پا نمی گذاشت. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان صفات حضرت محمد (ص)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت