تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 15060
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی

    جنسیت :جنسیت دانش آموزان که طبق مطالعات انجام شده دختران در علوم ادبی و پسران در علوم ریاضی و فنی توانایی بهتری دارند، همچنین طبق گزارش های وزارت آموزش و پرورش میزان مردودی در پسران بیشتر از دختران است.

     

    عوامل جسمانی: دانش آموزانی که دارای بنیه ضعیف هستند و از سلامت عمومی کامل برخوردار نیستند نمی توانند به اندازه کافی کوشش و فعالیت داشته باشند این دسته از افراد بخاطر دارا بودن استعداد ابتلا به انواع بیماری ها نظیر گواتر، صرع ، تومورهای مغزی ، برخی از نقص ها و معلولیت های بدنی نظیر معلولیت های بینایی و شنوایی و گیرایی از پیشرفت درسی باز می مانند و دچار عقب ماندگی درسی می شوند.
    سازش نایافتگی رفتاری :اختلالات رفتاری در میان کودکان و نوجوانانی که افت تحصیلی دارند به مراتب بیشتر از دانش آموزان عادی است : نا سازگاری هایی چون پر خاشگری ، بیش فعالی ، بی قراری کم رویی شدید و انزوا طلبی ، در خود فرو ماندگی ، بی توجهی ، تخاصم از عوامل مؤثر در افت تحصیلی است.
    علل خانوادگی و اجتماعی : یکی دیگر از عوامل مهم در افت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل خانوادگی است. خانواده اولین مکانی است که کودک در آن زندگی می کند و تربیت می یابد ، بسیاری از روانشناسان معتقدند که شخصیت کودک در شش سال اول زندگی شکل می گیرد. بنابراین ، خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی می تواند نقش بارزی در افت و پیشرفت تحصیلی داشته باشد . عمده ترین عوامل خانوادگی مؤثر در پیشرفت تحصیلی عبارتند از :

     

     

     

    1- شرایط عاطفی و امنیت محیط خانواده

    2- شرایط اجتماعی و اقتصادی

    3- تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده

    4- تعداد اعضای خانواده

    5- اشتغال کودکان

    6- ارتباط بین اولیا و مربیان

    7- حاکمیت ارزش های مادی

    8- اشتغال مادران

    9- اثرات تلویزیون

    10- طلاق والدین

    11- اعتیاد والدین

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع راهنمایی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت