تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 16268
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: اقیانوس - قاره - کره زمین
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین

    آفریقا از نظر وسعت در مقام دوم قرار دارد . قاره های دیگر به ترتیب وسعت عبارتند از آمریکای شمالی ، آمریکای جنوبی ،قطب جنوب ،اروپا و اقیانوسیه است .

    قاره ها چه ویژگی هایی دارند ؟

    قاره ها همه ی خشکی های سطح زمین را در بر می گیرند. این خشکی های بزرگ دشت ها و کوهستان ها، بیابان ها و دریاچه ها را در خود جای داده اند.

    مردم شهرها را در قاره ها می سازند تقریباً  تمام مردم زمین روی قاره ها زندگی می کنند. بیشتر مردم در آسیا و بقیه در دیگر قاره های سطح زمین جمع شده اند .

    حاشیه ی یک قاره در ارتباط مستقیم با اقیانوس است . لبه ی قاره می تواند هم صاف و هموار ، و از یک ساحل شنی تشکیل شده باشد، و هم می تواند به صورت صخره ای و پرشیب باشد . لبه ی قاره ها به سمت پایین و زیر دریا سرازیر می شوند

    قاره ها چگونه پدید آمده اند؟

    زمین شناسان معتقدند که میلیون ها سال پیش زمین تنها از یک قاره تشکیل شده بود  آنان نام این قاره عظیم را «پانگه آ» گذارده اند. پانگه آدرحدود200000000 سال پیش به دو قاره تقسیم شد. زمین شناسان نام های «گندووانا» و «لورازیا» را برای این دو قاره برگزیدند.

    قاره ها چگونه حرکت می کنند ؟

    قاره ها به خاطر این که از صفحات بزرگ تشکیل شده اند،می توانند حرکت کنند. این صفحات به اطراف خود حرکت می کنند .

    قاره ها روی این صفحات واقع شده اند. این صفحات روی لایه ای از مواد سنگی مذاب و داغ حرکت می کنند.

    در برخی از مکان ها صفحات دچار شکستگی می شوند، در بعضی جاها این صفحات از هم دور می شوند . یکی از مکان هایی که جدا شدگی صفحات اتفاق می افتد درکف اقیانوس اطلس واقع شده است . سنگ های داغ مذاب در شکستگی کف اقیانوس به آرامی به سمت بالا حرکت می کنند، هنگام خروج این سنگ های داغ، سرد شده و سخت می گردد، در این صورت کف دریایی جدیدی رابه وجود می آورد .به خاطر این که بستر جدیدی در کف دریا اضافه می شود، اقیانوس اطلس وسیع تر می گردد. در نتیجه ی این فرایند است که اروپا و آمریکا به آرامی از هم دور می شوند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان قاره های کره زمین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت