تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 14974
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس

     

    افت تحصیلی در مدارس
     
    افت تحصیلی در دانش آموزان دلائل متفاوتی دارد.
    متأسفانه شاهدیم که این مشکل در میان دانش آموزان دوره ابتدایی به ویژه کلاس اولی ها بیشتر نمود پیدا کرده است در باب افت تحصیلی گفتنی ها بسیار است اما در این نوشتار تنها به چند مورد از آن اشاره می شود:
    1- هماهنگی میان مدرسه و خانواده در مسائل تربیتی و آموزشی از جمله موضوعات مهم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است در حالی که به دلیل عدم مراجعه والدین و یا عدم فراخوانی اولیاء به مدرسه از جانب مسئولان آموزشگاه، گاه فعالیت های تربیتی خانه ومدرسه، نسبت به یکدیگر در تعارض قرار گرفته و برای دانش آموز ایجاد حیرت و سرگردانی می کند. از جنبه آموزشی هم بی شک لازم است بین اولیاء و مربیان دانش آموز هماهنگی و تبادل نظر کافی به عمل آید تا روش های تدریس به یکدیگر نزدیک شود و دانش آموز مطالب را به راحتی درک کند.
    2- دونوبته یا سه نوبته شدن کار مدارس که موجبات از دست رفتن فرصت بحث و تبادل نظر و رفع اشکال در کلاس را فراهم می آورد یکی دیگر از دلائل افت تحصیلی است. وقتی که معلم خود را موظف به اتمام کتاب به هر صورتی می داند مشکلات درسی دانش آموزان روی هم انباشته شده، زمینه ضعف تحصیلی را به وجود می آورد.
    3- تعویض معلمان در حین سال تحصیلی و تغییرات ناشی از مرخصی ها، اعمال روش های آمرانه وتنبیهی وگاه تنبیه بدنی در مدارس، وجود محیط های خشک و خالی از محبت علاوه بر ایجاد مشکل تحصیلی موجب می شود که برخی از دانش آموزان از مدرسه فرار کنند یا به کلی ترک تحصیل نمایند.
    4- عواملی چون عدم توجه معلمان به تفاوت های فردی در آموزش، روشهای ارزشیابی غلط، دشواری امتحانات، کمبود تجهیزات و وسایل آموزشی و کارگاهی، کمبود معلم واجد شرایط ومشاور و راهنما، افت تحصیلی دانش آموزان را در پی دارد.
    5- عدم هماهنگی سطح کتاب های درسی با سطح معلومات معلمان یکی دیگر از دلائل افت تحصیلی می تواند باشد. با توجه به تغییر محتوای کتاب های درسی اگر به ارتقای سطح علمی معلمان توجه نشود افت تحصیلی دانش آموزان دور از انتظار نیست.
    6- روش پرسش و پاسخ معلم از دانش آموزان وقتی به صورت حفظی وعدم درک ارتباط بین مطالب درسی و تجارب واقعی زندگی و احیاناً مشاهده تضاد و تناقض بین این دو باشد، موجب می شود که یادگیرنده در برابر موضوع یادگیری، مقاومت منفی از خود نشان بدهد که همین امر زمینه را برای ایجاد نگرش منفی نسبت به درس وموقعیت های یادگیری فراهم می کند و بی علاقگی و بیزاری وی از مدرسه را موجب می شود که همین نگرش منفی نسبت به درس و مدرسه از علل عمده افت تحصیلی است.
    7- عدم تمرکز حواس، وجود اضطراب و از این قبیل موجب عدم یادگیری و درک مطلب و در نتیجه افت تحصیلی خواهد شد. ضمن این که سلامت جسمی دانش آموز مانند سلامت روانی او در موفقیت تحصیلی اش بسیار مؤثر است.
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان افت تحصیلی در مدارس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت