تحقیق مقاله بیماری های مشترک

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 16206
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بیماری های مشترک

    بنا م خدا

    بیماریهای مشترک از دو جنبه بهداشت عمومی واقتصادی حائز اهمیت هستند این گروه از بیماریها به عنوان مسئول یک سوم تمامی موارد مرگ ومیر انسانها در امریکای لاتین شناخته شده اند ، مثلاٌ هزینه درمانی هر مورد بروسلوز حاد در بین دامداران حدود دوهزار دلار امریکا وهشتصد دلار برای یکماه بیکاری در نظر گرفته می شود. تخمین هزینه بروسلوز مزمن غیر ممکن است. مثال دیگر بیماری سل گاوی است در جهان حدود 50 میلیون گاو وجود دارد. سل باعث کاهش تولید شیر می شود وظرفیت تولید مثل را کاهش میدهد گوشت لاشه ارزش واقعی خود را از دست میدهدودر گاوداریها ی شیری حداقل 30درصد تولید را کم می کند.

    کارشناسان تخمین می زنند که 70درصد از بیماری های عفونی وانگلی انسان در کشور ناشی از زئونوزها بوده ودر جهان کنونی که جمعیت انسانی با سرعتی غیر فابل کنترل روبه فزونی است نیاز به تامین مواد غذایی شرایط پیچیده ای را بوجود آورده است

     

    گسترش شدید جمعیت دامی ودامداریها

     حمل ونقل وجابجایی وسیع دامها ومواد غذایی که گاهاٌ خارج از کنترل انجام می گیرد

    بروز بیماریهای نوپدید

    عدم رعایت نکات بهداشتی در بسیاری از نقاط دنیا بدلیل فقر و مشکلات مالی

     

    مواردی است که خطر بروز آلودگی در مواد غذایی را افزایش داده وبه تبع آن بروز بیماریهای مشترک وبیماریهای دامی سلامت وبهداشت جامعه انسانی را به مخاطره افکنده  واز طرفی بروز بیماریهای دامی سبب ضررو زیانهای اقتصادی وسیعی به صنعت دامپروری در جهان می شود که می توان به اپیدمی تب برفکی در اروپا ، بیماری جنون گاوی در انگلیس و اخیراٌ انفلوانزای مرغی در نقاط مختلف جهان اشاره کرد و بدلیل انهدام واز بین بردن تعداد زیادی دام وطیور ضرروزیان جبران ناپذیری به صنعت دامپروری وطیور در جهان وارد نموده است.

    براین اساس تدوین استانداردها وکنترل های بهداشتی وسختگیری در اجرای آنها وهمچنین استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده در سمت های مسئول فنی وبهداشتی ونیز کنترل تردد دامها در سطح کشور و جهان از طریق اعمال مقررات،  قرنطینه ای وانتظامی می تواند تا حد زیادی  سلامت وبهداشت جامعه و اقتصاد دامپروری را تضمین نماید. واز بروز بیماریهایی که می تواند جان انسانها را به مخاطره افکند جلوگیری نماید.

    سازمان دامپزشکی به عنوان سازمانی که حفظ وحراست از سرمایه دامی کشور ونیز کنترل بهداشتی تهیه وتولید وتوزیع فرآورده های خام دامی را بر عهده دارد با اعمال مقررات بهداشتی وپیشگیری وهمینطور قرنطینه ای ضمن انجام هماهنگی های لازم با نیروهای انتظامی وقضایی اقدامات لازم را براساس قوانین داخلی کشور وپرونکلهای بین المللی به مرحله اجرا در آورده واز طریق آموزش وترویج ونیز اعمال سختگیریهای قضایی وانتظامی سعی در تامین بهداشت مواد غذایی وکمک به سلامت مردم شریف میهن عزیزمان دارد..

    بطور کلی کارهایی که انجام میدهیم:

     

     

    واکسیناسیون دام ها بر علیه بیماریهای مختلف

    نظارت بهداشتی بر ساخت ومدیریت کشتارگاهها ، مراکز بسته بندی ، کارخانجات خوراک دام وطیور ، مزارع پرورش ماهی ودامداریها

    کنترلهای قرنطینه ای در واردات وصادرات دام وفرآورده های خام دامی ونیز کنترل بهداشتی حمل ونقل دام ومواد غذایی در داخل کشور

    همکاری با سازمانهای منطقه ای بهداشت ودرمان به منظور کنترل بیماریهای مشترک

     

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

    از جمله کارهای شاخصی که در سال گذشته به انجام رسیده:

    1- اجرای طرح مبارزه با بیماری تب برفکی

    2- اجرای طرح بسته بندی گوشت مرغ در سطح استان

     

    1- اجرای طرح مبارزه با بیماری تب برفکی :

    اجرای طرح توسعه عملیات بهداشتی در مناطق عشایری وروستایی:

     

    با تامین اعتبارات ویژه عملیات مبارزه با برخی از بیماریهای اولویت دار وعمده استان که خسارات اقتصادی زیادی به دامداران وارد آمده مانند بیماری تب برفکی ویا بطور اولیه باعث بروز بیماریهای مشترک میگردند مانند بروسلوز وهاری در سطح دامداریهای استان اجرا شد. بر اساس این  طرح عملیات واکسیناسیون در مناطق عشایری وروستایی توسعه یافته بطوریکه با افزایش پوشش ایمنی در دامها آنهارا در مقابل بیماریها مصون نگه میدارد لذا از شیوع وبروز بیماریها جلوگیری بعمل می آید.ضمناٌ در طرح فوق تعداد 795233 راس گوسفند وبز با واکسن رووان RDوتعداد 198877 راس با واکسن رووان FDعلیه بروسلوز واکسینه وتکه برداری شده اند همچنین جمعاٌ تعداد 74529 راس گاو وگوساله با واکسن RB51(FD, RD) واکسینه وتکه برداری شده اند . تعداد 2600 قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری واکسینه وقلاده وشناسنامه جهت سگهای فوق صادر شده است . در صد پیشرفت عملکردفوق نسبت به حجم پیش بینی بشرح ذیل می باشد.

    رووانRD72 در صد          رووان FD63در صد         FDRB51 44 درصد RDRB51   53در صد  واکسیناسیون هاری 87در صد

    جمع هزینه واکسیناسیون در طرح فوق که توسط بخش خصوصی انجام گرفته بالغ بر 1841963450ریال می باشد که  بابت واکسیناسیون وتکه برداری ومبارزه با بیماری هاری بوده است، ضمناٌ مبلغ 633512960 ریال نیز بابت واکسیناسیون فازهای 14و15 تب برفکی هزینه شده که مجموعاٌ   2475476410 ریال در طرح توسعه پرداخت گردیده است . 

    توسعه پوشش عملیات مبارزه با بیماری بروسلوز دامی:

            بیماری بروسلوز از جمله بیماریهای عفونی ومشترک میباشد که در استان بطور بومی در گله های گوسفند ،گاو

    و گاومیش استان شایع بوده وبعضاٌ علاوه بر بروز بیماری در انسانها موجبات خسارات اقتصادی را در دامهای حساس نیز ایجاد می نماید.

    لذا با افزایش پوشش ایمنی بصورت واکسن های دز کامل در دامهای ماده جوان ودز کاهیده در دامهای بالغ با حفظ زنجیره سرد دردامها از بروز بیماری در سطح گله ها کاسته شده  و کاهش ضایعات وتلفات احتمالی از شیوع بیماری در انسانهای مصرف کننده فرآورده های خام دامی یا در تماس با دامهای مبتلا بمیزان قابل توجهی کاسته می گردد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بیماری های مشترک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بیماری های مشترک , مقاله در مورد تحقیق مقاله بیماری های مشترک , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بیماری های مشترک , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بیماری های مشترک , تحقیق درباره تحقیق مقاله بیماری های مشترک , مقاله درباره تحقیق مقاله بیماری های مشترک , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بیماری های مشترک , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بیماری های مشترک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بیماری های مشترک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت