تحقیق مقاله آغازیان

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 16484
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آغازیان

    فایده ها و ضررهای آغازیان 

    فایده ها:

    قارچ ها اهمیت فراوانی دارند. بعضی از آنها بسیار کوچک هستند و مانند باکتری، بدن گیاهان و جانوران مرده را تجزیه می کنند تا مواد مورد نیاز خود را جذب کنند. موادی که از تجزیه گیاهان و جانوران مرده به دست می آید، به خاک بر می گردد و دوباره وسیله مصرف گیاهان می شود. ما بعضی قارچ ها را می خوریم و بعضی هم به جهت وجود دارویی به نام پنی سیلین در امر پزشکی و برای کُشتن باکتری ها به کار می روند.

    ضررها:

    انواعی از قارچ ها انگل گیاهان یا جانوران می شوند. این قارچ ها به گیاهانی مانند گندم، سیب زمینی و بعضی از میوه ها زیان می رسانند. بعضی قارچ ها هم باعث بروز بیماری پوستی می شوند.

     

    مخمّر:

     مخمّر قارچ ذره بینی است که در خمیر ترش نانوایی موجود است و توسط نانواها جهت پخت نان به کار گرفته می شود .

     

     

    آغازیان

     

    به جز گیاهان و جانوران، جانداران دیگر نیز هستند که حرکت می کنند و برای رشد به غذا نیاز دارند و تنفس می کنند. این جانداران که بعضی از صفات گیاهان و بعضی از صفات جانوران را دارند آغازیان نامیده می شوند. 

    آغازیان ساختمان بدنی ساده دارند و به علت کوچکی فقط با میکروسکوپ دیده می شوند. بعضی مانند باکتری فقط یک سلول دارند و بعضی دیگر پر سلولی هستند. آغازیان به شکل زیر طبقه بندی شده اند:

     

    جلبک ها، آغازیانِ گیاه مانند:

    جلبک ها به دلیل آنکه بدنشان از گیاهان ساده تر است در گروه آغازیان قرار گرفته اند ولی آنها نیز سبزینه یا کلروفیل دارند.

    جلبک ها به رنگ های قرمز، سبز یا قهوه ای دیده می شود. بیشتر جلبک هایی که در آب زندگی می کنند تگ سلولی هستند اما انواع پرسلولی نیز دارند. طول برخی از جلبک های پرسلولی دریایی به 60 متر می رسد.

     

    فایده ها:

     جلبک ها غذای جانوران آبزی هستند. از جلبک های دریایی موادی به دست می آید که در صنعت مانند بستنی سازی و تهیه خمیر دندان به کار می رود.

     

    باکتری ها:

     باکتری ها فراوان ترین جانداران روی زمین هستند. بعضی در آب، بعضی در خاک و بعضی در داخل یا روی بدن گیاهان و جانوران زندگی می کنند. به طور کلی در هر کجا که موجود زنده باشد، باکتری ها نیز یافت می شوند. در روی دست شما تعداد زیادی باکتری وجود دارد ولی شما نمی بینید. باکتری ها فقط یک سلول بسیار کوچک هستند. باکتری ها به اشکال کروی، خمیده و ‌میله ای دیده می شوند.

    فایده ها:

    درست کردن کود که یکی از کارهای مفید با کتری های داخل خاک است. بعضی باکتری ها بدن موجودات زنده را تجزیه می کنند و مواد آنها را به خاک می دهند و گیاهان این مواد را مصرف می کنند.

    2-انسان از هزاران سال پیش بدون شناخت باکتری ها از آنها استفاده کرده و از آنها برای تبدیل بعضی میوه ها (مانند انگور) به سرکه یا تبدیل شیر به ماست استفاده کرده است.

     

    تولید مثل:

     باکتری ها نیز تولید مثل می کنند. از یک باکتری به دو باکتری و بعد به 4 باکتری و به همین شکل به سرعت تقسیم ادامه می یابد. تولید مثل آنها گاه زیاد و گاه کم است.

                                                قارچ ها:

     قارچ ها موجودات زنده ای هستند که مانند گیاهان در یک جا ساکن هستند اما چون سبزینه ندارند نمی توانند غذا سازی کنند و به انواع مختلف مانند کپک ها و قارچ های چتری تقسیم می شوند.

     

    کپک ها:

     کپک ها در روی نان و میوه و مربا دیده می شوند. کپک نوعی قارچ است که میوه یا چیزهای دیگر را تجزیه کرده و مصرف می کند.

    کپکها

      کپکها Mold  قارچ های پرسلولی ورشته ای Filamentas fungi هسند که به رنگ ها واشکال مختلف دیده می شوند( سبز ، آبی ، زرد ، قهوه ای وسیاه )

    رشدکپکها : پس از آنکه اسپور قارچ درمحیط مناسب قرار گرفت شروع به رشد نموده ولوله های زایا کوتاه Germ tube را تشکیل می دهند سپس با رشدلوله های زایا رشته های هایفیhyphae که واحد ساختمانی کپکها هستند به وجودمی آیند . کلنی هایفی هاکه تشکیل دهنده بدنه قارچ است Thallus میسلیومmycelium نامیده می شود . کلنی کپکها به صورت پنبه ای ، پودری ، پشمی ومخملی مشاهده می شود هر هیف قطری درحدود 5 تا6 میکرون داشته واز یک دیواره تازک وشفاف ولوله ای تشکیل شده است . اکثر هیفها دارای دیواره عرضی septa هستند . (دیواره عرضی درنتیجه رشد دیواره هیف ازدوطرف به سمت داخل ایجاد می شود ) در بعضی از قارچها هایفی ها بدون دیواره عرضی هستند ومواد سیتوپلاسمی به همراه هسته ها درون هایفی ها روان هستند که به آنها هایفهای سینوسیتیک Cenocytic hyphac می گویند

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آغازیان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آغازیان , مقاله در مورد تحقیق مقاله آغازیان , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آغازیان , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آغازیان , تحقیق درباره تحقیق مقاله آغازیان , مقاله درباره تحقیق مقاله آغازیان , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آغازیان , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آغازیان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آغازیان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت