تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 16423
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت

    تصویر در آینه های تخت

    آینه چیست و چند نوع است؟

    ج: آینه سطح صیقلی و بازتابنده ای است که می تواند تقریباً تمام پرتوهای تابشی را بازبتاباند. آینه ها بردو نوع تخت و کروی هستند و می توانند از جنس شیشه یا فلز باشند.

    Eتذکر: آینه جسمی شفاف نیست یعنی نور نمی تواند از آن عبور نمید.

     آینه تخت چگونه است؟

    ج: سطح صافی است که می تواند نور را بطور منظم بازتابش نماید.

    در آینه تخت تصویر چگونه دیده می شود؟

    ج: مطابق شکل مقابل پرتوهای نوری که ازجسم به آینه می رسند بعد از بازتابش به چشم ناظر می رسند و ناظر تصویر جسم را در امتداد پرتو هایی که به چشم او می رسند مشاهده می کند.

     

     

     

     

    ویژگیهای تصویر در آینه تخت کدامند؟

    ج: تصویر در آینه های تخت دارای ویژگیهای زیر است:

    1- مجازی است.

    2- مستقیم است ولی دارای وارونی جانبی می باشد.

    3- اندازه آن با اندازه جسم برابر است.

    4- در پشت آینه و در فاصله ای مساوی با فاصله جسم تا آینه قرار دارد.

    س: تصویر حقیقی چگونه است؟

    ج: تعریف: تصویری را که از تلاقی پرتوهای بازتابشی و در جلو آینه تشکیل می شود و میتوان آن را بر روی پرده مشاهده کرد، تصویر حقیقی می نامند.

    س: تصویر مجازی چگونه است؟

    ج: تعریف:  تصویری را که از امتداد پرتوهای بازتابشی و در پشت آینه تشکیل می شود و نمی توان آن را بر روی پرده مشاهده کرد، تصویر مجازی می نامند.

    دید کلی:

     

     
    در مصارف عمومی از این آینه ها استفاده می شود:

    آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا در ماشین ها از آینه محدب استفاده می شود؟

     

    آیا تصویر خود را در کاسه استیل درداخل و بیرونش یا در قاشق استیل دیده اید؟

     

    تشکیل تصویر روی صحفه تلویزیون خاموش و پدیده ها متنوع طبیعی دیگر که برای پاسخ گویی به این سؤالات، آینه های کروی را از لحاظ نوع تصویری که تشکیل می دهند. و یا روش همگرایی یا واگرایی نور به دو دسته عمده تقسیم می کنیم.

    انواع آینه های کروی:

     

    آینه های مقعر یا همگرا:

    آینه هایی که سبب همگرایی نور می شود و از پرتو های با زتابی تصویری حقیقی در جلوی آینه تشکیل می دهند که دارای تصویر حقیقی و کانون حقیقی و فاصله کانونی مثبت می باشند.

    آینه های محدب یا واگرا:

    آینه هایی که سبب واگرایی نور می شوند و از امتداد پرتوهای باز تابی تصویری در پشت آینه تشکیل می دهند این آینه ها دارای تصویر مجازی، کانون مجازی، فاصله کانونی منفی می باشند.

    نحوه ساخت آینه های کره ای :

     

     
    اگریک تکه شیشه ای را داشته باشیم که آن را صیقلی دهیم و یک طرف آنرا بصورت یک دیو پتر کروی (سطح کروی) در آوریم که جدا کننده دو محیط با ضرایب شکست مختلف از هم هستندآینه کروی بوجود می آید اگر تراش شیشه طوری باشد که بتوان قسمت قعودی آنرا نقره اندود نماییم آینه مقعر ساخته می شود. بنابراین آینه های کروی قطاعی از کراتی است که به مرکزیت آینه شکل می گیرند.

     

     
    اگر یک دیو پتر شیشه ای داشته باشیم با اندود کردن قسمت داخلی دیو پتر آینه محدب و با اندودسازی قسمت خارجی آن آینه مقعررا می سازیم.

    مشخصات تصویر در آینه های کروی:

     

     
    آینه مقعر دارای تصویری حقیقی و معکوس در جلوی آینه می باشد که بزرگی و کوچکی آن به فاصله جسم ازآینه بستگی دارد. در صورتی که آینه محدب تصویری مجازی و مستقیم در پشت آینه دارد که همواره تصویری کوچکتر از جسم ارائه می دهد. آینه های مقعر محدودترین میدان دید را دارند در صورتیکه آینه های محدب بیشترین میدان دید را دارا هستند و برای همین در اتوبوس ها و سایر وسائل نقلیه از این آینه ها استفاده می شود.
    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تصویر در آینه های تخت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت