تحقیق مقاله رایگان وزن

تعداد صفحات: 1 فرمت فایل: word کد فایل: 16439
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان وزن

    نسبت وزن یک ماده به حجم آن را وزن مخصوص گویند.[۱] وزن مخصوص را با گاما (γ) نمایش می‌دهند. فرمول تعیین وزن مخصوص یک ماده چنین است:

    که در آن γ نشانه وزن مخصوص است، ρ نشانه جرم واحد حجم یا جرم مخصوص یا دانسیته است و g نشانه شتاب جاذبه است.

    بین وزن مخصوص و چگالی (یا جرم حجمی) باید تفاوت گذاشت. چگالی، نسبت جرم یک ماده به ‌حجم آن است. چگالی مواد در شرایط مختلف تغییر نمی‌کند، حال آن که، مطابق فرمول بالا، وزن مخصوص یک ماده متأثر از شتاب جاذبه است؛ بنا بر این وزن مخصوص یک ماده در سطح زمین و سطح ماه متفاوت خواهد بود.

     

    اثر میدان گرانش بر جسمی جرم‌مند به صورت وزن آن جسم نمود می‌یابد. از نظرگاهی کلاسیک، وزن نیرویی‌است که جسم جرم‌مندی بر جسم جرم‌مند دیگر وارد می‌کند. اندازه آن وابسته به جرم اجسام درگیر و جدایی میان آنهاست. جهت آن رو به مرکز جرم (گرانیگاه) همه اجسام دخیل است. در شهودی‌ترین حالت وزن یک جسم بر زمین نیرویی‌است که توسط زمین بر آن جسم وارد می‌آید و به صورت «سنگینی» جرم احساس می‌شود و جهتش روبه پایین (در واقع مرکز کره زمین) است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان وزن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان وزن , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان وزن , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان وزن , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان وزن , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان وزن , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان وزن , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان وزن , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان وزن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان وزن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت