تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی)

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 16199
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی صنایع غذایی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی)

    دو گونه شربت ایرانی

    شربت گونه‌ ای آشامیدنی است که با پایه آب و ترکیب افزودنی‌های دیگر ساخته می‌شود. ساده‌ترین نوع شربت آبی است که در آن قند را حل می‌کنند.

    انواع شربت

    شربت ایرانی از مخلوط کردن آب، شکر و طعم دهنده ساخته می‌شود. طعم‌دهنده‌ها طیف گوناگونی از میوه‌ها و آب میوه‌ها را تشکیل می‌دهند. علاوه بر میوه‌ها و آب میوه‌ها، گیاهان و گل‌ها را نیز با جوشاندن همراه با شیرین کننده به شربت تبدیل می‌کنند. گاهی نیز به شربت تخم گیاهان افزوده می‌شود (مانند شربت خاکشیر).[۳] و شربت تخم شربتی که در مراسم مذهبی سرو می‌شود.

    برخی از این شربت‌ها خواص دارویی نیز دارند و در کتب طب قدیم ذکری از آن‌ها رفته‌است. مانند شربت بیدمشک، شربت بنفشه، شربت هفت بادام، شربت عرق نعناع، شربت کوکنار، شربت نیلوفر، شربت لیموی سفرجلی، شربت گل مکرر، شربت گل گاوزبان، شربت خشخاش.

    امروزه در کارخانجات صنعتی، شربت‌ها از کنستانتره تازه میوه‌جات تهیه شده و پس از پاستوریزه شدن، در ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی به فروش می‌رسند.

    طرز تهیه

    شربت انواع میوه از جوشاندن میوه یا آب آن همراه با شیرین کننده‌ای مانند شکر و یا عسل و قوام آوردن مخلوط به دست می‌آید. برخی از معروف‌ترین شربت‌های میوه عبارتند از شربت غوره، شربت انار، سکنجبین، شربت ریواس، شربت تمر هندی، شربت جو، شربت بابونه، شربت بادام.

    برای آنکه ناخالصی شکر در حین تولید شربت گرفته شده و درنتیجه شربت شفاف‌تر شود، به آن سفیده تخم مرغ اضافه می‌شود. در این حالت سفیده تخم‌مرغ با جذب ناخالصی‌های شکر شربت را شفاف نموده و خود به راحتی از شربت جدا می‌شود.[۶] برای جدا کردن ذرات سفیده تخم مرغ آن را از صافی عبور می‌دهند. برای خوشرنگ شدن شربت معمولاً در ظرف لعابی یا مسین پخته می‌شود.

    پذیرایی

    بیشتر انواع شربت‌ها خنک یا سرد سرو می‌شوند. معمولاً شربت رنگی غلیظ در ته لیوان ریخته شده و آب و یخ به آن اضافه می‌شود و قاشقی در شربت قرار داده می‌شود تا در موقع نوشیدن هم زده شود.

    شربت خاکشیر و تخم شربتی (خرفه)

    آموزش چند غذا برای افطار رو دوست عزیزی  ازم خواسته بودند.(البته غذاهای افطاری رو من قبلا داشتم .اگه به آرشیو مراجعه شود در قسمت سفره افطاری چند نمونه را دارم.امسال هم چند نوع سوپ وآش هم داشتم اما  با این گرمای هوا فکر نکنم کسی تو افطار سراغ آش های داغ بره.تنها چیزی که می چسبه یه لیوان شربت خنک سنتی و خونگیه.البته یه نیم ساعتی بعد از افطار.یا نون پنیر سبزی /شله زرد/ فرنی خنک /هندوانه و خربزه یه ظرف پر از انگور و انجیر کاملا عطش رو بر طرف می کنند.)  اما به روی چشم حتما در اسرع وقت می زارم.

    شربت خاکشیر:

    مواد لازم :نیم پیمانه خاکشیر/۱.پ . شیره ی شکر یا شکر/۱ لیتر آب/ گلاب/یخ

    طرز تهیه:سعی کنید خاکشیری رو خریداری کنید  که کاملا تمییز باشه و ریگ کمتری داشته باشه.ابتدا خاکشیر را ریگ شور کرده به این ترتیب توی یه کاسه اب ریخته ۱۵ دقیقه بعد ارام روی سطحش رو دور می ریزیم و داخل پارچ می ریزیم اگر ریگی هم داشته باشد ته کاسه ته نشین می شود. بعد شکر یا شیره شکر +گلاب یا هر عرقی که دوست داشتید را اضافه سپس اب و یخ را می ریزیم و نوش جان می کنید.

    خاکشیر طبیعت گرم و تر دارد و برای سرد مزاجان بهتر است.

     

    شربت خرفه(تخم شربتی):

    مواد لازم:نیم پ.تخم شربتی/۱.پ شکر یا شیره ی شکر یا نبات/گلاب یا عرق نسترن/۱.لیتر آب/یخ

    طرز تهیه :دقیقا مانند خاکشیر است .ابتدا ریگ شور کرده بعد در آب خیسانده تا لعاب بدهد.سپس با شربت شکر و یخ  و گلاب مخلوط و نوش جان نمایید

    .

    خرفه برای رفع عطش بی نظیر است کسانی که مشکل تشنگی دارند نوشیدنی بسیار مناسبی است ولی طبیعت سرد دارد و سرد مزاجان با نبات مصرف نمایند.

    شربت (دارو)

    شربتی برای سرماخوردگی

    شربت، در داروسازی، فرآورده‌ای مایع، تغلیظ‌شده، و حاوی شکر یا مواد جانشین‌شوندهٔ آن است. شربت‌ها از بهترین فرآورده‌های خوراکی بخصوص برای کودکان می‌باشندمانند شربت استامینوفن به خصوص که بلع آنها در مقایسه با قرص‌ها و کپسول برای کودک آسانتر است. در شربت‌ها مزه نامطبوع مواد دارویی به واسطه شیرینی شکر و همچنین چگالی زیاد مایع حس نمی‌شود. با آن که شکر پرمصرف‌ترین شیرین‌کننده در تهیه شربت می‌باشد، اما در مواردی از مواد شیرین کننده دیگری نظیر دکستروز، سوربیتول، گلیسیرین، ساخارین و هیدروکسی اتیل سلولز نیز استفاده می‌شود. علاوه بر شکر سه ماده اول پس از ورود به بدن در نهایت به گلوکز تبدیل می‌شوند (مواد قندزا یا Glucogenic) در حالیکه دو ماده آخر چنین خاصیتی را ندارند. (مواد ناقندزا یا Non Glucogenic).

     

    استفاده از شربت‌های حاوی مواد قندزا برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست. مانند شربت مولتی‌ویتامین.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان شربت (نوشیدنی)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت