تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 16377
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر

     

     
    Virus :

     

    به برنامه یا قطعه ای کد گفته می شود که پس از اجرا در سیستم کپی هایی از خودش را به فایلهای مورد نظر اضافه کرده و آنها را آلوده می کند و بسته به نوع آن اعمال مختلفی را از ظاهر شدن پیغامی خاص در صفحه تا رساندن آسیبهای بسیار جدی به سیستم انجام می دهد. ویروسها این قابلیت را دارند که خود را تکثیر کنند. حتی ویروس ساده ای که اقدام به تولید کپی از خود در سیستم میکند می تواند خطر آفرین باشد چون برای این کار از منابع سیستم بهره می گیرد و ممکن یاعث ایجاد وقفه در سیستم شود. ویروسهای خطرناکتر قابلیت انتشار در شبکه ها و عبور از سیستمهای امنیتی را دارند. Micro Virus ها نوع خاصی از ویروسها هستند که به جای آلوده کردن فایلهای اجرایی یا بوت سکتور، Document های Word را آلوده می کنند.
    Worm :

     

    کرم را می توان نوع خاصی از ویروس دانست که برای انتشار از طریق شبکه طراحی شده اند. کرمها معمولا از طریق ایمیل یا برنامه های اشتراک گذاری فایلها ( p2p ) منتشر می شوند. کرمها ضمن آلوده کردن کامپیوتری که در آن قرار دارد از طریق Contact های موجود در آن برای تمامی آنها ارسال می شود و با عناوین فریبنده گیرنده را به گشودن فایل الحاقی ترغیب می کند. کرمها بدلیل ارسال به کاربران بسیار زیاد در زمان کم، ترافیک شبکه را بسیار بالا برده و باعث کند شدن فعالیت Mail Server ها می شود.
    Dropper :

     

    همچنین با نامهای Virus Dropper و Dropper Program شناخته می شود. برنامه ای است که پس از اجرا یک ویروس اسب تروا یا یک کرم را درون کامپوتر شما بارگذاری می کند. Dropper خود یک ویروس نیست و خواص ویروس نظیر تکثیر شدن را ندارد. شاید بیشتر بتوان آنرا شبیه اسب تروا دانست که حاوی کدهای مخرب است و توسط برنامه های ویروس یاب قابل شناسایی نیست خوشبختانه استفاده از Dropper ها غیر متداول است وگرنه مطمئنا مشکلات بزرگی را باعث می شدند.
    Spyware :

     

    نام دیگر آن Ad-Aware است. Spyware به هر برنامه ای که به جمع آوری اطلاعات شخصی افراد هنگام اتصال به اینترنت می پردازد اطلاق می شود.  Spywareها معمولا جزئی پنهانی درون برنامه های رایگان و یا برنامه هایی با مدت استفاده محدود ( Freeware Or Shareware )  هستند که می توان آنها را از اینترنت دانلود کرد.  Spywareها پس از نصب به Monitor کردن فعالیتهای شما در اینترنت می پردازند و اطلاعات کسب شده را در پس زمینه ارتباط اینترنتی شما برای نویسندگانش می فرستد.  Spywareها قابلیت جمع آوری اطلاعات در مورد آدرسهای ایمیل، شماره کارتهای اعتباری و حتی پسوردهای شما را دارند.  Spyware  را می توان شبیه اسب تروا دانست چون در هر دو مورد شما هنگام نصب یک برنامه این برنامه ها را نیز ناخواسته در سیستمتان نصب می کنید. یکی از روشهای معمول قربانی شدن نصب برنامه هایی است که برای تبادل فایل ها در اینترنت وجود دارد ( این برنامه ها peer-to-peer نامیده می شوند نظیر  Kaaza  ). نکته دردناکتر در مورد  Spywar ها اینست که این برنامه ها چون برای فعالیت از منابع سیستم شما استفاده می کنند ممکن است باعث ناپایداری سیستم و یا حتی Crash  بشود. همچنین این برنامه ها از پهنای باند اتصال اینترنتی شما می کاهند.( بدلیل استفاده از اتصال اینترنتی برای ارسال اطلاعات به سرقت رفته ) چون  Spywareها برنامه های اجرایی مستقلی هستند قابلیت های دیگری از جمله Monitor کردن کلید های فشرده شده کیبورد، گشتن بدنبال فایل یا برنامه ای خاص در سیستم، نصب Spyware های دیگر خواندن Cookie ها و تغییر صفحه وب پیش فرض را دارند. Licensing Agreement ها که قبل از نصب اکثر برنامه ها باید با مفاد آن موافقت کنید ممکن است در مورد نصب Spyware توسط برنامه مورد نظر به شما هشدار دهد ( البته در جایی که کمترین احتمال دیده شدن را دارد ) ولی از آنجا که هیچکس تمایلی به خواندن متن طولانی Licensing Agreement را ندارد Spywareها را با موافقت خودتان در سیستم نصب می کنید.
    Trojan Horse :

     

    برنامه ایست مخرب که ظاهرعادی و بی آزاری دارد. این برنامه پس از اجرا در کامپیوتر هدف،‌ اختیار کامل آنرا بدست نفوذ گران می دهد و به آنها اجازه انجام هر کاری را در سیستم مورد حمله می دهد. اسب تروا قابلیت تکثیر خود را ندارد ولی می تواند حامل ویروس یا کرم باشد. یک اسب تروا از دو قسمت تشکیل شده است: یک قسمت که باید توسط طعمه دانلود و اجرا شود که معمولا حجم کمی دارد (زیر kb 100 ) مثلا برنامه ای که ادعا می کند کشنده فلان ویروس است ممکن است خود یک اسب تروا باشد، و قسمت دوم اسب تروا که روی کامپوتر مهاجم قرار دارد و پس از اجرای جزء دیگر برنامه روی کامپیوتر قربانی و دریافت آدرس IP قربانی توسط مهاجم این دو قسمت برنامه با هم ارتباط برقرار کرده و مهاجم قادر خواهد بود در کامپیوتر قربانی مانند کامپیوتر خود Expelor کند و به حذف اضافه و تغییر هر چیز مورد علاقه اش بپردازد. همانطور که اشاره شد طعمه یک اسب تروا شدن به این آسانی ها نیست زیراخود فرد باید مرتکب این اشتباه بشود. البته بعضی سایتها این کار را برای شما انجام می دهند! که این مشکل هم با نصب یک فایروال مناسب حل شدنی است. به حملاتی از این دست Back Door می گویند چون شبیه زمانی است که شخصی از در پشتی منزل وارد شود و بدون اطلاع شما و در حضور خودتان به شما آسیب برساند. عبارت اسب تروا یا Trojan Horse برگرفته از یکی از داستانهای کتاب ایلیاد هومر نویسنده یونان باستان است که در آن مهاجمان اسب بزرگ چوبی را یه نشانه صلح و آشتی ( البته با تعدادی جنگجو در درون آن ) به درون شهر محاصره شده تروا می فرستند و ...!
    Half-duplex : بعضی از مودمها دارای سوئیچی هستند که به شما اجازه انتخاب بین Half-duplex و Full-duplex را میدهد. انتخاب درست برای این سوئیچ بستگی به برنامه ای دارد که از مودم برای انتقال داده استفاده میکند. در حالت Half-duplex هر کاراکتر انتقال داده شده بلافاصله بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود (به همین دلیل به این حالت Local Echo هم گفته می شود). در حالت Full-duplex داده منتقل شده تا زمانی که توسط طرف مقابل دریافت نشده و به شما بازگشت نداده شده است، به نمایش در نمی آید (Remote Echo). اگر شما برنامه ای ارتباطی را اجرا می کنید و در آن هر کاراکتر دوبار ظاهر می شود احتمالا مودم شما بجای اینکه در حالت Half-duplex باشد در حالت Full-duplex است، در نتیجه هر کاراکتر دو بار اکو می شود یک بار Local Echo و بار دیگر Remote Echo . 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر, مقاله در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر, تحقیق درباره تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر, مقاله درباره تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشنایی با برخی از اصطلاحات کامپیوتر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت