تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 15806
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها

    یکی از ابتدایی‌ترین کارها در یک شبکه، اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ها است. البته انواع مختلفی از سرورهای DHCP این کار را انجام می‌دهند. با این حال شما می‌توانید ویندوز ۲۰۰۳ سرور را به عنوان DHCP نیز تنظیم کنید.

    در این مقاله نحوه انجام این کار را آموزش خواهیم داد. سال‌ها پیش برای شرکتی کار می‌کردم که سیاست‌های عجیبی داشت. یکی از سیاست‌های موجود در هنگام حضور من در آنجا این بود که همه کامپیوترها باید یک IP ثابت (Static) داشته باشند. استفاده از سرورهای DHCP نیز به دلا‌یل امنیتی ممنوع بود. نتیجه همه این سیاست‌ها، کابوس نگهداری و تعمیر بود.

    واضح است که تعدادی از سرورها باید از IP ثابت استفاده نمایند. اما بسیار معمول است که در یک شبکه، کلا‌ینت‌ها از IP های دینامیک استفاده کنند. در یک نگاه کلی، استفاده از IP ثابت برای کلا‌ینت‌ها فقط در شبکه‌های کوچک عملی است. متأسفانه، شبکه‌‌ای که من از آن صحبت کردم، همه‌چیز بود؛ غیر از کوچک بودن! این شبکه ۲۵هزار ایستگاه کاری داشت!

    وضعیت شبکه‌ای که گفتم، به چند دلیل وحشتناک بود. برای مبتدی‌ها، هنگامی که یک هارد دیسک دچار مشکل ‌می‌شد، باید قبل از راه‌اندازی ویندوز، یک نفر، IP اختصاص یافته به آن کامپیوتر را تشخیص می‌داد. به راحتی می‌توانید تصور کنید که پیدا کردن IP مذکور بین ۲۵ هزار IP موجود، چه کار دشواری بود.

    هیچ فهرست جامعی از IP های اختصاص یافته وجود نداشت. هر ساختمان، بلوک IP مربوط به خود را مدیریت می‌کرد و بدتر از همه آن‌که، هیچ استانداردی برای مدیریت آدرس‌ها، موجود نبود. گاه‌گاهی شخصی آدرس یک IP را واردمی‌کرد که با IP شخص دیگری تداخل داشت و این مسئله باعث می‌شد شخص دیگر نیز نتواند از شبکه استفاده ‌نماید. این داستان نشان می‌دهد، استفاده از IP دینامیک در شبکه ایده خوبی است. خوشبختانه، تنظیم کردن ویندوز ۲۰۰۳ سرور به عنوان یک DHCP کار بسیار آسانی است.

    در بسیاری از موارد یک سرور DHCP بار بسیار کمی را به سرورهای شما تحمیل می‌کند. از این جهت به جای آن‌که آن را در یک سرور اختصاصی نصب کنید، می‌توانید در سرورهای موجود خود DHCP را نیز نصب کنید.

    اکنون به بررسی نحوه نصب و تنظیم سرویس DHCP در ویندوز ۲۰۰۳ سرور و توضیح نکاتی در مورد تنظیمات DHCP می‌پردازیم.

    ● جلوگیری از تداخل آدرس‌های IP

    همان‌طور که در ادامه خواهید دید، اکتیودایرکتوری برای جلوگیری از قرارگیری DHCPهای مخفی در شبکه شما کاربرد دارد. ایده این عمل آن است که شما نمی‌خواهید سرورهای تأیید نشده که به اختصاص IP به کامپیوترهای شبکه شما می‌پردازند را داشته باشید.

    ولی به هرحال این مکانیسم حفاظتی فقط برای DHCPهایی که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند و با اکتیودایرکتوری ارتباط برقرار می‌کنند، کارساز است. زیرا مایکروسافت DHCP را ابداع نکرده، بنابراین سرورهای DHCP فقط مختص شبکه‌های ویندوزی نیستند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اختصاص دادن آدرس IP به کلا‌ینت‌ ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت