تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 16332
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ

    ● نام بازی: شیر و پلنگ

    ● نام محلی: شیر و پلنگ

    ● اهداف کلی: بهبود عکس العمل، انعطاف پذیری، هماهنگی اعصاب و اعضای بدن

    ● اهداف جزئی: دقت و هوشیاری، تقویت نیروی جسمانی

    ● تعداد بازیکن: 10 الی 15 نفر

    ● سن بازیکنان: 9 الی 15 ساله

    ● ابزار لازم: توپ تنیس، گچ، کاغذ و قلم

    ● محوطه بازی: زمینی به ابعاد 15 × 15 متر

    ● شرح بازی: ابتدا کودکان، در محوطه ی بازی جمع می شوند و یکی را به عنوان راهنما، انتخاب می کنند. راهنما، روی کاغذ اسامی بازیکنان را یادداشت و سپس به طور مخفی برای هر یک از آنها نام حیوانی را عنوان می کند (مانند: شیر، پلنگ، عقاب، ببر، ...) و روبروی اسمشان می نویسد. به طوری که هر یک فقط نام خود را بداند.

    سپس در قسمتی از محوطه بازی دایره ای به شعاع یک متر رسم و توپ تنیس را در مرکز آن قرار می دهد. با فرمان راهنما، بازیکنان در محیط دایره با فواصل یکسان قرار می گیرند و حواسشان را جمع می کنند راهنما، عنوان یکی از آنها را با صدای بلند می گوید. مثلاً عقاب

    فردی که نامش عقاب است، بایستی سریعاً توپ داخل دایره را بردارد و بازیکنان را نشانه گیری کند تا توپ به یکی از آنها اصابت کند و آنها نیز باید با سرعت تمام خود را از منطقه ی دایره دور کنند و با جای خالی دادن ها سعی نمایند تا توپ به آنها اصابت نکند.

    اگر توپ پرتاب شده ی او، به هیچ یک از بازیکنان، اصابت نکند، یک امتیاز منفی می گیرد. ولی اگر بتواند یکی را هدف قرار دهد، یک امتیاز مثبت کسب می کند و بالعکس برای بازیکنی که مورد هدف قرار گرفته، یک امتیاز منفی منظور می گردد.

    و شخص راهنما، همه ی این امتیازات را در برگ اسامی و عناوین یادداشت می کند و با فرمانی دیگر، دوباره همه ی بچه ها، روی محیط دایره با فواصل یکسان می ایستند و ...

    راهنما با صدای بلند، مثلاً: شیر

    و بازی با همان ترتیب اجرا می شود و تا دوست دارند و یا وقت تمام نشده می توانند ادامه دهند.

    در خاتمه او، برنده ی اصلی بازی را اعلام می کند و ضمناً بازیکنانی که امتیاز منفی دارند، آنهایی را که امتیاز مثبت دارند، به عنوان جریمه روی کول خود گرفته و یک بار میدان بازی را دور می زنند.

    ● نتیجه بازی: کودکان ضمن دستیابی به اهداف یاد شده، نوعی انعطاف حرکتی و رفتاری در آنها پدید می آید. این بازی همچون تمامی بازیهای تحرکی ضامن سلامتی و تقویت قلب آنهاست.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بازی شیر و پلنگ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت