تحقیق مقاله رایگان آب شیرین

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 15572
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آب شیرین

    در مورد حضور نظامی آمریکا در عراق تحلیل های زیادی گفته شده که بسیاری از آن ها را احتمالاً شنیده اید. شکستن تسلط نسبی اوپک بر بازار نفت، پایان دادن به مسأله صلح اعراب و اسرائیل، تحرک بخشیدن به اقتصاد آمریکا با حضور در بازسازی عراق، مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی اسلامی و .... تحلیل دیگری را می خواهم به این مجموعه اضافه کنم که شاید نشنیده باشید.

    چندین سال پیش دانشمندان اعلام کردند که در 50 سال آینده، آب شیرین مهم ترین منبع طبیعی خواهد بود و همان نقشی را در اقتصاد و توسعه خواهد داشت که امروز، نفت دارد. به عبارتی انگار انسان به زندگی دوره های گذشته اش باز می گردد که تمدن در جایی توسعه می یافت که آب وجود داشت ولی این بار با شکلی متفاوت از اقتصاد وابسته به کشاورزی. این که چطور به این نتیجه رسیده اند را نمی دانم ولی با توجه به مسأله آلودگی محیط زیست و تحقیقات فراوانی که برای یافتن سوخت جایگزین نفت و مشتقاتش می شود، مهم شدن آب به نظرم منطقی می رسد.

    عراق با داشتن دو رودخانه دجله و فرات منبع غنی آب شیرین در خاورمیانه محسوب می شود. از قدیم هم به همین دلیل، بین النهرین یکی از مهم ترین پایگاه های تمدن بشری بوده است. اگر آب جایگزین نفت می شود، تسلط بر منابع آب هم همان قدر مهم می شود که تسلط بر منابع نفت، امروز مهم است.

    رودخانهُ فرات از کوه های ترکیه سرچشمه می گیرد و وارد سوریه می شود و در سوریه تغییر مسیر داده و با عبور از عراق به خلیج فارس می ریزد. شنیده ام آمریکا برنامه ای دارد برای تغییر بستر رودخانهُ فرات که به جای تغییر مسیر در سوریه به سمت خلیج فارس، به دریای مدیترانه بریزد. به این ترتیب زمین های بیشتری از این منبع سرشار بهره مند می شوند. اگر به نقشهُ خاورمیانه نگاه کنید، دهانهُ این رودخانهُ جدید کاملاً بطور اتفاقی! در اسرائیل می افتد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آب شیرین

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آب شیرین, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آب شیرین, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آب شیرین, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آب شیرین, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آب شیرین, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آب شیرین, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آب شیرین, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آب شیرین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آب شیرین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت