تحقیق مقاله رایگان تیونر

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 15702
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تیونر

    در عرصه رقابتی محصولات دیجیتال معمولا «ترین‌ها» از طرف تولیدکنندگانی که برای افزایش سهم خود از بازار به دنبال یک راه تازه و مطمئن هستند، مورد توجه قرار می‌گیرند.
    شرکت Sharp هم که سال‌ها است در زمینه تولید محصولات دیجیتالی مختلف فعالیت می‌کند، به تازگی محصول جدید خود را از دسته «ترین‌»ها معرفی کرده است.
    محصول جدید Sharp که کوچک‌ترین تیونر تلویزیون‌‌های دیجیتالی است با برنامه‌های تلویزیونی Seg-۱ سازگار است.
    این تیونر مدل VA۳A۵JZ۹۱۲ اندازه‌ای برابر ۲۵/۱×۳/۷×۳/۷ میلیمتر دارد و به دلیل اندازه کوچکش به راحتی می‌تواند در نمایشگرهای کوچک و سبک وزن شرکت Scalar نصب شود.
    این تیونر تنها ۸۵میلی‌وات برق مصرف کرده و می‌تواند عمر باتری موبایل را در هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیونی روی آن، افزایش دهد.
    به گفته مسوولان Sharp، کوچک‌ترین تیونر تلویزیون‌های دیجیتالی دنیا از ماه سپتامبر به تولید انبوه می‌رسد و قرار است در هر ماه یک‌میلیون قطعه از این محصول تولید شود.

    تیونر و متعلقات آن روی برد اصلی و عیوب آن:
    اولین قطعات مهمی که روی مادر بورد وجود دارند ic lm 317 می باشد که کار تنظیم ولتاژ 18-13 را به عهده داره دومین ترانزیستور tip 42 است که در صورت خرابی ولتاژ خروجی lnb رو نخواهید داشت رگولاتور 5 ولت هم که یکی دیگر از تغذیه های تیونرمیباشد.
    فیوز f100 که به رنگ زرد هست و در صورت اتصالی سیمهای lnb خواهد سوخت و درآخر خازنهای الکترولیت (3عدد) کنار تیونر هستند که در صورت خرابی باعث میشن که تصویر شما شطرنجی باشه.

     

     

    روی مادر بورد پهلوی کریستال یکعدد ic به شماره lcx04 هست که در صورت خراب شدن مدار رگولاتور lm317 قادر به تنظیم کردن ولتاژ 18-13 نمیباشد.

    بعضی از مواقع ممکنه که دستگاه شما هم قدرت سیگنال و هم کیفیت سیگنال داشته باشه ولی نتونه کانالی رو اسکن کنه که علت اون خرابی تیونر هست.

     


    ایراد دیگه اینکه دستگاه شما فقط قادر به سرچ کردن فرکانس های پایین تر از 11900 هست که علت اون سوختن مقاومت 75 اهم موجود در پایه ورودی lm317 با ولتاژ 25 ولت می باشد که با تعویض اون درست میشود.

    داخل تیونر قطعاتی مهمی وجود دارند که شامل کریستال و chip ix2410 و ترانزیستور فرکانس بالا و خازن 104 آبی رنگ هستندکه در اثر خرابی اون قدرت سیگنال رانخواهید داشت.

     

     

     

    شطرنجی شدن تصویر در صورت فیت بودن 100% دیش که در بعضی مواقع سیر صعودی دارد یعنی اول خوب است پس از اندکی کار بطور شدید شطرنجی میشودیا ایراد از لحیم سردی cpu یا فلاش یا رم است و اگر اونها رو چک کردید و درست بود این مشکل که اکثرا در رسیورهای قدیمی زیاد پیش می آید و اشکال 85% ازتیونر رسیور است که در بعضی مواقع قابل تعمیر است ( در مقاله تعمیر تیونر به همراه عکس توضیح داده ام) و بعضی مواقع کمپلت تیونر باید تعویض شود.

    در برخی مواردکه تصویر را بسیار خوب داریم ولی نمودار شاخص سیگنال عکس العملی در مقابل سیگنال ندارد که میتواند که باز هم از تیونر باشد.

     

    تک پولاریزه شدن دستگاه به شرط سالم بودن LNB یعنی مثلا فقط VERTICAL جواب دهد و HOR را جواب ندهد یا بالعکس که به راحتی با یک اهمتر میتوانید هر دو را تست VOLTAG کنید.

     

     

    اگر , هم 14 ولت را نشان داد و هم 18 ولت دستگاه سالم است در غیر این صورت مشکل از سوئیچ سوئیچ تیونر است و یا آِی سی کنترل (lm317) VOLTAG و یا خروجی 14 یا 18 ولت پاوریا همان منبع تغذیه .

    سوئیچر به هیچ وجه جواب نمی دهد که میتواند مشکل از تولید فرکانس 22 کیلوهرتز رسیور باشد.

     

    نکته : برای جلوگیری از سوختن یا خرابی تیونر دستگاه حتما سعی کنید اتصال بین مغزی و رشته ای کابل پیش نیاید و در هنگام LOOP کردن با یک رسیور آنالوگ 2 دستگاه
    همزمان روشن و در حال کار نباشند چون در تعدادی کمی از رسیورها مدار محافظ وجود ندارد و سبب خرابی تیونر میشود.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تیونر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تیونر, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تیونر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تیونر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تیونر, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تیونر, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تیونر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تیونر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تیونر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تیونر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت