تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 16233
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن

    بسکتبال در ایران :

    سال ورود بسکتبال به کشور ما 1901 میلادی برابر با 1280 هجری شمسی نوشته است . اما آنچه مسلم است اینکه اولین نشانه های ورود بسکتبال به ایران در سالهای 1310و 1311 دیده شده که آن هم توسط کارکنان سفارتانه های خارجی در ایران بوده است .

    در سال 1314 یک مربی ورزش به نام فریدون شریف زاده ورزش بسکتبال را به دانش آموزان دبیرستان البرز تهران معرفی و پایه گزاری کرد و کم کم دیگر مربیان ورزش به گسترش و آموزش این رشته پرداختند .  در سال 1324 فدراسیون بسکتبال ایران تشکیل شد و نخستین حضور بسکتبال ایران در میدانهای بین المللی در بازیهای المپیک لندن 1948 بود . از میان بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال ایران می توان این نامها را بر شمرد :

    کامبیز مخبری ، حسین سرودی ، مسعود ماهتابانی ، نادر کاشانی ، سروش نگهبان ، امیر ایلیاوی ، مجید

     توفیق ، مظفر بنی هاشمی .  

    در این رشته کدام قسمت های بدن بیشتر دچار آسیب می شوند؟

    در کل ، مچ پا و زانو بیشترین احتمال آسیب دیدگی را دارا یم باشند . به ترتیب قسمت های زیر هم مستعد صدمه هستند: دست مچج ساعد سر صورت ، گردن ، پشت ، لگن ، زانو ، شانه و آرنج ، آسیب زانو و 50% کل صدمات ناشی از ورزش بسکتبال را شامل می شود . طبیعت این رشته که براساس دویدن ، حرکات جانبی ، پرش ، تغییر مسیر های ناگهانی و تغییر سرعت دویدن است ، سبب مستعد شدن رباطها و استخوانها به اسیب می شود.

    بهترین زمان برگشت به مسابقه پس از پیچ خوردگی مچ پا چه زمانی است ؟

    این فاصله زماتی وابسته به شدت آسیبب و سرعت برخورد و انجام مراقبت مناسب از آن است عواملی که بیشتر از همه تعیین کننده توانایی برگشت به مسابقه هستند باید تتضمین کننده حرکات بدون درد تدر تمام جهتات مفصل ، عملکرد قدرتی کافی ، بازگشت حس  درک موقعیت مفصل و فقدان درد باشند انجام حرکات طبیعی مفصل وابستگی تام به شروع زو درس حرکات فاقد درد تو تمرین های کششی دارد تا احتمال ایجاد محدودیت حرکتی در اثر عدم استفاده از مفصل را  از بین ببرد ، عملکرد قدرتی کافی با توانایی انجام فعالیتهای حرکت مختلف ( مثل حرکات جانبی ، دویدن و …) تعریف میشود. تاگر ورزشکار صدمه دیده علیرغم درد به مسابقه ادامه دهد ، احتمالا و خیم تر شدن صدمه و اضافه شدنه آسیب های دیگر را بالا تیم برد ، اگر چه تا حدد 6 هفته ، وجود تورم و ناراحتی در مفصل انتظار می رود که با کمک استفاده از یخ ، فشار و بالا نگهداشتن عضو رفع خواهد تشد.

    چگونه می توان احتمال بروز پیچ خوردگی در مچ پا ویا عود آن ار کاهش داد؟

    هم عوامل درونی و هم بیرونی در این قضیه دخالت دارند :

    الف - عوامل درونی : آمادگی های پیش از فصل که به تقویت و کشش عضلات قسمت پایین پا بپردازند و سبب ثبات مفصل مچ پا گردن مسلم ناست که تصحیح صدمات قبلی هم اهمیت بسزایی دارند که در این راه از برتامه های بازتوانی استفاده می شود.

    ب - عوامل خارجی : استفاده از وسایل کمک ارتوپدبی در جهت تثبیت و حمایت تثبیت و حمایت مفصل را شامل می شود. یک عامل مه مرد پیشگیری از اسیب مچ پا، توجه به تمرین در زمین مسطح و خشک میباشد.

    مایا جهیدن و پرش ها مکرر در بسکتبال لیستها قادر به صدمه رساندن به آنها است ؟ در این صورت عوامل دخیل و مکانیسم ایجاد آن را توضیح دهید.

    بله، اصطلاح Jumper's Knee‌ به همین معناست و در حقیقت آسیب ناشی از استفاده مکرر و بیش از حد زانو است که با به کارگیری مکانیسم راست کننده زانو، سبب درگیری بافت نرم زانو هم می شود. این آسیب اصولا تاندون کشکک را در گیر می کند، که محل درگیری یا در قطب تحتانی آن و یا در محل اتصال به تکمه استخوان درشت نی میباشد ، ترومای جزیی و مکرر که در اثر جهیدن های مکرر به فیبر های تاندنی وارد یمشود، آغاز گر واکنشی التهابی است که سبب درد و حساسیت می گردد.

    از عوامل دخیل درایجاد آن می توان به ضعف عضله Vastus medialis obliqus‌ در مقایسه با Vaastus Lasteralis‌ ، کاهش قابلیت انعطاف عضله هامسترینگ ، ضعف عضلات خم کننده مچ پا به عقب (Dorsiflexors) و انحراف زانوها به طرف خارج اشاره کرد 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بسکتبال و آسیب های آن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت