تحقیق مقاله رایگان آب

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 15576
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آب

    آب

    تاثیر فرود یک قطره آب.

    مایه حیات و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکلی که امروزه می‌شناسیم. بیش از ۷۵% جرم یک انسان از آب تشکیل شده است و نیز بیش از ۷۰% سطح کره زمین را آب پوشانده است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با وجود این حجم عظیم آب تنها دو درصد از آبهای کره زمین شیرین و قابل شرب است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصا نمک طعام غیر قابل استفاده است. از همین دو درصد آب شیرین بیش از ۹۰ درصد به صورت منجمد در دو قطب زمین و دور از دسترس بشر واقع شده است.

    خواص شیمیایی

    آب از نظر شیمیایی از ترکیب دو اتم هیدروژن با یک اتم اکسیژن به دست می‌آید. قدرت حلالیت بسیار بالایی داشته و عملاً پرکاربردترین حلّال در صنعت و فرایندهای شیمیایی است. بسیاری از فرایندهای شیمیایی و بیوشیمیایی در محیط آبی با سرعتی به مراتب بیش از هر محیط دیگری انجام می‌گیرد. این ماده در برابر دمای بالا مقاومت نشان داده و تا دمای بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد نیز تجزیه نمی‌شود. برای تجزیهٔ آب بهترین راه بهره گیری از فرایند الکترولیز در دستگاهی به نام ولتامتر است. به این صورت که با استفاده از دو الکترود (بهترین جنس برای این منظور پلاتین است) جریان برق مستقیم را از آب عبور دهیم. به این ترتیب در قطب مثبت اکسیژن و در قطب منفی هیدروژن آزاد خواهد شد.

    آب درمانی

    خواص فیزیکی

    آب در دمای اتاق حالت مایع دارد. بی رنگ بی بو و بدون مزه است. در فشار ۱ اتمسفر، در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد به جوش می‌آید و در دمای ۰ درجه سانتیگراد منجمد می‌شود.

    خواص حرارتی آن یعنی گرمای ویژه، گرمای نهان تبخیر و نیز گرمای نهان ذوب زیاد آن باعث شده که به مهم‌ترین ماده به منظور خنک کنندگی در فرآیندهای حرارتی مثلاً در موتور اتوموبیل‌ها یا نیروگاهها و برج تقطیر بدل شود. علت این خواص حرارتی وجود پیوندهایی به نام پیوند هیدروژنی در بین مولکول‌های آب است. این پیوندها همچنین انبساط غیر متعارف آب در هنگام کم شدن دمای آن از ۴ درجه سانتیگراد تا ۰ درجه را توجیه می‌کند. همچنین این پیوند مسوول افزایش حجم تقریباً ۱۰ درصدی آب در طول فرآیند انجماد و نیز ساختار ۶ گوشه بلورهای برف نیز هست. اگر به جای اتمهای هیدروژن در آب ایزوتوپ سنگین تر هیدروژن یعنی دوتریوم قرار گیرد آب سنگین به دست می‌آید که حتی گرمای ویژه آن از آب معمولی نیز بیشتر و کاربرد وسیعی در رآکتورهای آب سنگین به منظور انتقال انرژی از قلب رآکتور به بویلرها دارد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آب

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    فرانسه Sagascience du CNRS

    Planete Bleue

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آب, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آب, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آب, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آب, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آب, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آب, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آب, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت