تحقیق مقاله رایگان اکسیژن

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 15900
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زمین شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اکسیژن

    زمین، ‪ ۱۰۰میلیون سال زودتر از آنچه تصور می‌شد اولین "نفس" را کشیده‌است

    بر اساس مطالعاتی که به تازگی انجام شده، پیدایش اکسیژن بر روی زمین ‪ ۵۰تا ‪ ۱۰۰میلیون سال زودتر از زمانی بوده است که پیش از این تصور می‌شد و با توجه به این امر می‌توان چنین برداشت کرد که سیاره ما و حیات بر روی آن تقریبا همزمان بوجود آمده‌اند.

    به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، دانشمندان با آزمایش سنگ‌هایی که قدمت آنها به ‪ ۲/۵میلیارد سال پیش بازمی‌گردد اعلام کردند شواهدی کشف کرده‌اند که یکی از حوادث مهم را در تاریخ طبیعت زمین یعنی پیدایش اکسیژن حیات بخش به عنوان بخش مهم اتمسفر، روشن می‌کند.

    از تجزیه و تحلیل شیمیایی از سنگ رسوبی نخستین که در غرب استرالیا کشف شده، چنین برمی‌آید که احتمالا ‪ ۵۰تا ‪ ۱۰۰میلیون سال پیش از واقعه به اصطلاح "حادثه بزرگ اکسیداسیون" که نشانگر افزایش چشمگیری در سطوح اکسیژن سراسر جهان است، یک "نسیم" اکسیژن در اتمسفر دمیده شد.

    قدمت این سنگ که از اعماق زیرزمین کشف شده است به حدود ‪ ۲/۵میلیارد سال پیش بازمی‌گردد و حاوی موادی است که میلیاردها سال تحت تماس با اتمسفر نبوده است.

    سنگ‌های رسوبی می‌توانند سندی برای نشان دادن اکسیداسیون و سایر واکنش‌های شیمیایی باشند که همزمان با تشکیل این سنگ‌ها روی داده است.

    دانشمندان معتقدند، این اکسیژن از طریق فتوسنتز تعدادی ارگانیسم‌های ساده که در آن زمان بر روی زمین زندگی می‌کردند تولید شده است. وجود اکسیژن برای بیشتر اشکال حیات بر روی زمین حیاتی و مهم است.

    "ایریل آنبار" یکی از محققان از "دانشگاه ایالتی آریزونا" گفت، زندگی انسان در جهانی که در اتمسفر آن مقدار زیادی اکسیژن نباشد، ممکن نبود.

    برخی دانشمندان استدلال می‌آورند که تحول ناگهانی ارگانیسم‌هایی که از طریق فتوسنتز اکسیژن تولید می‌کنند "حادثه بزرگ اکسیداسیون" را به وجود آورده است.

    اما یافته‌های جدید نشان می‌دهند که تکامل ارگانیسم‌های تولیدکننده اکسیژن زودتر روی داده است و تراکم اکسیژن در اتمسفر زمین تدریجی بوده است.

    مطالعه این محققان در مجله "ساینس " منتشر شده است.

    "روبرت کریاسر" یک زمین شناس از "دانشگاه آلبرتا" در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیق آنها نشان می‌دهد که ارگانیسم‌های تولیدکننده اکسیژن چند میلیون سال قبل از حادثه بزرگ اکسیداسیون وجود داشتند و سپس احتمالا "مرحله مهمی" فرا رسید که حادثه بزرگ اکسیداسیون را آغاز کرد.

    امروزه اکسیژن حدود ‪ ۲۱درصد از اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهد اما همیشه به این صورت نبوده است.

    زمین حدود ‪ ۴/۵میلیارد سال سن دارد. در حدود نیمه اول پیدایش این سیاره به جز از ترکیب اکسیژن با هیدروژن در آب یا با سیلیکون و سایر عناصر در سنگ‌ها، تقریبا اکسیژنی در محیط وجود نداشت.

    سپس در جریان این دوره مهم، پیدایش اکسیژن در اتمسفر و اقیانوس‌ها آغاز شد. اما بازهم اکسیژن کمتر از ‪ ۱درصد از اتمسفر را تشکیل می‌داد.

    انبار افزود، میلیاردها سال یا زمان بیشتری طول کشید که اکسیژن به سطح امروزی رسید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اکسیژن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اکسیژن, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اکسیژن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اکسیژن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اکسیژن, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اکسیژن, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اکسیژن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اکسیژن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اکسیژن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اکسیژن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت