تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 16376
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی

    سهم صندوق حمایت‌ در افزایش تولیدات کشاورزی‌

     

     یکی از عوامل تأثیرگذار برفعالیت‌های اقتصادی و رشد ارزش افزوده و توسعه کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی، عامل سرمایه و تجمیع آن در بخش کشاورزی می‌باشد و سرمایه گذاری به عنوان پیش‌زمینه توسعه و موتور محرکه اصلی رشد اقتصادی بخش کشاورزی قلمداد می‌شود.‌
     
    بررسی روند تحولات بخش کشاورزی طی سه دهه گذشته‌ نشان می‌دهد که این بخش تحولات ساختاری متفاوتی را پشت‌سر گذاشته و هم‌اکنون نیز با مسائل مختلف و پیچیده‌ای از جمله تخریب منابع پایه، ناکافی بودن فناوری و تکنولوژی‌های نوین، ساختار نامناسب نظام‌های بهره‌برداری و نظام بهره‌وری عوامل تولید، کمبود زیرساخت‌های فرآوری محصولات، نابسامانی بازار محصولات کشاورزی و همچنین کمبود بازار مالی و بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری روبروست. در این میان سرمایه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تولید محصولات بخش کشاورزی و عنصر کلیدی رشد و توسعه این بخش است.
     
    این عامل نقش به سزایی در افزایش سطح کمّی و کیفی تولید و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و در نتیجه افزایش بهره‌وری سایر عوامل تولید دارد. لذا به منظور افزایش نرخ سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و افزایش درآمد سرانه و تولید ناخالص ملی و همچنین تثبیت و توسعه اشتغال و کاهش فاصله درآمدی بین اقشار روستایی و شهری، متناسب با اهداف و الزامات سند چشم‌انداز توسعه کشور، در چهارچوب سیاست‌های کلی برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، رویکرد فرهنگ سازی استفاده از منابع داخلی و خارجی برای توسعه تولیدات داخلی و افزایش تولید و صادرات به منظور تحقق رشد اقتصادی پیوسته و با ثبات و پرشتاب و تعامل فعال با اقتصاد جهانی و همچنین توسعه روستاها، تأمین منابع سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بخش کشاورزی و حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش الزامی است.
     
    براین اساس تشکیل صندوق‌های غیردولتی با مشارکت تشکل‌های غیردولتی بخش کشاورزی (به استناد ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی و مصوبه هیأت وزیران مبنی برتشکیل صندوق‌های غیردولتی با حداقل 51 درصد سهام بخش خصوصی و حداکثر 49 درصد سهم بخش‌های مختلف بخش کشاورزی، زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، مرتع و صنایع و دولتی) به عنوان یکی از راهکارهای بهبود و توسعه سرمایه‌گذاری در زیربخش خدمات، هدف قانون‌گذار بوده است. تجربه تشکیل صندوق‌های غیردولتی به عنوان نهادی مالی و اعتباری در تأمین منابع مالی بخش کشاورزی یکی از مهمترین راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری مطرح بوده است. در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در شکل‌گیری قانونی صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی توسط شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، با حضور و مشارکت بسیار جدی تشکل‌های بخش خصوصی از جمله اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولیدی در بخش‌های مختلف بخش کشاورزی صورت گرفته است.‌
     
    مهمترین ویژگی‌های صندوق‌های غیردولتی حاکمیت تولیدکنندگان، بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزی در نظام مدیریت و برنامه‌ریزی صندوق‌ها و حضور فعال و مؤثر تشکل‌ها در فرآیند برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های دولت در سطح مناطق و سطح ملی که موجب هدایت، حمایت، تقویت، ‌توسعه و تثبیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.
     
    شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از طرف دولت به عنوان سیاستگذار و حمایت‌کننده فنی و پشتیبانی مالی و اعتباری در کنار تولیدکنندگان آینده امیدبخشی را برای توسعه بخش کشاورزی نوید می‌دهد. صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی یک نهاد غیردولتی هستند که می‌توانند به عنوان بستر توسعه بخش کشاورزی در اجرای تصدی‌گری، بازوان توانمند وزارت جهادکشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی و اجرای اصل 44 قانون اساسی باشند.
     
    حدود عملیات و فعالیتهای صندوق غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی عبارت است از:
     
    تضمین متقاضیان سرمایه‌گذاری برای دریافت اعتبار از بانک‌ها و سایر شرکتها و مؤسسات داخلی.
     
    دریافت کمکهای مالی اعتباری و هرگونه تسهیلات از دولت بانکها و سایر شرکت‌ها و مؤسسات داخلی و خارجی.
     
    حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی در مواجه با موقعیت‌های بحرانی.
     
    جذب مستمر منابع مالی تولیدکنندگان به منظور افزایش سرمایه.تأمین نقدینگی جهت ایجاد بازارهای عرضه مستقیم تولیدات نهایی به منظور ایجاد ثبات قیمتها و تنظیم بازار.
     
    تأمین نقدینگی به منظور تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی و افزایش بهره‌وری.
     
     
     
    بازاریابی به منظور عرضه محصولات در بازارهای هدف (داخلی و خارجی)
     
    مشارکت در تهیه و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی.
     
    اعطای تسهیلات و انجام حمایتهای مالی به تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی.
     
    سایر عملیات و فعالیتهای مجاز مرتبط با حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی.
     
    با ایجاد صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی می‌توان به اهداف زیر دست یافت:
     
    پرداخت سریع و آسان تسهیلات ارزان‌قیمت به تشکل‌های تولیدکنندگان با کمترین پیچیدگی و صرف وقت.
     
    رفع بخشی از معضل تولیدکنندگان در زمینه ارائه وثائق و تضمین‌های مالی از طریق پرداخت تسهیلات به صورت تضامنی و مبادله تفاهم با بانک کشاورزی.
     
    تأمین بخشی از نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان با قیمت مناسب بصورت نسیه، که باعث شده است تا حدود 510 درصد ارزانتر از خرید نسیه به دست تولیدکننده برسد.‌
     
    تأمین مالی به منظور خرید تضمینی بخشی از محصولات کشاورزی.ایجاد وفاق، ‌همدلی و انسجام بین تشکل‌های تولیدکنندگان بخش کشاورزی.ایجاد باور و اطمینان در تولیدکنندگان نسبت به صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی مبنی برتوانایی انجام خدمات اجرایی و اعتباری مورد نیاز بخش توسط بخش غیردولتی.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان صندوق توسعه کشاورزی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت