تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 15070
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید

    «رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید»

     

    بسیاری از کودکان با یک مشکل یادگیری ویژه با ناتوانی شان سازگار می شوند. تجربه ی کودک از مشکلات هیجانی یا اجتماعی نه تنها به خلق و خوی او بلکه هم چنین به نوع ناتوانی اش بستگی دارد  کودکانی که مشکلاتی در حوزه های تحصیلی دارند و هم چنین ناشیگری دارند احتمالا بیش از کودکانی رنج می برند که فقط در یک حوزه ی زندگی شان مشکل دارند محیطی که کودک در آن به وجود خودش پی می برد نیز نقش مهمی در تعیین چگونگی مقابله ی او با مشکلاتش دارد. اگرچه والدین نقش مهمی از این لحاظ ایفا می کنند. کودکانی دیگر٬ معلمان٬ خویشاوندان و جامعه به طور کلی نقش مهمی را در تعیین چگونگی برداشت کودک از خودش و چگونگی مقابله ی او ایفا می نمایند.

     

    اجتناب از مدرسه

    بعضی از کودکان با مشکل یادگیری ویژه از مدرسه لذت می برند بسیاری از مدرسه بدشان می آید ولی با وجود این با بی میلی به مدرسه می روند. تعداد کمی آن قدر از مدرسه متنفرند که از رفتن به مدرسه خودداری می کنند. این اجتناب از مدرسه چند نوع دارد. کودک ممکن ........ از ترک خانه امتناع ورزد٬ ممکن است به کرات اظهار ناراحتی و بیماری کند٬ ممکن است وانمود کند که به مدرسه می رود ولی هرگز نمی رسد و یا ممکن است مدرسه را در طی روز با گریختن یا با گفتن این که مریض است٬ ترک کند. کودکانی که از بیماری اظهار ناراحتی می کنند ممکن است تظاهر به بیماری کنند یا ممکن است آن قدر نگران مدرسه رفتن باشند که واقعا نشانه های مربوط به استرس نظیر شکم درد و سردرد را تجربه کنند. اگر فرزندتان از مدرسه رفتن خودداری می کند در این مورد این موضوع با او صحبت کنید. هم چنین باید با معلمش صحبت کنید تا مشخص شود آیا استرس های تحصیلی یا اجتماعی وجود دارد که بتوان آن را بهبود داد.     

     

    «به فرزند با مشکل نوشتن ویژه کمک کنیم»

    کودکان با مشکل نوشتن ویژه اغلب آرام هستند. اقرار والدین به این که آنها مشکلی دارند که در آن مقصر نیستند٬ غالبا مایه ی تسلی خاطر آنهاست. کار درمانگران برای خط مشاوره و کمک ارائه می کنند. بعضی افراد تجربه ی ویژه ای در این حوزه دارند و نظراتی کارشناسی در کمک به کودکان بدخط به وجود آورده اند. بعضی از معلمان مهارت های خاصی در کمک به کودکان با مشکلات خط دارند. تجزیه و تحلیل طرز نشستن کودک و گرفتن مداد توسط کودک مهم است٬ ولی باید به خاطر داشت که این موضوع معمولا بخش عمده ای از مشکل نیست. مجموعه ای از قواعد پایداری و قوی در مورد نوشتن وجود ندارد که برای همه ی کودکان به کار می رود. تفاوت های فردی باید منظور شود. هرچه کودک کم سن تر باشد٬ تغییر وضع اندام و مدادگر گرفتن او آسان تر است.

    در مراحل آغازین یادگیری نوشتن حروف اغلب بسیاری بزرگ هستند و ممکن است کل صفحه را اشغال کنند. در آغاز کاغذ سفید ممکن است به کار رود. بعدها کودک یاد می گیرد که اندازه ی حروف را کوچک کند و آن گاه کاغذ خط دار می تواند به کار رود. گاهی کاغذ شطرنجی یا کاغذ با خطوط ویژه مورد نیاز است.

    درمانگر به منظور جالب تر شدن تمرین ممکن است بازی ها و مطالب جذابی برای تمرین نوشتن طراحی کند. هنگامی که خط کودک آراسته تر می شود٬ ممکن است از نامه نگاری به دوستش لذت ببرد یا کلمات آوازها٬ داستان ها یا لطیفه های جالب را رونویسی کند. این تلاش ها باید مورد ستایش واقع شود. برای اکثر کودکان با مشکل نوشتن٬ یک ماشین تحریر یا کامپیوتر راه حل بسیار با ارزشی برای مشکلاتشان است. این کار نه تنها خوب تایپ کردن را به آن ها آموزش می دهد بلکه وقتی که تایپ می کنند نسبت به توالی حروف کلمات آگاهی بهتری پیدا می کنند.

     

    کناره گیری:

    بعضی از کودکان با مشکل یادگیری ویژه با عقب نشینی به ناتوانی خود واکنش نشان می دهند. آنها از تماس با افراد خارج از خانواده خودداری می کنند. این رفتار ممکن است جلوه ای از فقدان مهارت های اجتماعی یا افسردگی باشد. معمولا بهترین کار٬ کسب اطلاعات تخصصی از یک دکتر یا روان شناس است. کودکانی که فاقد مهارت های اجتماعی هستند می توانند از صحبت کردن با یک مشاور در مورد مشکلاتشان بهره مند شوند. گاهی کودک به تدریج با فعالیت هایی که از آنها لذت می برد آشنا می شود٬ ولی این کار باید به دقت برنامه ریزی شود. تشریک مساعی با کودک دیگری در مورد یک برنامه روشی برای تقویت اعتماد به اجتماعی شدن است. گاهی مشکلات تجربه شده توسط کودک به افسردگی منجر می شود. والدین ممکن است به دلیل بی میلی به پذیرش این واقعیت که فرزندشان افسرده است٬ به علائم افسردگی او پی نبرند. علائم شامل احساس غمگینی٬ تنهایی و انزوا٬ سخنان انتقاد آمیز در مورد خود و شکایت از بی حوصلگی است. هریک از این علائم می تواند به طور موقتی در کودک که گرفتار افسردگی نیست رخ دهد. ولی اگر این علائم طولانی یا شدید شوند٬ باید از متخصص کمک گرفته شود. کودکانی که افسرده به نظر می رسد باید توسط دکتری معاینه شود و ممکن است نیازمند درمان روان پزشک نیز باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید, مقاله در مورد تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید, تحقیق درباره تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید, مقاله درباره تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کناره گیری - رفتاری که به علت یک مشکل یادگیری ویژه به وجود می آید
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت