تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 15978
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن

    مورچه

    « تا اینکه وقتی (سلیمان و سپاهیان وی) به دره مورچه ها رسیدند مورچه ای گفت: مورچه ها! داخل خانه های خود شوید تا سلیمان و سپاه وی شما را له نکنند؛ آنها له شدن شما را احساس نمی کنند».

    نکته آیه: مورچه ها با هم صحبت می کنند:

    مورچه ها از جمله با مواد بودار شیمیائی با هم صحبت می کنند.

    زنبور عسل

    «و خدا به زنبورعسل وحی نمود که: از کوهها، درختان و از کندوهائی که مردم درست می کنند برای خود آشیانه بگیر. بعد ازهر ثمری بخور و بعد (در بازگشت) مسیرهای مشخص شده پروردگار خود را دنبال کن (یا مسیرهای ساده شده پروردگار خود را دنبال کن). از شکمهای آن نوشیدنی با رنگهای گوناگون در می آید و در آن مداوائی برای مردم وجود دارد. در این رابطه برای افراد اندیشمند نشانه ای وجود دارد».

     («ذللاً» جمع ذلول است و از جمله به معنی: ساده، آسان، رام، بی درد سر و بی زحمت است. اگر در آیه «حال» برای «نحل (زنبور)» باشد، معنی جمله آن این می شود که: زنبور از مسیری پیروی کند که برای وی مشخص شده. و اگر «ذللاً» حال برای سُبُل باشد، در آنصورت جمله به این معنی می شود که: مسیر بازگشت زنبور آسان و بی زحمت شده است. و هر دو حالت آن درست است).

    خانه عنکبوت

    « کسانیکه بجای خدا دیگران را ولی خود می کنند مانند عنکبوت می مانند که خانه ای ساخت. براستی سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است، اگر می دانستند».

    «اولیاء» جمع ولی است و ولی بمعنی فاعلی و مفعولی می آید بمعنی: کسیکه کسی را نزدیکترین فرد به خود میکند یا نزدیکترین فرد بوی میشود (برای طرح مسائل زندگی خود با وی یا تکیه نمودن بر وی و غیره).

    نکات آیه:

    1 آیه می گوید "اتخذت بیتاً: خانه ای ساخت". "اتخذت بیتاً" صیغه ندرت نامیده می شود و انجام گهگاهی کاری را بیان می کند. و این به این معنی است که عنکبوت بطور گهگاهی برای خود خانه می سازد. پژوهشهائی که در زندگی عنکبوت شده نیز نشان می دهد که عنکبوت اغلب در سفر است و بطور گهگاهی برای خود خانه می سازد.

    2 واژه "وَهن" بمعنی سست ضد "صلابت" بمعنی سفت و سخت میباشد. آیه می گوید خانه عنکبوت سست ترین خانه ها است. یعنی اگر مثلاً به آن و به خانه هر موجود دیگری فوت کنیم، خانه عنکبوت کمترین مقاومت را نشان می دهد و از همه خانه ها متزلزل تر و آسیب پذیر تر است. تا امروز انسان خانه ای سست تر از خانه عنکبوت نمیشناسد. اگر روزی خانه ای سست تر از آن پیدا بشود قرآن میسوزد. کسیکه در قرن ششم میلادی (بیش 1400 سال پیش) دینی را از خود در میآورد و همه دنیا را نگشته و خانه های همه حیوانات و حشرات و غیره را ندیده و نمی شناسد، هیچگاه نمی آید همه دین خود را در این موضوع مایه بگذارد. روشن است که فقط خداوند می تواند چنین مسائلی را با تأکید مطرح کند. (حرف« اِنَّ » حرف تأکید است).

    3 نکته دیگر در آیه "وجه التشابه بین خانه سازی عنکبوت و کسانیکه بجای خدا دیگران را ولی خود میکنند" می باشد. و آن اینست که عنکبوت از ماده شیمیائی بسیار قوی خود سست ترین خانه ها درست میکند، کسانیکه بجای خدا دیگران را ولی خود می کنند نیز دنبال قویترینها هستند و قویترینها را دارند، و با قوی ترینها سست ترین حکومتها و روابط و مناسبات ها و مکاتب را درست می کنند. مانند آنچه بنام اردوگاه شرق شناخته می شد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان زنبور عسل و مورچه و عنکبوت در قرآن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت