تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 14698
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع

    یکی از شایع ترین ترس های برزگسالان ، اضطراب صحبت کردن در جمع است. در حالی که درجاتی از اضطراب ، جز طبیعی صحبت کردن در جمع، حضور ویا هر گونه اجرا در برابر جمع طبیعی ومورد انتظار تلقی می شود؛ عده ای چنان مضطرب می شوند که توانایی کنش وری آن ها مختل می شود.

     

     

    نشانه ها واثرات :

    روش های چندی وجود دارد که اضطراب اجتماعی یا عملکرد،فعالیت های شخص را محدود و در زندگی روزانه اش دخالت می کند. افرادی که دوره حاد اضطراب عملکرد را طی می کنند، ممکن است احساس انزوا کنند، زیرا آن ها از مهمانی ها یا گردهمایی های اجتماعی می پرهیزند؛ چه بسا آن ها از ثبت نام در کلاس های معینی خودداری ورزند، زیراآن دروس مستلزم مشارکت در کلاس وصحبت کردن است؛ یا ممکن است از مشاغل معینی بپرهیزند یا حتی فرصت ها ونیز ارتقای شغلی را به خاطرتماس های عمومی یا صحبت کردن در جمع، از دست بدهند. نشانه های اضطراب عملکرد از فردی به فرد دیگرفرق دارد. تقریبا هر کس نگران است مبادا در نظر دیگران سراسیمه، کودن وبی خرد جلوه کند. به هنگام مواجه با موقعیت های ترسناک، خواه مهمانی وخواه شرکت در بحث های کلاسی، اغلب مردم نشانه های جسمانی همراه با اضطراب را تجربه می کنند.

     

    این نشانه ها مشتمل اند بر:  لرزش،تعریق، دستان عرق کرده، افزایش ضربان قلب، کوتاهی تنفس،تنش عضلات، سرخ شدن یا گیجی،ازدست دادن رشته افکار،ناراحتی گوارشی، صدای لرزان وسرگیجه.

     

     

    منابع :

    خبر خوب این است که می توان به مبتلایان به اضطراب عملکرد یاری رساند. توفیق اجتماعی، تحصیلی وشغلی به طور فزاینده ای توانایی بر قراری ارتباط کارآمد می طلبد؛ افراد مضطرب از موقعیت های لذت بخش دوری می جویند. بسته به نیازها وهدف های فردی، شکل کمک به مبتلایان اضطراب عملکرد تفاوت دارد. با این حال، تقریباهمه مداخلات دربرخی ویژگی ها مشترکند: اول آن که الگوی اجتناب به تدریج شکسته می شود تا فرد بتواند با موقعیت ترسناک به آرامی و نظامدارمواجه شود. این بدان معنا نیست که شخص مبتلا به اضطراب صحبت در جمع، بی درنگ سخنرانی بلندی در جمع ارائه می دهد، بلکه مواجهه با موقعیت های ترسناک، به نحوی برنامه ریزی شده وتدریجی صورت می گیرد. مثلا، ممکن است از شخص مبتلا به اضطراب صحبت کردن درجمع بخواهند که پرسش کوتاهی در کلاس مطرح کند وبه تدریج به سمت تکالیف چالش انگیزتری سوق داده می شوند، مانند ا ظهارنظردر بحث های گروهی یا داوطلب شدن برای پاسخ گفتن به پرسشی. به موازات این عمل،به فرد روشهایی آموزش داده می شود تا جنبه های جسمانی، روانی یا شناختی اضطراب را مهار کند. روش اخیر، استفاده از راهبردهایی مانند فن مدیریت استرس، تمرین آرمیدگی ،تجسم ، باخود صحبت کردن وبازسازی شناختی را در بر می گیرد.

     

    کمک خواهی :

    اگر شما از صحبت کردن در جمع یا دیگراشکال عملکرد دچار اضطراب می شوید ومایلید اطلاعات بیشتری از روش های غلبه بر ترس واجتناب بیاموزید،صحبت کردن با متخصص بهداشت روانی را در مد نظر داشته باشید. مرکز مشاوره دانشگاه با در اختیار داشتن متخصصان مجرب در زمینه بهداشت روا نی ، می تواند در درک مشکلات همراه با اضطراب وغلبه بر ترس ها یتان به شما یاری رساند. این مراکز محرم اسرار شما هستند وبا ارائه خدمات رایگان در ساعات وروزهای مشخصی آماده ارائه خدمات به دانشجویان هستند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت