تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور

تعداد صفحات: 23 فرمت فایل: word کد فایل: 16445
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور

    راه اندازی موتور سه فاز توسط کنتاکتور بصورت مستقیم ( کنترل از یک محل )

    (مدار در فایل اصلی قرار دارد.)

    شرایط کار در مدار فرمان روبرو :

    با فشرده شدن شستی S2 موتور روشن می گردد. و با رها شدن شستی S2 موتور بکار خود ادامه می دهد ،« چون تیغه باز کنتاکتور بسته و مدار را بصورت بسته نگه می دارد ».

    با فشردن شستی S1 موتور به حالت قطع می رود و با رها شدن S1 موتور خاموش باقی می ماند .

    توضیح عناصر بکار رفته در مدار:

    L1 : ولتاژمتناوب تک فاز  220v که با حرف R نیز نمایش داده می شود.

    F4 : فیوز مینیاتوری «از انواع فیوز اتوماتیک متشکل ازرله حرارتی ،رله مغناطیسی و شستی قطع و وصل»

    F5 : رله « دستگاهی مانند فیوز برای حفاظت ماشین و مداردر مقابل اضافه با و اتصال کوتاه » دو سر رله با شماره های 95-96 مشخص می گردد.

    S1 : شستی STOP در حالت عادی بسته ،پس از تحریک ، کنتاکتهای وصل را، قطع می کند ،دو سر شستی با شماره های (11-12 ) یا (21-22 ) مشخص می شود.

    S2 : شستی START در حالت عادی باز بوده و پس از تحریک کنتاکتها قطع ، وصل می شود.دو سر شستی با شماره های (13 - 14 ) یا ( 23- 24 )مشخص می شود.

    K1 : کنتاکتور که در بعضی از نقشه ها یا استاندارد های دیگر با C نیز نمایش داده می شودو بعد از قرار گرفتن در مدار تیغه های باز بسته و تیغه های بسته بصورت اتو ماتیک باز می شوند دو سر کنتاکتور با حروف A1,A2 مشخص می گردد و تیغه های باز آن با 13-14 و تیغه های بسته آن با 11- 12 نمایش داده می شود.

    N : نول با حرف MP نیز نمایش داده می شود.

     

    راه اندازی موتور سه فاز به صورت ترتیبی  ( یکی پس از دیگری )

    (مدار در فایل اصلی قرار دارد.)

    شرایط کار در مدار فرمان روبرو :

    با فشرده شدن شستی S2 موتور روشن می گردد. و تیغه باز کنتاکتور اول بسته و مدار بصورت دائم بسته می گردد . سپس با زدن شستی S3  در صورتی که کنتاکتور اول در مدار باشد کنتاکتور دوم نیز در مدار قرار می گیرد و به هر دلیل که کنتاکتور K1 از کار افتاد کنتاکتور K2  نیز از کار می افتد .

    با فشردن شستی S1 هر دو کنتاکتور از مدار خارج می گردد.

    توضیح عناصر بکار رفته در مدار:

    L1 : ولتاژمتناوب تک فاز  220v که با حرف R نیز نمایش داده می شود.

    F7 : فیوز مینیاتوری «از انواع فیوز اتوماتیک متشکل ازرله حرارتی ،رله مغناطیسی و شستی قطع و وصل»

    F8,9 : رله « دستگاهی مانند فیوز برای حفاظت ماشین و مداردر مقابل اضافه با و اتصال کوتاه » دو سر رله با شماره های 95-96 مشخص می گردد.

    S1 : شستی STOP در حالت عادی بسته ،پس از تحریک ، کنتاکتهای وصل را، قطع می کند ،دو سر شستی با شماره های (11-12 ) یا (21-22 ) مشخص می شود.

    S2 : شستی START در حالت عادی باز بوده و پس از تحریک کنتاکتها قطع ، وصل می شود.دو سر شستی با شماره های (13 - 14 ) یا ( 23- 24 )مشخص می شود.

    S3 : شستی START در حالت عادی باز بوده و پس از تحریک کنتاکتها قطع ، وصل می شود.دو سر شستی با شماره های (13 - 14 ) یا ( 23- 24 )مشخص می شود.در این مدار در صورتی عمل می کند که کنتاکتور اول در مدار بسته قرار گیرد.

    K1,2 : کنتاکتور که در بعضی از نقشه ها یا استاندارد های دیگر با C نیز نمایش داده می شودو بعد از قرار گرفتن در مدار تیغه های باز بسته و تیغه های بسته بصورت اتو ماتیک باز می شوند دو سر کنتاکتور با حروف A1,A2 مشخص می گردد و تیغه های باز آن با 13-14 و تیغه های بسته آن با 11- 12 نمایش داده می شود.

    N : نول با حرف MP نیز نمایش داده می شود.

     

    راه اندازی موتور سه فاز به صورت ترتیبی  ( یکی بجای  دیگری )

    (مدار در فایل اصلی قرار دارد.)

    شرایط کار در مدار فرمان روبرو :

    با فشرده شدن شستی S2 موتور روشن می گردد. و تیغه باز کنتاکتور اول بسته و مدار بصورت دائم بسته می گردد . سپس با زدن شستی S3  در صورتی که کنتاکتور اول در مدار باشد کنتاکتور دوم  در مدار قرار گرفته و کنتاکتور اول را از مدار خارج می کند که این عمل توسط تیغه های بسته کنتاکتور دوم صورت می گیرد  و به هر دلیل که کنتاکتور K1 در مدار نباشد کنتاکتور K2  نیز با زدن شستی S3 در مدار قرار نمی گیرد .

    با فشردن شستی S1 هر یکی از دو کنتاکتوری که در مدار است از مدار خارج می گردد.

    توضیح عناصر بکار رفته در مدار:

    L1 : ولتاژمتناوب تک فاز  220v که با حرف R نیز نمایش داده می شود.

    F7 : فیوز مینیاتوری «از انواع فیوز اتوماتیک متشکل ازرله حرارتی ،رله مغناطیسی و شستی قطع و وصل»

    F8,9 : رله « دستگاهی مانند فیوز برای حفاظت ماشین و مداردر مقابل اضافه با و اتصال کوتاه » دو سر رله با شماره های 95-96 مشخص می گردد.

    S1 : شستی STOP در حالت عادی بسته ،پس از تحریک ، کنتاکتهای وصل را، قطع می کند ،دو سر شستی با شماره های (11-12 ) یا (21-22 ) مشخص می شود.

    S2 : شستی START در حالت عادی باز بوده و پس از تحریک کنتاکتها قطع ، وصل می شود.دو سر شستی با شماره های (13 - 14 ) یا ( 23- 24 )مشخص می شود.

    S3 : شستی START در حالت عادی باز بوده و پس از تحریک کنتاکتها قطع ، وصل می شود.دو سر شستی با شماره های (13 - 14 ) یا ( 23- 24 )مشخص می شود.در این مدار در صورتی عمل می کند که کنتاکتور اول در مدار بسته قرار گیرد و پس از تحریک کنتاکتور K1 را از مدار خارج می کند.

    K1,2 : کنتاکتور که در بعضی از نقشه ها یا استاندارد های دیگر با C نیز نمایش داده می شودو بعد از قرار گرفتن در مدار تیغه های باز بسته و تیغه های بسته بصورت اتو ماتیک باز می شوند دو سر کنتاکتور با حروف A1,A2 مشخص می گردد و تیغه های باز آن با 13-14 و تیغه های بسته آن با 11- 12 نمایش داده می شود.

    N : نول با حرف MP نیز نمایش داده می شود.

     

    راه اندازی موتور سه فاز به صورت ترتیبی  ( یکی پس از دیگری با استفاده از رله زمانی «تایمر» )

    (مدار در فایل اصلی قرار دارد.)

    شرایط کار در مدار فرمان روبرو :

    با فشرده شدن شستی S2 موتور روشن می گردد. و تیغه باز کنتاکتور اول بسته و مدار بصورت دائم بسته می گردد . سپس برق  به تایمر رسیده و تایمر در مدار قرار می گیرد و بعد از رسیدن به زمان خاص تنظیمی تایمر ، تیغه های باز تایمر بسته و تیغه های بسته آن باز می شود در نتیجه تیغه باز k3بسته و کنتاکتور k2در مدار قرار می گیرد و موتور دوم شروع بکار می کند . به هر دلیل که کنتاکتور K1 در مدار نباشد k3  نیز با در مدار قرار نمی گیرد و بصورت اتوماتیک نمی تواند k2 را برای روشن کردن موتور دوم در مدار قرار دهد.

    با فشردن شستی S1 هر یکی از دو کنتاکتوری که در مدار است از مدار خارج می گردد.

    توضیح عناصر بکار رفته در مدار:

    سایر عناصر بکار رفته در مدار همانند مدار های قبلی است بعلاوه یک تایمر زمانی

    K3:  تایمر الکترونیکی برای تنظیم زمانهای کمتر از یک ثانیه تا چندین ثانیه استفاده و در ساختمان آن از مدارات و اجزاء الکترونیکی استفاده می شود. از این تایمر ها بیشتر برای مدارات ستاره – مثلث  اتوماتیک و چراغ راهنما و چشمک زنها و مدارات فرمانکه نیاز به زمان کوتاه دارند استفاده می شوند . دو سر تایمر زمانی  معمولاً با حروف a,b مشخص می شود . و تیغه های آن با

    15,16,18 مشخص می گردد.

     

    راه اندازی موتور سه فاز به صورت ترتیبی  ( یکی بجای دیگری با استفاده از رله زمانی «تایمر» )

    (مدار در فایل اصلی قرار دارد.)

    شرایط کار در مدار فرمان روبرو :

    با فشرده شدن شستی S2 موتور روشن می گردد. و تیغه باز کنتاکتور اول بسته و مدار بصورت دائم بسته می گردد . سپس برق  به تایمر رسیده و تایمر در مدار قرار می گیرد و بعد از رسیدن به زمان خاص تنظیمی تایمر ، تیغه های باز تایمر بسته و در نتیجه تیغه باز k3بسته و کنتاکتور k2در مدار قرار می گیرد، تیغه های بسته آن باز می شود در نتیجه کنتاکتور k1 و تایمر k3 از مدار خارج می شود و موتور دوم شروع بکار می کند . به هر دلیل که کنتاکتور K1 در مدار نباشد k3  نیز در مدار قرار نمی گیرد و بصورت اتوماتیک نمی تواند k2 را برای روشن کردن موتور دوم در مدار قرار دهد.

    با فشردن شستی S1 هر یکی از دو کنتاکتوری که در مدار است از مدار خارج می گردد.

    توضیح عناصر بکار رفته در مدار:

    سایر عناصر بکار رفته در مدار همانند مدار های قبلی است بعلاوه یک تایمر زمانی

    K3:  تایمر الکترونیکی برای تنظیم زمانهای کمتر از یک ثانیه تا چندین ثانیه استفاده و در ساختمان آن از مدارات و اجزاء الکترونیکی استفاده می شود. از این تایمر ها بیشتر برای مدارات ستاره – مثلث  اتوماتیک و چراغ راهنما و چشمک زنها و مدارات فرمانکه نیاز به زمان کوتاه دارند استفاده می شوند . دو سر تایمر زمانی  معمولاً با حروف a,b مشخص می شود . و تیغه های آن با

    15,16,18 مشخص می گردد.

     

    راه اندازی موتور سه فاز روتور قفسی به صورت ستاره مثلث دستی با استفاده از کنتاکتور

    (مدار در فایل اصلی قرار دارد.)

    S1,3 : شستی STOP در حالت عادی بسته ،پس از تحریک ، کنتاکتهای وصل را، قطع می کند ،دو سر شستی با شماره های (11-12 ) یا (21-22 ) مشخص می شود.

    S2 : شستی START در حالت عادی باز بوده و پس از تحریک کنتاکتها قطع ، وصل می شود.دو سر شستی با شماره های (13 - 14 ) یا ( 23- 24 )مشخص می شود.

    با فشردن شستی s2  مدار بسته شده و کنتاکتور k2 در مدار قرار گرفته و برق دار می شود در نتیجه تیغه های باز آن بسته و تیغه های بسته آن باز می شود . زمانی که کنتاکتور k2  برق دار شد تیغه باز آن بسته و باعث می شود بصورت دائم در مدار قرار بگیرد .همچنین تیغه بسته آن باز شده و نمی گذارد کنتاکتور k3 برق دار شود . بسته شدن تیغه باز کنتاکتور k2 باعث می شود که کنتاکتور k1 نیز برق دار شود و تیغه باز آن بسته شود و کنتاکتور بصورت دائم در مدار قرار گیرد ، بطور کلی با زدن شستی s2 ابتدا دو کنتاکتور k2,1 در مدار قرار گرفتند . و با زدن شستی s3 باعث قطع شدن کار کنتاکتور k2 می شویم و تیغه  باز آن بسته شده و مسیر جریان برق از طریق کنتاکت باز k1 ادامه یافته و کنتاکتور های k1, k3 در مدار باقی می مانند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور, مقاله در مورد تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور, تحقیق درباره تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور, مقاله درباره تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نقشه تکمیل مدارات کنتاکتور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت